Průzkum ukázal, že polovina českých řidičů netuší, jak se chovat k ojetině po koupi
Ojetá auta
Adekvátní péče o nově koupené ojeté auto je alfou a omegou pro jeho životnost. V potaz je přitom nutné brát věk i míru opotřebení. Základní přehled o tom, jak správně vybírat ojeté auto, má většina motoristů. Jak se ale...
Velký autobazar se návštěvě autorizovaného servisu nebrání a rozhodně se nebojí, že se na něco přijde. Neprodává zajíce v pytli a nemůže si kazit renomé
když dobré auto, tak jedině z autobazaru. Od dealera by se člověk nedoplatil!
Záruku pro škodovku bych určitě nepřikupoval (a i mě to odrazuje od její koupě). Když může Kia a Hjondé dávat tovární záruky delší, tak na tom asi něco bude
autorizovaný servis a prohlídka mechanikem, to je oč tu běží
Ojetina je stejná jako každý jiný auto: Jak se k ní budete chovat, takovou ji budete mít. Tzn. dobře si vybrat, dobře ji prověřit, dobře se o ni starat.
No musím se k tomu chovat s vědomím, že neznám historii toho auta
Tak bodejť že se doporučuje zkrátit servisní internal, je potřeba si vydělat! Auta jsou dražší a dražší, komponenty taky nezlevňujou, a když se auto neporochá, tak jasně, uděláme o kontrolu navíc
Ojetému auto je určitě nutné dát čas na projevení nějakých případných vad, protože přece jenom auto nové může mít nějakou výrobní vadu, tady u ojetého se vada může projevit např. až v zimní sezóně, tzn. ne hned. Nelitoval bych proto vícero návštěv v autorizovaném servisu.
Jak se chovat k ojetině? Jako k autu, o kterém nemá žádné informace!
Ono to je totiž závislé na tom, za jakým účelem si lidé ty auta pořizují. Pokud jako nějaké levné vozítko a nedbají na bezpečnost, pak jim je všechno jedno. Kdo tam ale kupuje auto pro rodinu a chce, aby všechno šlapalo a bylo to auto co nejbezpečnější s ohledem na jeho rozpočet, tak takový člověk potom o své auto pečuje víc, než co doporučuje servisní knížka
Při koupi ojetiny bych vždycky šel do značek, které mají prodlouženou tovární záruku a ideálně i v kombinaci se zárukou z autobazaru. Tam už je silný motiv pro bezpečnou koupi prověřeného auta.
kupovat auto pod sto táců se už z nějaký ekonomickýho hlediska nemůže vůbec dneska vyplatit
Ono je docela i těžké správnou ojetinu vybrat, aby jeden nenalítnul. Jednak bych bral s sebou vlastního mechanika, kterému důvěřuju, no a pak bych hlavně obchod realizoval u velkého autobazaru, kde jsou obrovské záruky a kde si nemůžou dovolit něco zametat pod koberec….
Ba že, a taky ty podvody přes inzerát, dneska jde tak snadno nalítnout bohužel, v době sociálních sítí možná i nejsnadněji v historii. Přitom stačí jediný – jít do prověřeného autobazaru a chtít auto se zárukou, snad i nad rámec té záruky zákonné. Víc netřeba a je klid.
Tak hlavně že nás článek poučil, je tam pár dobrých tipů, za ně díky
Ojetina je taky jenom auto 😉
1. zvolit již prověřený a vyzkoušený autobazar ideálně takový, který má síť po celé ČR a možná i v zahraničí – jen to dává záruku, že se takový prodejce nezachová nepoctivě
2. pročíst smlouvu, prověřit technikem vlastním, např. kamarádem
3. autorizovaný servis
4. pravidelné kontroly
5. a chyba nebude
Je bohužel smutné, že nový majitel nezná historii auta včetně všech jeho oprav. Od toho se mohou všechny problémy odvíjet!
Při koupi auta přes bazoš jsem podcenil kontrolu klimatizace. Nevěřili byste, jak mi tam nějakej zkratující kabel dělal dlouhý měsíce neplechu, blbly stěrače, blinkry, někdy to fungovalo, někdy ne, přitom klimoška jela perfektně se zdálo! Takže doporučuju z vlastní zkušenosti tohle to si taky dát prověřit v servisu
největší problém vidím právě s pořízením, tam se nespálit a nenaletět
Stočených kilometrů bych se v renomovaném autobazaru dneska nebál. V nějakém lokálním nebo na bazoši prosím, ale velká síť autobazarů si to nemůže dovolit neprověřovat
Já bych zase řekl že už v dnešní moderní době je třeba nakupovat auta co nejnovější (neříkám úplně nová) ale nejnovější aby bylo zaručeno že jsou bezpečnější a snad i déle vydrží
Ojetiny letité neřeším. Ale dnes je v podstatě jedno, jestli je auto úplně nové nebo zánovní z autobazaru, tam jsou kolikrát nejetá auta třeba z předváděčky nebo ze salonu a na tom se dá dost ušetřit. Potom je servis stejnej jako u nového auta.
Opakoval bych to stále a stále dokolečka: Autorizovaný servis a prohlídka mechanikem, to je, oč tu běží
Rozhodně! Před koupením by se auto mělo tutově nechat prověřit v autorizovaném servisu. Lepší autobazary (AAA auto, Mototechna) to dokonce přímo nabízí při prohlídce
Ano, tady se spousta lidí může mýlit, že ojeté auto nemá žádné vady a není třeba s ním nic podnikat. Ale naopak, u takových aut je třeba předcházet zásahům a opravám správnou péči právě podle diagnostikovaných nedostatků. Nové auto je brnkačka. Ojetina dá fušku, aby dobře fungovala, jak má.
První nechávám testovat airbagy. Moje žena má blbej zvyk spát na přední sedačce, když řídím někam dál. A já na ni furt mluvím, aby nespala tvrdě, mám strach, kdyby se něco stalo, že nebude schopná rychlý reakce, a přitom neřídí. První u „novýho“ auta nechávám zkontrolovat airbagy, protože dovnitř nikdo nevidí a první majitel se nepřizná, pokud bouračka není viditelná, že mu vylítnul
z autobazaru mám už auto třetí a se žádným z nich nikdy problém nebyl, naopak, řekl bych že jsem dost ušetřit právě na pořízení. a jakmile se mi zdálo že bych do auta měl začít nějak víc investovat, auto jsem vyměnil za mladší model
za mě jedině ojetá auta, jsou prověřená a dá se čekat, co bude potřeba a v jakém časovém horizontu nechat opravit
A právě proto uvažuju o koupi spíš předváděcího vozu nebo auta, které bylo používáno minimálně, v řádu desítek najetých kilometrů. Láká mě Tucson, Kona, možná Santa Fe, i když to už je dost velké, vzhledem k tomu, na co ho potřebuji. Ale po takovém autu pasu, než po letité ojetině.
Jako je fakt, že do ojetiny nevidíš, ale to nevidíš ani do nového auta. Jsou různé příběhy, viz Černé ovce, kde několik měsíců jezdi se zaaretovanejma kolama z výroby a škoda ohromná, to snad ani nešlo opravit
Nikdy jsem neměl úplně nové auto z autosalonu. A nikdy mě to ani nelákalo. Vždycky jsem šel a vybral jsem si auto, na které bych v novém stavu neměl, a zároveň to auto bylo dobře zajetý a mělo určitě atributy, kterých jsem si cenil, např. vyhřívaný sedačky a parkovací kameru já mám v autech už dobrejch 15 let a jsou lidi kteří to v autě v životě neměli.
zde se objevuje právě ta potíž, že do auta nevidíme a neznáme stav,, jaký aktuálně má, proto by první kroky s „novým“ autem měly mířit do servisu
Auto z autobazaru nerovná se auto nové, ačkoliv třeba v naší garáži teprve nově parkuje. To je určitě chyba, které se lidi dopouštějí, že si auto nenechají prověřit i na vlastní pěst.
Jako ke všemu v životě bych i k nákupu auta v autobazaru přistupoval s preventivními možnostmi – prohlídka, nezávislý automechanik, autoservis a podobně. Škodám je vždycky lepší předcházet než je řešit, tím se řídím celý život
Ruku na srdce, kolik nás a já se k tomu přiznávám, s autem z bazaru odfrčí rovnou domů a na servis dlabem pokud auto jezdí bez problémů
Tak toto by sem si nikdo nedovolil! Vždyť to je další krok po koupi, hned jet do servisu a nechat prověřit stav.
Jo jo a pak se lidi nemůžou divit, že auto začne zlobit. Neznaj jeho historii a nenechají ho prověřit tak nevím čemu se diví
… a když se k vám dostane nová ženská, nová známost, taky si ji neprověříte ve smyslu, že se neptáte na minulost, nebo že nechcete nějaké potvrzení, že je zdravá, a rovnou ji zaparkujete do garáže? Hloupost. Přirovnání auta k ženě asi není to nejlepší, ale i tady platí důvěřuj, ale hodně prověřuj!
Na podobné téma bylo již sepsáno dost článku, aby každej pochopil, že je třeba a nutné si auto dát hned prověřit, protože i sebekrásnější auto může mít nějakou vadu, o které dosud nikdo neví.