Prosadí si Audi svou ohledně elektromobilů?

Audi si chce elektromobily stavět samo, ale Volkswagen mu na to nechce dát prostředky. Jak to tedy bude?

Všechno to začalo u konceptu Audi A1 E-Tron, který se představil před necelým rokem na autosalonu v Ženevě. Audi tehdy použilo k pohonu netradiční řešení – k elektromotorům připojilo rotační Wankelův motor. Ačkoli všichni dobře známe nevýhody Wankelova motoru jako konvenčního pohonu, pro použití v hybridu a elektromobilu, kde má motor sloužit jako generátor a ne jako pohonná jednotka, je naopak velmi výhodný.

Při konstantních otáčkách totiž kompaktní a lehký motor netrpí takovými ztrátami a chová se tak trochu jako turbína. Jestli si vzpomínáte, koncept supersportu Jaguar C-X75 také použil pro napájení elektromotorů turbíny. Problém je ale jinde – Audi si prý tento koncept postavilo bez souhlasu Volkswagenu.Ne snad, že by se obě značky nějak moc hádaly, ale Audi trvá na svém řešení s motorem Wankel zejména proto, že je prostorově nenáročné. Volkswagen však chce použít konvenční jednotku a stávající univerzální platformy, což vyjde mnohem levněji. VW by totiž musel vyvinout úplně nový motor. Audi má ale k Wankelu vztah – bylo to právě Audi, které koupilo značku NSU, jež padla po neúspěchu automobilu NSU Ro80 s motorem Wankel.

Od té doby ale rotační motor urazil ohromný kus cesty, hlavně díky automobilce Mazda, která se ho drží už desítky let a neustále ho zdokonaluje. Je ale otázkou, zda by byl Volkswagen svolný k dohodě s Mazdou ohledně nákupu nebo společného vývoje tohoto motoru.

autoweb.cz

6.1.2011 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist