První dojmy: Mazda 3 (2013)
49 fotografiíMazda 3
Japonská automobilka si jako ledoborec razí cestu proti evropské doktríně a výjimkou není ani nová generace Mazdy 3. Vyzkoušeli jsme jak funguje na našich silnicích.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
49 fotografiíMazda 3
Japonská automobilka si jako ledoborec razí cestu proti evropské doktríně a výjimkou není ani nová generace Mazdy 3. Vyzkoušeli jsme jak funguje na našich silnicích.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
neplanuje Mazda zaviest v Europe motorizaciu s 2.5l benzinovym motorom? v USA sa predava, mohlo by to byt zaujimave. ten dvojliter so 120kw v cca 6000 otackach sa mi zda papierovo slaby. a MPS zase bude asi overkill
120kw 2,0 bude dost svizny, ten slabsi 88kw robi v 3ke sedane 0-100 za 8,8s ten silnejsi by mohol mat okolo 8s co je celkom slusne… 2,5 ka by bola urcite super a hlavne s manualom…
svizny asi bude, ale ked si to porovnas napr s takym seat leon 1.8 tsi, ktory ma 134kw/250nm uz od nizkych otacok, a z 0 na 100 cca za 7.5, tak ten bude asi este vyrazne sviznejsi…
podla ceskych cien stoji leon po zlave o cca 60.000 menej nez mazda 2.0 120kw revolution, takze by som sa podla papierovych parametrov priklonil k leonu, napriek tomu, ze mazda vyzera fajn. proste mazda bude musiet ist s cenou dolu, ak chce obstat na trhu. alebo zaradit najsilnejsi benzin aj do strednej vybavy
Cca před 14 dni jsem objednal nové auto, rozhodoval jsem se právě mezi Leonem 1.8TSi a Mazdou 3 165PS.
Po několika jízdách jsem se rozhodl pro Mazdu a to z následujících důvodů.
– cena: zkuste si nakonfigurovat Leona tak, aby měl podobnou výbavu jako Mazda, rázem je Leon o několik tisíc dražší
– motor: Leon jede v přímce rychleji bez diskuze, nicméně nemůžu říct, že bych se přitom bavil, Mazda má koule a to mě baví.
– ESP: od sportovněji naladěného auta očekávám, že půjde vypnout ESP, stejně tak, když brzdím levou nohou, že mi řídící jednotka nebude kecat do výkonu motoru, u Leonu se za volantem bavit moc nebudete a otravná elektronika Vám bude neustále říkat tytyty to se nedělá.
V konečném měřítku jde o velice povedené auta a rozhodují preference majitele, já preferuji radost z řízení a tam mi Mazda nabídla o dost více než Seat.
Souhlasím s autorem „O“ a dodám. Seat, ať už je jakkoli povedený, jistě nemá motor (rozumějme 1,8 TSi), který by mohl Mazdě konkurovat ve spolehlivosti. Těchto motorů jsem totiž viděl už hodně rozebraných a to neměly najeto ani 100 000 km. Jistě, nejsou špatné všechny, ale vsadil bych spíš na atmosféru Mazdy. To TSi je už dosti vybičované a kdo z branže zná, pak ví, že atmosféru a objem prostě nenahradíš. Že je Mazda skvělé auto pro lidi, kteří se chtějí na palubě auta bavit (řídit) poněkud více, než zvládne průměr v podobě například koncernových vozů VW, je bez diskuse. 🙂