První dojmy: Kia pro_cee’d GT

Kia zná skvělý recept na úspěšný mainstreamový hatchback. Nyní se jej rozhodla přiostřit trochou tabasca. Jak chutná výsledek?

Korejské automobilce se nebývale daří. Za poslední dva roky, kdy se prodeje jejích soupeřů propadaly, dokázala ty svoje naopak zvyšovat a ukousávat větší sousto z koláče. Podle vlastních slov zástupců automobilky za úspěchem stojí silný produkt. V současné době má v portfoliu mladé modely, které žijí teprve počátkem svého generačního cyklu.

Všechny hrají především na racionální notu – bezpečnost, praktičnost a spolehlivost podpořenou sedmiletou zárukou. Pokud někdo hledá v autě emoce, u Kie příliš nepochodí. A právě to se snaží automobilka částečně změnit přiostřením svého oblíbeného hatchbacku přidáním kapky tabasca.

Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie

Změny jsou patrné na první pohled. Zvnějšku jsou nepřehlédnutelná světla denního svícení Ice Cube tvořená čtveřicí LED, červená linka na nárazníku a 18“ kola skrývající červeně lakované brzdiče. Vzadu přibyl difuzor, dvojice koncovek výfuků a horizontálně směrované mlhovky.Kořenilo se samozřejmě i uvnitř. Interiéru dominuje dvojice sportovních sedadel Recaro, která velmi dobře vedou tělo. Sportovní akcent doplňují hliníkové pedály, červené prošívání a znáčky GT nebo strop vyvedený v černé barvě. Unikátní je také sportovní mód sedmipalcového centrálního displeje, na kterém se po stisknutí tlačítka na volantu změní rozložení ukazatelů. Řidič tak může sledovat digitální rychloměr, teplotu chladicí kapaliny, plnicí tlak turba a okamžitý točivý moment.


Tlačítkem změníte grafiku ukazatelů, mohlo by však ještě dále přiostřit celé auto.

Toho vyvine turbodmychadlem přeplňovaný motor 1.6 GDI přesně 265 Nm v rozmezí 1750 – 4500 ot./min., výkon dosahuje hodnoty 204 koní při 6000 ot./min. To stačí k rozpohybování 1390 kg těžkého auta na stovku za 7,7 sekund, zrychlovat přestane při 230 km/h. Aby se podvozek vypořádal s porcí výkonu navíc, na kolech jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 225/45 R18, přituhly také tlumiče, pružiny (o 10 %) a zadní stabilizátor (o 1 mm). Výsledkem je snížení auta o (nepostřehnutelné) dva milimetry.

Šasi bylo dokonce vyvíjené na Severní smyčce Nürburgringu. Celkem tu Kia cee’d GT obroužilo 480 kol, tedy nějakých 10 000 km, což odpovídá zhruba 150 000 km na normálních silnicích. Ovšem nikoliv za účelem trhání rekordů, ale testování odolnosti. Přesto tu zajelo nejrychlejší kolo v čase 8:45 min., tedy stejně rychle, jako třeba Toyota GT86. Nejbližší srovnatelný rival, Volkswagen Golf GTI, byl jen o sedm vteřin rychlejší.Ovšem stále je třeba pamatovat, že Kia cee’d GT nemá v popisu práce být dravým hothatchem, jako spíš rychlejší a zajímavější alternativou k obyčejnějším modelům. Takový ekvivalent grand toureru mezi rychlými hatchbacky.

DOPORUČUJEME: Kia cee’d SW 1.4 CVVT LPG – první jízda

Z prvních kilometrů za volantem po silnicích kolem rakouského horského střediska Kitzbühel vyplývá, že ostrým hothatchem skutečně není. K tomu autu chybí bezprostřednost reakcí všech ovládacích prvků. Řízení je typicky necitlivé, alespoň však docela přesné a rychlé, řazení postrádá mechanickou odezvu a plynový pedál téměř jakoukoliv odezvu. Motor je však naladěn na poměry malých turbomotorů dobře. Reakce na plyn jsou sice pomalejší, turbodíra je však potlačena na minimum. Na vrcholu motor postrádá špičku, ale chraplavě se rozezní, což řidiče vybízí k intenzivnější práci.


Kia pro_cee’d GT není nejzábavnější, ale je rychlý, praktický a vážně dobře zní.

Zvenku zní výrazným sytým tónem, který ostatní ostré hatchbacky dnes tolik postrádají. V prvním tunelu velmi příjemně překvapil, o to větší škoda, že je uvnitř utlumený a jeho melodie se do kabiny dostanou jen na samotném konci otáčkoměru. Plně to koresponduje se zaměřením auta, ale za volantem by se měl především bavit řidič, nikoliv přihlížející chodci. Tlačítko GT na volantu by v tomto případě mohlo plnit víc funkcí, než jen přepnutí středového displeje do sportovního režimu.Podvozek ovšem všechno dohání a na autě je asi tím nejpovedenějším prvkem. Na osmnáctipalcových kolech obstojně tlumí nerovnosti a přenáší jen minimum ran do karoserie. Je tedy příjemně poddajný, ale stále dostatečně tuhý a předimenzovaný na to, aby 204 koní neutíkalo řidiči pod rukama. Navíc je hravý a po ubrání plynu umí poslušně utáhnout stopu.

Kolik tedy za tohle balení zaplatíte? Kia cee’d GT je k mání ve dvou výbavách – GT za 519 980,- korun nabízí vedle zmíněných vylepšení osm airbagů, všechna okna elektricky stahovatelná, měření tlaku v pneumatikách, parkovací senzory vzadu, duální klimatizaci, tempomat, Bluetooth, nebo dešťový senzor; GT plus za 559 980,- korun přidává navíc xenonové světlomety, bezklíčový vstup, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo elektrochromatická vnější zrcátka.

Za příplatek 14 000,- korun je možné objednat metalický lak (který je nutné objednat, jelikož nemetalický v nabídce není), navigace s kamerou vyjde na 38 000,- korun a panoramatická střecha na 25 000,- korun. Příjemné je, že obě karosářské verze – jak třídveřový pro_cee’d GT, tak pětidveřový cee’d GT – stojí stejně. Na českém trhu budou auta v prodeji počátkem července, pokud byste rádi pouze GT paket na obyčejný model, později by měl být také k dispozici.

Rychlý verdikt
Kia pro_Cee’d GT není úplně plnohodnotný hothatch. Automobilka nic takového ani nezamýšlela a bylo by pomýlené očekávat cokoliv jiného. Chybí mu dravost a trochu větší orientace na řidiče, zato ovšem jezdí rychle, na velmi dobrém podvozku a připravené posloužit svou praktičností. Pokud někdo hledá ostrý hatchback, takový Ford Fiesta ST za podobné peníze bude uspokojivější. Pokud však někdo touží po Volkswagenu Golf GTI, ale je pro něj příliš nedostižný, nebo jen chce rychlejší Kiu cee’d se všemi jejími tradičními kvalitami, s verzí GT rozhodně nešlápne vedle.

24.6.2013 3:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist