pruzkum-jak-vidi-ridici-motorkare-a-proc-je-nemaji-radi.jpg

Průzkum: Jak vidí řidiči motorkáře a proč je nemají rádi?

Zajímavosti o autech

Průzkumy a statistiky bývají většinou dost nudné. Tohle je ale docela zajímavé čtení, které (tak trochu) objasňuje vztah mezi dvěma motoristickými skupinami.

Diskuze

39 komentářů

    BJ

    Pane Rakovane, a kam byste konkrétně ty miliardy investoval? Jaké legislativní úpravy by se Vám líbily?
    Já si myslím, že to je v mentalitě národa, kterou nezměníte, určitě ne během pár let.

    Gale

    Docela by mě zajímalo přesné znění otázek a nějaké detaily o respondentech, aspoň třeba jejich počet. 84% dodržovačů (kteří imho místo \“jezdit podle předpisů\“ spíš myslí \“jezdit jako já\“) je dost extrémní podíl.
    Sám mám motorkáře na cestách naopak velmi rád, chovají se předvídatelně, jsou pozorní, komunikují a okamžitě reagují. Určitě jsou i výjimky (především mezi městskými skutristy), ale obecně, jako skupina jsou ve výše uvedeném motorkáři zdaleka nejlepší.
    Taky jsem osobně ještě za všechny své roky a km na cestách nepotkal takového, kterým bych se cítil ohrožený…těžko říci jestli za to může štěstí nebo třeba pozornost…

    vzteklej pes

    Nestraním ani jedné skupině, mám rád oboje, i když teď už jezdim jen autem, neboť mě z motorky bolí prdel a záda. Jsem asi starej.

    Nicméně bych měl řešení – místo zasranejch cyklostezek postavte motostezky. Narozdíl od cyklistů totiž motorkáři platí silniční daň, spotřební daň z benzínu a podobný sračky. Takže tak.

    Podle mě ale nejvíc motorkářům škodí celodenní svícení. Mezi hustejma aftermarket TESCO diodama neni prostě motorka vidět. A pak se jí lidi, co neumí čumět, leknou.

    MINI

    Já osobně mám možnost hodnotit situaci z obou stran, jak nadšeného řidiče, tak i motocyklisty a myslím, že velkých legislativních změn ani netřeba (byť okruh, kdy by se alespoň platil vstup, by byl lepší než cyklostezka).
    Chyby jsou na obou stranách- pokud bude většina řidičů schopna akceptovat, že se na silnici motocykl pohybuje prostě rychleji a jeho pilot si jízdu užívá, pak už není příliš objektivních důvodů, proč by jim měli motocyklisté vadit (je ovšem jasné, že takováhle změna půjde těžko, když tu existuje jev jako je zaclánění v levém pruhu dálnice).
    Chyba na straně leckterých motorkářů pak je, že zbytečně provokují a především riskují svůj život- ano, rychlost je pro požitek na motorce důležitá, ale jezdit víc jak 120 Km/h po obci je prostě projev imbecility- vždyť je tolik opuštěných okresek, kde se dá \“vyřádit\“. Stejně tak předjíždění- když jedu v autě a motocykl mě předjíždí ve slepé zatáčce, vadí mi to, je tu potenciál pro hodně nebezpečnou situaci- přitom snad každá motorka nemá problém předjet průměrné auto na prvních metrech následující rovinky. Jelikož je pak tato skupina bezohledných motorkářů hodně vidět a motorkářů obecně není mnoho, je jednoduché generalizovat a přenést tuto špatnou zkušenost na všechny motocyklisty.

    Myslím, že oboustranná symbióza by byla dosažitelná, i bez prostředků a změn v zákoně, ale stojí tomu v cestě asi největší problém- lidská hloupost.

    Martin

    Motorkáři jedoucí z vesela mi nevadí. Spíše mě štvou ti, co si motorku koupil jako pózu a umí jen osolit rovinku a v zatáčkách brzdí. Jízda za bandou, která obci předjela všechny 90tkou a prvni zatáčku v lese brzdí 60tkou je utrpení. Často se jedná o dívky na silných motorkách, které nezvládají.
    Kapitolou samou o sobě jsou čopry. Jejich jediným cílem je otravovat všechny hlukem a zavázet kde se dá. Občas bych chtěl mít buldozér …

    Vlastní zkušenost

    Jezdím převážně autem, ale z vlastní motorkářské zkušenosti vím, že mnohé zatáčky, jež jsou v autě nepřehledné, jsou na motorce díky mnohem vyšší pozici hlavy krásně přehledné. A taky mě to zpočátku dost překvapilo, protože jsem počínání některých bikerů jako plechovkář nechápal.

    Márty

    Nebylo by od věci každého aspiranta na řp. na auto vzít na projížďku do města a do nějakých serpentin, byť jako spolujezdce. (jelikož většina motorkářů jezdí i autem, je to zbytečný otáčet) Řekl bych, že jinej pohled na provoz prospěje každému. 🙂 Odzkoušeno

    Pán je frustrátek?

    Čopry (přistupuji na vaše zjednodušené označení) a jejich jezdci mají cíle dočista jiné. 🙂

    MINI

    To je sice fakt, ale mluvím tu třeba o zatáčkách v mém okolí, co znám z pohledu SUV, sporťáku, skútru i superbiku a ani v/na jednom ze strojů nevidím nic a přesto to tam někteří dobrodruzi \“pošlou\“.

    _

    1. často předjíždí v místech, kde nemůžou vidět, předjíždí kolonu. Takže bych jim chtěl vzkázat, že pokud se díky podobnýmu manévru dostanou do protisměru, nemůžu jim slíbit, že auto radši strhnu a třeba zraním neviného, jen abych nesestřelil podobného motorkáře.
    2. svícení dálkovými světly je možná fajn, ale výrazně snižuje možnost odhadu jejich rychlosti, např. když auto vyjíždí na hlavní silnici a moto jede po ní jede. Takže se milí motorkáři zamyslete

    Jarouš

    Tak extrémy mě taky vadí. A nejvíc, když motorkář zprasí motorkáře.

    Jarouš

    Co přesně ti vadí na předjíždění kolony, když tě tím nijak neohrozí a neomezí?

    _

    v případě, kdy vidí a bezpečně předjedou, nemám problém. Bohužel se často stává, že začnou předjíždět kolonu, když to bezpečně nejde a pak spoléhají na to, že se někam nacpou

    A jste si jist tím, že by nechtěl někdo použít buldozer právě proti vám? Z vašeho příspěvku cítím i jakousi závist.

    Jarouš

    Tak samozřejmě jsou mezi námi magoři, ale \“někam se nacpat\“ s motorkou je hrozně jednoduchý, navíc se ani nemusíš cpát úplně před auto, nýbrž jen na jeho roh, mineš se s protiprovozem a jedeš dál. Nicméně chápu, že pro člověka, který nemá motorkářskou zkušenost, to vyadá nebezpečně. Auto je proto motorce děsivě neohrabaný, i když líp sedí na silnici.

    o.o

    He, docela hezké tady. Stačí si sednout třeba do auta a projet např. Praha – Vary a hezky spočítejte, kolik plechovkářů vs motorkářů vás cestou ohrozí! NEEXISTUJE DEN, kdy auta použijou blinkry vždy tam kde mají (skoro každý třetí na to kašle!!!). Jednoduše den, kdy jedou auta podle předpisů není. Motorka předjíždějící kolonu je mnohokrát menší nebezpečí, než vozy (většinou německé prémiové značky). A to vozy dost často neohrozí ani horizont apod (njn, 5 hvězd NCAP = nesmrtelnost). Podle mě je to tady jen motorkář = rebel a vozů je tu tak moc, že se neukázněnost u nich jednoduše už bere jako standart. Hezké, no.

    Vojta Ves.

    No já asi souhlasím s Filipem (autor).. Jsem totiž zarytý auťák a nehodlám to měnit, ale na svou obranu, táta má poměrně slušnou motorku a občas se na ní taky projedu. Takže chápu jak motorkáře tak i auťáky. Obě má totiž něco do sebe. Ale v motorkářích nevidím teda piráty.. možná někteří, ale podívejte se občas na dálnicích jak jezdí Mercedesy třídy S, BMW 7 nebo různá SUV… Nepříjdou mi pirátštější o nic míň 😀
    Takže motorkáři buďte jací jste a mi se z toho nezblázníme. Nemám proti nim nic 😉 ba naopak

    Kuban

    přesně tak. Sotva jsem si osedlal i motorku, sám sebe sem překvapil v tom, že si na jistých místech dovolím mnohem víc. Motorkář má paradoxně mnohem lepší přehled o dění na silnici, když opominu dění za ním, které je naopak mnohem horší sledovat. Nicméně vidím kolikrát i přes dvě auta dopředu, občas si i na stupačky stoupnu abych měl jistotu. Jsou ale místa, kde si rozhodně motorka dovolovat nemůže, a to jsou zatáčky s hadama…. to je konec a svíraj se mi půlky když nějaký jednostopec blbec kolem mne po takovém terénu prosviští…. a mohli by jsme pokračovat 🙂

    Kuban

    fííha…. možná by bylo fajn uvědomit si to, že motorka prostě v zatáčkách jezdí pomaleji…. možná už i jen proto, že jede na dvou kolech…. ale co no 🙂

    Kuban

    člověče já bych ti přál v parném létu stát na motorce v koloně…. Jakožto čerstvý motorkář sem si říkal, že se budu chovat jako auto… vydrželo mi to 15 minut v zácpě, kdy sem balancoval jak trubka v kopcích a hlavně to fajn sluníčko, príííma, kdy si ani helmu nemůžeš sundat kvůli bezpečnosti…..

    Ale to je právě ono, ta nulová vzájemná tolerance z neznalosti… Všichni vidí jen B osobáky a hotovo, vše ostatní je problém a nepřítel… Pochopil jsem to během prvních 100najetých km…. Kdy se najdou i takoví experti co se mi na křižovatce při odbočování vlevo vlepí na levou nohu vedle mne a snaží se men v křivatce předjet-> vytlačit-> zabít důvody dodnes mne neobjasněné…. Takže věř, že epší když motorkáři v kolonách projížděj středem, než když tam sebou nějaký skolabuje a udělá ještě horší zácpu…..

    omlouvá tě ale to, že dokud sem nezačal i s motorkou, také sem o tom nic nevěděl, ovšem mě nikdy žádný motorkář neudělal problém, nehrozil ani neomezil…. takže nebyl důvod se vztekat.

    – svícení dálkovými já osobně neuznávám, nevidím v tom prostě důvod.
    – a jinak to že ty si myslíš že nemůžou vidět neznamená že nevidí…. mají mnohem lepší rozhled z motorky než ty z auta.

    vzteklej pes

    Stejný blbečky potkáš i v autech, málo lidí opravdu umí řídit. Souhlasím ale s tím, že hlučný motorky jsou zlo. Repskektive jinak – jsou zlo, když potřebuju uspat malý dítě a kolem do půl noci jezděj kokoti s vylágrovanejma vejfukama kilo (v obci). Ale to je zase o mozku člověka a ne o zákazech

    lojz

    K čemu tahle sračka má vlastně být? Aby se zviditelnil nějaký vocas z marketingu nebo si autor udělal čárku za článek? Chvíli jsem tu nebyl, ale jde do tady rovnou do hoven.

    Kuban

    vše má svůj rub a líc. Motorkář co není slyšet je docela nebezpečný, stejně tak ale chápu onen extrém a také bych byl nerad buzen.

    Na druhou stranu to lidi rádi zveličují. Jednou za celý rok nějaký magor prosviští v noci městem na plné točky a hned je z toho paušál na všechny motorkáře….

    Kuban

    to samé platí i pro C, C+E a jiné….

    všeobecně prostě nejvíce nadávají ti, co mají jen auto…. to je fakt, který horko těžko změníme….

    iFos

    Díky, že se s tím nemusím psát – pod tohle se jen podepíši 🙂

    lojza

    Vylágrovaný je z německého das Lager = tábor, sklad, ale i lože a ložisko. A protože ve výfuku ložisko zpravidla nebývá, nelze ho ani vylágrovat, že? Takže může být co? Může být tak leda vykuchaný.

    Márty

    To je bez diskuse, ale chtěl jsem se držet tématu motorkářů.

    Trautnberk

    Svícení dálkovými je jen snaha zvýšit vlastní bezpečnost jako důsledek zavedení povinného svícení. Místo řešení smysluplnosti tohoto nařízení (berlička pro lidi co nepřemýšlejí/nepředvídají a spoléhají se, že když nevidí světla ať už proti slunci, nebo v přechodech mezi lesy, že je volná cesta – sám jezdím a o údajných výhodách mě nikdo přesvědčovat nemusí), se vymýšlí další vytloukání klínu klínem a to povinné reflexní vesty pro motorkáře apod…. pro doplnění jako motorkář používám dálkové stejně jako v autě (ne permanentně – pro extra nechápavé). Podobné je to s hlučnými výfuky – častá (neúmyslná) nepozornost nejen řidičů ale zejména cyklistů, no u těch spíše bezohlednost, nemluvě o lesní zvěři. Je to všechno o lidech a je samozřejmě stejně bezohledné vnucovat hluk sousedům uprostřed noci. Více netřeba komentovat, k přeceňování schopností dochází u všech řidičů, nejen u těch na motocyklech a naopak člověk bez základních zkušeností nemůže posuzovat ostatní, byť se mu to hodí do krámu, respektive neměl by. Howgh.

    morkáři mi nevadí ale ty zmrdi co jezdí na motorce v koloně mezi auty bych z toho nejradši zkopnul. několikrát mi jentatak narazzili ruku v okně..

    Kuban

    Né že bych to dělal, ale když předjíždí přehledně, tak to toleruju, stále platí že ohrožují nejvíc sebe, ale uznávám, že ti extrémní kličkaři z leva zprava jsou kolikrát opravdu na facku…. to už je ale o lidech a né o tom zda je to motorkář nebo ne

    Bezohlední řidiči

    Podle mě to celé je o tom, že řidič který chce jet rychle, neurvale, bezohledně a baví ho to, intuitivně hledá stroj, který mu to umožní. Proto pak potkáváme tzv. piráty v černých naftových koktáfkách, ášestkách a motorkách.

    Motorka je méně vidět, je rychlejší v přímce, tito řidiči pak často zneužívají možnost lépe manévrovat a cpát se dopředu. A také často z nepochopitelného důvodu demontují vnitřek tlumiče. Když se to všechno sečte, tak jsou pro ostatní viditelnější trn v patě než autaři.

    Jerry

    To bych rád viděl jak ti mohl narazit ruku v okně,to jsi ji musel mít vytrčenou teda pořádně ven.

    BikerBob

    Řidič motorového vozidla je ze zákona povinen umožnit druhým vozidlům předjíždění a dodržovat odpovídající odstup za vozidlem jedoucím před ním. Z tohoto důvodu by motorkář ani řidič automobilu neměl mít problém zařadit se mezi vozidla při předjíždění kolony. Pokud tomu tak není, je to chybou řidičů v koloně, nikoliv řidiče předjíždějícího vozidla !!!
    Motocykl má výrazně rychlejší akceleraci než automobil. Posuzovat vhodnost rozhledu a vhodnosti předjíždění s motocyklem bez zkušeností s jeho řízením je zavádějící víc než si myslíte. Než jsem se dostal k řízení náklaďáku, taky jsem nechápal některé reakce jeho řidičů ;o)
    Obecně ale neomlouvám řádění některých bezmozků, kteří si o průser za řidítky vyloženě koledují. Jako řidič většiny typů motorových vozidel mám však největší problémy s neukázněnými řidiči automobilů !!!

    Respekt hoši, Respekt!

    To jste napsal krásně! Zrovna v článku je zmíněno, že všichni v provozu by se měli vzájemně chápat a respektovat a Vy jste ten co nenávidí cyklisty. Bravo! A jen k doplnění- jak by vypadala motostezka- 4m široká krásná asfaltka hned vedle té rozbité pro auta? 🙂 Zmíněné daně motorkářů by byly naprosto mimo mísu ohledně financování motostezek. A ještě jeden malinký protiargument- cyklista pravděpodobně daleko méně zatíží zdravotní systém.

    medved-009

    Většina motorkářů nejsou žádní psychopati, ale normální lidi s trochu drahým i náročným hobby a zážitek z jízdy jim přeju, podobně jako třeba každému přeju co nejlepší sex…
    Jenom bych byl rád, kdyby ještě víc vymýšleli, jak se nevzdat svého stylu a zároveň být na silnici co nejvíc vidět. Mám strach, že jednou někoho z nich přehlédnu a budeme mít oba zkažený život.

    Respekt hoši, Respekt!

    To byla reakce na:
    Autor:
    vzteklej pes
    Datum:
    16.08 2012, 14:3

    Respekt hoši, Respekt!

    To byla reakce na:
    Autor:
    vzteklej pes
    Datum:
    16.08 2012, 14:3

    a proč bych nemohl ve stojící koloně?? debílci na moto nemaj mezi auty co dělat(mezi pruhy)

    čili ty si vyhlášku vykládáš tak, že ti má každej uhnout, popřípadě odbočit, abys mohlo v klidu projet. ještě tu taky popiš povinnosti předjíždějícího!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist