Prosadí se v hybridech místo elektřiny vzduch?
Zajímavosti o autech
Koncern PSA Peugeot Citroen zkouší novou techniku - místo akumulované elektřiny používat k pohonu auta stlačený vzduch.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Zajímavosti o autech
Koncern PSA Peugeot Citroen zkouší novou techniku - místo akumulované elektřiny používat k pohonu auta stlačený vzduch.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
A co vodík? Před nějakou dobou se o něm psalo, ale teď se mi zdá, že to utichlo…
Tak to je bomba, konečně se děje zase něco nového. Držím PSA palce.
Než začnete něčemu fandit, zkuste si také něco přečíst a spočítat.
Toto, tedy pohon stlačeným vzduchem , zkouší fy MDI už přes deset let s těžkými nvesticemi jako je třeba indická TATA. Nejenom, že jim to do dnes nefunguje v praxi ale papír s jejich výsledky snese hodně, ale ani teoreticky to není s účinností lepší, než Carnotův cyklus ve spalovacím motoru a tam je účinnost v praxi 20%.
Takže si klidně dovážejte ropu, ta asi jezdí kolem zeměkoule taky jen dvakrát, ale nádrž vyprázdníte za den, kdežto baterie, které se mohou v budoucnu, až dojde ropa, vyrábět kdekoli v místě potřeby, Vám vydrží statisíce km. Jejich účinnost, myslím LiFePO, je téměř 100%, elektromotor má účinnost přes 90% a elektřinu si vyrobím na vlastní střeše. Dělám to již dost dlouho a trochu o tom vím.Proudu zdar. Meteorismu taky.
http://www.elektromobil.wz.cz
http://www.elektromobily-os.cz
Jenže tady nejde o pohon na vzduch. Jednalo by se o hybrid, kdy by byly tlakové nádrže plněny hlavně v okamžiku, kdy není výkon třeba, ba naopak díky setrvačnosti – prostě jako u elektro-hybridu. Navíc by se snad dalo využít i vzduchu, který stejně musí proudit skrze chladič. Nicméně stejně k tomu zůstávám zdravě skeptický (stejně jako k elektromobilům v současné době). Pak tu máme ještě možnost využití moderního setrvačníku, na kterou také asi u hybridů ještě dojde.