servisojetiny_aweb-352x198.jpg

Průzkum ukázal, že polovina českých řidičů netuší, jak se chovat k ojetině po koupi

Ojetá auta

Adekvátní péče o nově koupené ojeté auto je alfou a omegou pro jeho životnost. V potaz je přitom nutné brát věk i míru opotřebení. Základní přehled o tom, jak správně vybírat ojeté auto, má většina motoristů. Jak se ale...

Diskuze

40 komentářů

    Hanzlík

    Velký autobazar se návštěvě autorizovaného servisu nebrání a rozhodně se nebojí, že se na něco přijde. Neprodává zajíce v pytli a nemůže si kazit renomé

    Jan

    když dobré auto, tak jedině z autobazaru. Od dealera by se člověk nedoplatil!

    Karel77

    Záruku pro škodovku bych určitě nepřikupoval (a i mě to odrazuje od její koupě). Když může Kia a Hjondé dávat tovární záruky delší, tak na tom asi něco bude

    Petrpan

    autorizovaný servis a prohlídka mechanikem, to je oč tu běží

    Kája

    Ojetina je stejná jako každý jiný auto: Jak se k ní budete chovat, takovou ji budete mít. Tzn. dobře si vybrat, dobře ji prověřit, dobře se o ni starat.

    Dvorský

    No musím se k tomu chovat s vědomím, že neznám historii toho auta

    MaMartin

    Tak bodejť že se doporučuje zkrátit servisní internal, je potřeba si vydělat! Auta jsou dražší a dražší, komponenty taky nezlevňujou, a když se auto neporochá, tak jasně, uděláme o kontrolu navíc

    michalovec

    Ojetému auto je určitě nutné dát čas na projevení nějakých případných vad, protože přece jenom auto nové může mít nějakou výrobní vadu, tady u ojetého se vada může projevit např. až v zimní sezóně, tzn. ne hned. Nelitoval bych proto vícero návštěv v autorizovaném servisu.

    JINDŘICH

    Jak se chovat k ojetině? Jako k autu, o kterém nemá žádné informace!

    Burger

    Ono to je totiž závislé na tom, za jakým účelem si lidé ty auta pořizují. Pokud jako nějaké levné vozítko a nedbají na bezpečnost, pak jim je všechno jedno. Kdo tam ale kupuje auto pro rodinu a chce, aby všechno šlapalo a bylo to auto co nejbezpečnější s ohledem na jeho rozpočet, tak takový člověk potom o své auto pečuje víc, než co doporučuje servisní knížka

    Roman V.

    Při koupi ojetiny bych vždycky šel do značek, které mají prodlouženou tovární záruku a ideálně i v kombinaci se zárukou z autobazaru. Tam už je silný motiv pro bezpečnou koupi prověřeného auta.

    jan

    kupovat auto pod sto táců se už z nějaký ekonomickýho hlediska nemůže vůbec dneska vyplatit

    Novotňák

    Ono je docela i těžké správnou ojetinu vybrat, aby jeden nenalítnul. Jednak bych bral s sebou vlastního mechanika, kterému důvěřuju, no a pak bych hlavně obchod realizoval u velkého autobazaru, kde jsou obrovské záruky a kde si nemůžou dovolit něco zametat pod koberec….

    Honza

    Ba že, a taky ty podvody přes inzerát, dneska jde tak snadno nalítnout bohužel, v době sociálních sítí možná i nejsnadněji v historii. Přitom stačí jediný – jít do prověřeného autobazaru a chtít auto se zárukou, snad i nad rámec té záruky zákonné. Víc netřeba a je klid.

    Verměřický

    Tak hlavně že nás článek poučil, je tam pár dobrých tipů, za ně díky

    Tom

    Ojetina je taky jenom auto 😉

    Trávníček_jan

    1. zvolit již prověřený a vyzkoušený autobazar ideálně takový, který má síť po celé ČR a možná i v zahraničí – jen to dává záruku, že se takový prodejce nezachová nepoctivě
    2. pročíst smlouvu, prověřit technikem vlastním, např. kamarádem
    3. autorizovaný servis
    4. pravidelné kontroly
    5. a chyba nebude

    taváryšč

    Je bohužel smutné, že nový majitel nezná historii auta včetně všech jeho oprav. Od toho se mohou všechny problémy odvíjet!

    Jan Petrů

    Při koupi auta přes bazoš jsem podcenil kontrolu klimatizace. Nevěřili byste, jak mi tam nějakej zkratující kabel dělal dlouhý měsíce neplechu, blbly stěrače, blinkry, někdy to fungovalo, někdy ne, přitom klimoška jela perfektně se zdálo! Takže doporučuju z vlastní zkušenosti tohle to si taky dát prověřit v servisu

    albert

    největší problém vidím právě s pořízením, tam se nespálit a nenaletět

    Jiří Zídek

    Stočených kilometrů bych se v renomovaném autobazaru dneska nebál. V nějakém lokálním nebo na bazoši prosím, ale velká síť autobazarů si to nemůže dovolit neprověřovat

    rapcapcáček

    Já bych zase řekl že už v dnešní moderní době je třeba nakupovat auta co nejnovější (neříkám úplně nová) ale nejnovější aby bylo zaručeno že jsou bezpečnější a snad i déle vydrží

    Stibor

    Ojetiny letité neřeším. Ale dnes je v podstatě jedno, jestli je auto úplně nové nebo zánovní z autobazaru, tam jsou kolikrát nejetá auta třeba z předváděčky nebo ze salonu a na tom se dá dost ušetřit. Potom je servis stejnej jako u nového auta.

    Petrpan

    Opakoval bych to stále a stále dokolečka: Autorizovaný servis a prohlídka mechanikem, to je, oč tu běží

    Sandokan

    Rozhodně! Před koupením by se auto mělo tutově nechat prověřit v autorizovaném servisu. Lepší autobazary (AAA auto, Mototechna) to dokonce přímo nabízí při prohlídce

    Husák

    Ano, tady se spousta lidí může mýlit, že ojeté auto nemá žádné vady a není třeba s ním nic podnikat. Ale naopak, u takových aut je třeba předcházet zásahům a opravám správnou péči právě podle diagnostikovaných nedostatků. Nové auto je brnkačka. Ojetina dá fušku, aby dobře fungovala, jak má.

    Polák Jiří

    První nechávám testovat airbagy. Moje žena má blbej zvyk spát na přední sedačce, když řídím někam dál. A já na ni furt mluvím, aby nespala tvrdě, mám strach, kdyby se něco stalo, že nebude schopná rychlý reakce, a přitom neřídí. První u „novýho“ auta nechávám zkontrolovat airbagy, protože dovnitř nikdo nevidí a první majitel se nepřizná, pokud bouračka není viditelná, že mu vylítnul

    kualalumpur

    z autobazaru mám už auto třetí a se žádným z nich nikdy problém nebyl, naopak, řekl bych že jsem dost ušetřit právě na pořízení. a jakmile se mi zdálo že bych do auta měl začít nějak víc investovat, auto jsem vyměnil za mladší model

    Friml

    za mě jedině ojetá auta, jsou prověřená a dá se čekat, co bude potřeba a v jakém časovém horizontu nechat opravit

    Lukáš Kyncl

    A právě proto uvažuju o koupi spíš předváděcího vozu nebo auta, které bylo používáno minimálně, v řádu desítek najetých kilometrů. Láká mě Tucson, Kona, možná Santa Fe, i když to už je dost velké, vzhledem k tomu, na co ho potřebuji. Ale po takovém autu pasu, než po letité ojetině.

    Nerušil

    Jako je fakt, že do ojetiny nevidíš, ale to nevidíš ani do nového auta. Jsou různé příběhy, viz Černé ovce, kde několik měsíců jezdi se zaaretovanejma kolama z výroby a škoda ohromná, to snad ani nešlo opravit

    Tomáš Karas

    Nikdy jsem neměl úplně nové auto z autosalonu. A nikdy mě to ani nelákalo. Vždycky jsem šel a vybral jsem si auto, na které bych v novém stavu neměl, a zároveň to auto bylo dobře zajetý a mělo určitě atributy, kterých jsem si cenil, např. vyhřívaný sedačky a parkovací kameru já mám v autech už dobrejch 15 let a jsou lidi kteří to v autě v životě neměli.

    hilsher

    zde se objevuje právě ta potíž, že do auta nevidíme a neznáme stav,, jaký aktuálně má, proto by první kroky s „novým“ autem měly mířit do servisu

    Navrátil

    Auto z autobazaru nerovná se auto nové, ačkoliv třeba v naší garáži teprve nově parkuje. To je určitě chyba, které se lidi dopouštějí, že si auto nenechají prověřit i na vlastní pěst.

    Ivan

    Jako ke všemu v životě bych i k nákupu auta v autobazaru přistupoval s preventivními možnostmi – prohlídka, nezávislý automechanik, autoservis a podobně. Škodám je vždycky lepší předcházet než je řešit, tím se řídím celý život

    Hanák

    Ruku na srdce, kolik nás a já se k tomu přiznávám, s autem z bazaru odfrčí rovnou domů a na servis dlabem pokud auto jezdí bez problémů

    Lubomír

    Tak toto by sem si nikdo nedovolil! Vždyť to je další krok po koupi, hned jet do servisu a nechat prověřit stav.

    Hanák

    Jo jo a pak se lidi nemůžou divit, že auto začne zlobit. Neznaj jeho historii a nenechají ho prověřit tak nevím čemu se diví

    Vojnar 90´

    … a když se k vám dostane nová ženská, nová známost, taky si ji neprověříte ve smyslu, že se neptáte na minulost, nebo že nechcete nějaké potvrzení, že je zdravá, a rovnou ji zaparkujete do garáže? Hloupost. Přirovnání auta k ženě asi není to nejlepší, ale i tady platí důvěřuj, ale hodně prověřuj!

    Hruška Tadeáš

    Na podobné téma bylo již sepsáno dost článku, aby každej pochopil, že je třeba a nutné si auto dát hned prověřit, protože i sebekrásnější auto může mít nějakou vadu, o které dosud nikdo neví.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist