prosadi-se-v-hybridech-misto-elektriny-vzduch.jpg

Prosadí se v hybridech místo elektřiny vzduch?

Zajímavosti o autech

Koncern PSA Peugeot Citroen zkouší novou techniku - místo akumulované elektřiny používat k pohonu auta stlačený vzduch.

Diskuze

4 komentáře

    A co vodík? Před nějakou dobou se o něm psalo, ale teď se mi zdá, že to utichlo…

    Gallardo

    Tak to je bomba, konečně se děje zase něco nového. Držím PSA palce.

    Jaromír VEGR

    Než začnete něčemu fandit, zkuste si také něco přečíst a spočítat.
    Toto, tedy pohon stlačeným vzduchem , zkouší fy MDI už přes deset let s těžkými nvesticemi jako je třeba indická TATA. Nejenom, že jim to do dnes nefunguje v praxi ale papír s jejich výsledky snese hodně, ale ani teoreticky to není s účinností lepší, než Carnotův cyklus ve spalovacím motoru a tam je účinnost v praxi 20%.
    Takže si klidně dovážejte ropu, ta asi jezdí kolem zeměkoule taky jen dvakrát, ale nádrž vyprázdníte za den, kdežto baterie, které se mohou v budoucnu, až dojde ropa, vyrábět kdekoli v místě potřeby, Vám vydrží statisíce km. Jejich účinnost, myslím LiFePO, je téměř 100%, elektromotor má účinnost přes 90% a elektřinu si vyrobím na vlastní střeše. Dělám to již dost dlouho a trochu o tom vím.Proudu zdar. Meteorismu taky.
    http://www.elektromobil.wz.cz
    http://www.elektromobily-os.cz

    Pepa z depa

    Jenže tady nejde o pohon na vzduch. Jednalo by se o hybrid, kdy by byly tlakové nádrže plněny hlavně v okamžiku, kdy není výkon třeba, ba naopak díky setrvačnosti – prostě jako u elektro-hybridu. Navíc by se snad dalo využít i vzduchu, který stejně musí proudit skrze chladič. Nicméně stejně k tomu zůstávám zdravě skeptický (stejně jako k elektromobilům v současné době). Pak tu máme ještě možnost využití moderního setrvačníku, na kterou také asi u hybridů ještě dojde.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist