Proměnu značky Hyundai dokončí nové Santa Fe

Z korejské nabídky mizí poslední laciná přibližovadla. Hyundai přechází na eleganci za rozumné peníze, obměnu dovrší příští rok novým Santa Fe, i30 a faceliftem i20.

Nová generace i30 a její první skica už autowebem proběhly, ale Hyundai má na příští rok další plány. Chystá se facelift důležitého modelu i20 a především nová generace SUV Santa Fe. Eliminace podbízivých cen pokračuje, stejně jako zlepšování designu i kvality, čekejte tedy auta spíš schopná než laciná.

Nabídka korejské automobilky bude brzy zcela odlišná od té, kterou jsme vídali před pouhým rokem. Letos Hyundai vytáhl s řadou velkých novinek. Stárnoucí kupé definitivně nahradil dlouho očekávaný Veloster a v internetové nabídce importéra se nedávno tiše zabydlela nová Elantra a velké kombi i40sedan dorazí za pár měsíců. Malý hatchback i10 dostal alespoň facelift, ix20 je zcela nová, a ix35 ani ix55 se zdaleka neblíží důchodovému věku.Santa Fe je na řadě nade vší pochybnost. Jeho nástupce dostane s největší pravděpodobností jméno s písmeny ix na začátku a pětkou na konci (o první číslovce nespekulujme).

Rodinný model i30 je s námi pouhé čtyři roky, ale Hyundai se místo faceliftu rozhodl pro novou generaci. Výměna souvisí se změnou přístupu k image značky a i30 vlastně doplácí na vlastní úspěch. Kvalitní, přesto dostupný hatchback výrazně změnil pohled evropských zákazníků na Hyundai. Auta, která dřív lákala zákazníky cenou, si rychle vybudovala pověst schopných přibližovadel a automobilka neváhala začít dobyté pozice rozšiřovat. Posouvá svou image nahoru směrem k Volkswagenu. Jako jedna z opor nabídky musí jet i30 na čele změn, jenže nevýrazný současný model se k tomu nehodí.Také facelift i20 přichází nepatrně dřív, než bývá zvykem – auto je na trhu pouhé tři roky. Důvod je nejspíš stejný jako v případě i30: málo výrazné supermini potřebuje trochu šťávy navíc.

Jak vysoko Hyundai míří, naznačil šéf britského zastoupení značky Tony Whitehorn na příkladu Velosteru. Nezdráhal se přiznat, že auto nemá skutečné sportovní ambice (to konečně neměl ani jeho předchůdce – Hyundai Coupé, který byl prostě jen nejlevnějším kupé na trhu). Přirovnal ho spíš k řadě moderních stylových modelů, jako jsou vozy Mini a modely Citroën DS, a označil ho za zcela vážně míněný pokus přilákat ke značce nové zákazníky. Jinak řečeno: Veloster není okrajová záležitost, je to vážně míněný model zcela v souladu s filozofií celé automobilky.

Jako ilustrace smýšlení lidí, kteří Hyundai vedou, je Veloster trochu přehnaný. Whitehorn zdůraznil, že další podobně výrazné auto Korejci v současnosti nechystají. Nekonvenční čtyřdveřový hatchback se sportovním nádechem prošlapává cestu všem budoucím modelům značky. Doba laciných nevýrazných aut je pryč, přivítejte elegantní Korejce. A připravte se za ně zaplatit.

autoweb.cz

16.8.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist