prokazano-bodovy-system-nefunguje-352x198.jpg

Prokázáno: Bodový systém nefunguje!

Nový silniční zákon vede k přesnému opaku toho, co nám jeho tvůrci nalhávali.

Diskuze

96 komentářů

    Jiří

    naprosto souhlasím

    Adam

    Taky souhlasím, jen doplním, že spousta nehod se dnes nehlásí a raději se řidiči vyrovnají, (bez bodů) takže ten nárůst bude ještě větší, než se zdá. Také určitě přibylo "nepochopitelných" nehod vzniklých z únavy při dlouhé, couravé a tudíž úmorné jízdě. Nejvíc bodů je prý za světla. Ani se nedivím, je to vidět z dálky. Ideální na buzerování řidičů. Tím nechci říci, že není rozumné svítit.

    tRISk

    Nemůžu vysloveně souhlasit se všemi body článku, především s jeho přilišnou zaujatostí a generalizování některých problémů (pomalost zabíjí,..), avšak v jádru si myslím, že má autor pravdu, ovšem jak říká můj otec, když něco kritizuješ, přidej k tomu i své řešení..tedy? Mě takhle z patra bohužel nic nenapadá…:(

    chalisss

    Já bych ještě dodal, že lidi víc bourají proto, že víc jich teď čumí na tachometr (aby náhodou nejeli o 10km/h rychleji) než na cestu, k čemuž je silniční zákon nepřímo nutí…

    Bukaj

    Víš, možná jsem jeden z těch podivínů, kteří odjakživa pokud možno dodržovali dopravní předpsy v hodně velké míře. Konkrétně rychlostní limity mezi ně patřily především.

    Ano, někdy to byla otrava, když skrz tři kilometry dlouhou obec vedla "zóna 40" anebo jsme po takové hezkém rovném pásu asfaltu jako je pražská magistrála směli jet nejvýše sedmdesátkou, resp. na menším úseku o deset kilomtrů více.

    Ale jezdil jsem tak, a jezdím i dnes. A má to jednu moc , skutečně moc hezkou výhodu – já se totiž na ten tachometr už vůbec koukat nemusím a vím přesně, kolik jedu a jakou mám popřípadě rezervu. A bez stresu 😉

    Marek

    Jedním (částečným) řešením by podle mě mohlo být i to, že řidičský průkaz prostě nedostane každý kdo se přihlásí do autoškoly. Jsem přesvědčený že máme na silnicích velké množství ldí bez "talentu" řídit auto. A konec konců i kvalita výuky na autoškolách má co dohánět… naříklad mojí přitelkyni ani pořadně nevysvětlili k čemu jsou zrcátka a proč jsou tak užitčná při změně pruhu.

    jarda

    Výcvik v autoškole? Nekvalitní? Přirovnal bych to asi nakupu zboží. Pokud si koupíš něco šíleně levně pravděpodobnost, že daný výrobek bude kvalitní je mizivá. A toto platí i ve velké míře v autoškolách, čím levnější tím asi méně kvalitní protože musí někde ušetřit ne?

    Poté ještě záleží na velikosti. Pokud budeš dělat řidičák v malé autoškole o jednom až dvou lidech většinou se snaží udržet na trhu kvalitou výcviku o proti autoškolám s desítky učitelů. Potom je přístum majitele kterému jde o pověst, přes počet žáků, mizivý.

    Zrušit novelu 411:-/

    Droned

    Jak uz zde na Autowebu bylo jednou v nejakem clanku kdysi uvedeno,lide prestavaji za volantem uplne myslet,protoze rizeni je zpristupneno siroke mase lidi.Proste se to stava uplne beznou veci jako si jit do samosky koupit rohliky a maslo.A v tom je podle me ta hlavni chyba.Dost lidi do auta naseda a dale ridi a hlavu maji pri tom plnou spoustou jinych veci,problemu a blbosti…A pak se ostatni nestaceji divit co to nemyslici individuum dokaze za volantem provest….

    Lovap

    To nie je hlavná príčina. ozrite na USA – tam sú kritériá na získanie vodičáku benevolentnejšie (niet divu, bez auta tam človek snáď ani nemôže existovať) – čítal som, že tam existujú také veci, že môžete jazdiť len cez deň a podobne (pre tých, ktorí horšie vidia v noci). Hlavná príčina je inde. Ako to bolo v článku naznačené – nedôsledná práca polície. Majú autá s kamerami a inú drahú techniku, ale namiesto toho aby sa zamerali na nesprávny SPÔSOB jazdy oni sa zameriavajú na prekročenie RÝCHLOSTI jazdy.

    Jyrki

    Pridejte k tomu spatne dopravni znaceni se kterym se nic nedela…lide pak dopravni znaceni mnohdy neberou v uvahu a tim muze dojit k podceneni situace…

    V nekterych pripadech spatny stav vozoveho parku, uzivani osvetleni neadekvatni situaci (mlhova svetla v kolone na dalnici, v meste apod.), nelegalni uzivani modrych neonu a podobnych hovadin….to vsechno jde ruku v ruce.

    Leonardo Cupranek

    Je znamo, ze policie meri tam, kde je nesmyslne omezeni (50 na triproudce) a vubec se nevyskytuje tam, kde je "chytani" pachatelu slozitejsi.

    Napriklad jsem nevidel policajta, ktery by nekomu neco udelal za jizdu v prostrednim ci levem pruhu na dalnici ci silnici pro motorova vozidla, pokud je pravy pruh volny.

    Mimochodem nechapu, proc vlada chce rozsirit celou D1 na 3 pruhy, kdyz v mistech, kde jiz jsou, v tom pravem nejede NIKDO (na "anglicany" v levem pruhu by to chtelo Hummery s radlici).

    Taktez jsem nevidel policajta, ktery by postihl treba kamion, ktery (idealne bez blinkru) v dalnicnim stoupani pres plnou caru opusti pomaly pruh.

    Ale namerit 65km/h metr za zacatkem obce, ci na ctyrproude Barrandovske silnici (obehnane betonovou zdi), to by jim slo.

    V

    No když jedeš po D1 ve starším autě, a nemusí to být žádný vrak, ale stačí třeba Escort nebo Felicie vyrobene tesne pred rokem 2000, jízda v pravém pruhu je peklo, tam je problém držet 130ku jak to hází. Proto jezdím vlevo, ale monitoruju situaci a samozřejmě se rychlejším uhnu. Ale když držím 160ku, moc často se uhýbat nemusím. To je nakonec bezpečnější než se kodrcat vpravo a čekat, kdy mě to vyhodí pod kamion nebo něco podobnýho.

    Leonardo Cupranek

    Ja te chapu, prave pruhy byvaji znicene.

    Na druhou stranu kdyz "neni potreba" dodrzovat toto pravidlo, proc dodrzovat ta ostatni?

    V.

    To je pravda, ale funguje to tak v celý společnosti, ne jen na silnici. U nás funguje tolik paskvilů a nesmyslů, který se obecně nedodržují, že prostě málokdo si řekne je to zákon – musí se dodržovat. A polici potom každý vnímá jako bandu blbců, kteří rozdávají tresty za nedodržování nesmyslů. To je potom těžký, začít by se mělo asi u zákonodárců.

    Marek

    to je přesné, když u nás vznikne špatný zákon tak na něj všichni kašlou (spíš serou…), místo aby se změnil zákon.

    Bukaj

    Ano, skutečně na některých místech jsou povrchy vozovek ve výrazně horším stavu v některém z jízdních pruhů a logicky to téměř vždy bývá ten, který je určen k přednostnímu využívání.

    Bohužel zrovna takovou zkušenost s D1 nemám, já mám auto dost staré a to ještě s upraveným tvrdým podvozkem a jízda v pravém pruhu na celém trojproudém úseku dálnice z Prahy do Mirošovic mi nedělala problémy v žádném místě ani v jednom směru.

    A právě z důvodů "potíží", které popisuješ při jízdě vlevo (nutnost uhýbat rychlejším vozidlům i při cestovní rychlosti 130 km/h) bych si dovolil nesouhlasit s autorem článku, že rychlostní limity nejsou zásadně důležitou součástí dnešního chování na silnici. Podle mne jsou. Už proto, že třeba na obdobných komunikacích tyto "dálniční expresy" silně omezují možnost pohybu ostatních účastníků provozu a přidělávají jim tak další starosti a (třeba v Tebou popisovaném případě) naprosto zbytečně odvádí jejich pozornost směrem, kde by nebyla v tak velké míře potřeba. A ony se pak mohou dít věci, které nemají daleko k jinak víceméně nereálným seriálům německé produkce… :-/

    kuk7

    Co to povidas? Poku nepredjizdis, mas bejt v pravem pruhu. A to i kdyby ta dalnice mela 5 pruhu a byla uplne prazdna.

    Je tedy jedno, kolik jedes a jak rychle jedou ostatni (zda 130), jezdi se proste vpravo, nejsme v anglii.

    Nechapu, v cem te pak omezuji ti, kteri jedou 160 (protoze jejich nove auto je pri teto rychlosti bezpecnejsi a ovladatelnejsi a i ekologictejsi, nez tvoje stare pri 130ti).

    Bukaj

    Aha… Asi jsem to nedostatečně podal. Pardon, vysvětlím to tedy důsledněji a lépe.

    Tedy situace, která se mi stává hodně často a docela mě už začíná štvát: Jedu po dálnici (teoreticky je jedno, kolik má právě pruhů v daném jízdním pásu), kde jsou všechny pruhy od pravého až po ten předposlední na levé straně zaplněné skutečně řádně se předjíždějícími vozidly. Jedou pomaleji než já svých 130 km/h a chcu je předjet. Zkusím se tedy zařadit do nejvíce levého pruhu, jak mi v tomto případě pravidla nařizují, a jak ukazuje logika věci – protože pouze tento je volný. A co se nestane? Já nemohu předjíždět, protože v tomto pruhu si to právě oněch 160 šine nějaký "spěšný spoj", který porušuje předpisy a tak omezuje moje možnosti manévrování na dálnici…

    Víš, normálně by mě to tak moc nepálilo, ale je skutečně nepříjemné, když pak musíš zbytečně brzdit a plýtváš tak svým časem i psychickou pohodou kvůli někomu, kdo se chová nedovoleným způsobem. A vjet mu tam, i kdyby to bylo ještě 50-100 metrů před ním? Ne, to si už skoro nikdy netroufnu, prostě nemám kuráž být na ostatní zbytečně agresivní, i když je to jejich vinou :-/

    Jinak se správností a  nutností jezdit výhradně v pravém jízdním pruhu, nenutí-li v zákoně uvedené okolnosti jinak, samozřejmě naprosto souhlasím 😉

    toliary

    Detail:

    To zrcátko na levo od volantu, je tam právě k tomu, aby se používalo když chci předjíždět.

    Dále se v zákoně píše o tom že účastník nemá ostsní "ohrožovat a omezovat", tdíž ten "expres" jede bezpečně v rychlém pruhu a Tvoje sjetí před něj by ho omezilo !!!

    Ono stačí se tedy podívat a podle toho provést či neprovést předjížděcí manévr.

    Tom

    …S-O-U-H-L-A-S…

    abraka111

    jenze v levem pruhu se nejezdi 160 ale tak 180-200…takze kdyz si jedu predpisovych 130, chci predjizdet kamion nebo pomalejsi auto, kouknu do zrcatka, pohodicka nic nevidim vzduch cisty, dam 140 a najednou jenom vidim mlhovky a dalkovky jak me oslnujou ze pomalu nic nevidim…..kazde predbihani je strasne stresujici a nebezpecne pro me, protoze clovek musi porad cucet do zrcatka a nekouka pred sebe…. anebo byt neohleduplny a vykaslat se na ty blikajici fara a at se deje za mnou co se deje, pohoda klidek….proste v zivote se nikdy nemuzou vsichni se vsema domluvit, proto jsou nejaka pravidla, ktera nekoho omezujou vice nekoho mene…ale vsichni bychom radi prezili na tech silnicich, i ti co maji "pomalejsi" auta a nemyslim favority a podobne..

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Vždycky, když se s podobným názorem setkám, mě strašně zajímá, po jakých dálnicích jeho hlasatel jezdí. Já například jezdím po dálnici denně a auta jedoucí více než 150 km/h mě předjíždějí zcela výjimečně (dvakrát za týden?). Drtivá většina lidí jede cca 110-120 km/h, levý pruh se při souvislejším provozu pohybuje mezi stotřicítkou a stočtyřicítkou. Pokud je dálnice prázdná, občas někdo jede rychleji, ale v takových podmínkách je snadné nechat ho předjet a přejet do levého pruhu až potom.Prozradíte nám, kde se v levém pruhu „jezdí 180-200,“ jak píšete?

    248 F1

    Nesouhlasím. Platí obecná poučka o tom, že práva jednoho subjektu končí tam, kde začínají práva subjektu druhého. Tuto situaci bychom mohli vztáhnout i na silniční provoz. Neberte mě prosím úplně za slovo, že jsem nějaký "bezpečnostní fanatik," ale právě na dálnicích se dá toto nejlépe demonstrovat. Ať se to někomu líbí nebo ne, tak u nás stále platí maximální povolená rychlost 130km/h. A tudíž každý, kdo ji překračuje, se chová nezákonně. Dalo by se tedy řici, že pokud někdo jede v levém pruhu dálnice výrazně vyšší rychlostí, než povolují pravidla, tak porušuje zákon takovým způsobem, že nemůže od ostatních očekávat zákonné jednání. Jinými slovy – pokud jedu v pravém pruhu dálnice 130 a chci předjet pomalu jedoucí kamion, vybočím do levého pruhu a v rychlosti 200kh/h mi vletí do kufru nějaký "Schumacher," je vina na jeho straně. Nevěříte? Podívejte se do "Právní porandy" na článek, kdy auto jedoucí po hlavní silnici může být viníkem nehody.

    Ruppert

    Obrátím to: proč bych měl od jiných očekávat zákonné jednání (jízdu do 130 km/h), když sám porušuji stejnýzákon tím, že ped zahájením předjížděcího manévrhu nezkontroluji, zda už nejsem sám předjížděn? Vás způsob argumentace zcela opomíjí existenci vozidel s právem přednostní jízdy a také tzv. stav nouze (není to příliš pravděpodobné, uznávám, ale v tom levém pruhu může jet zrovna dvoustovkou někdo, komu jde o život.)

    Jinými slovy: kontrolovat situaci v zrcátku musím vždy. Pro změnu pruhu neexistuje omluva.

    248 F1

    Budu Vás muset požádat, abyste přesně uvedl citaci z mého příspěvku, ve které se mluví o tom, že řidiči v pravém jízdním pruhu NEJSOU povinni před vybočením do levého zkontrolovat situaci pohledem do zpětného zrcátka. Samozřejmě, že jsou, a já rozhodně netvrdím opak. Měla by existovat určitá tolerance v rychlostních limitech. Proto také mluvím o "výrazném překročení" povolené rychlosti. Pokud někdo jede nějakých 140 – 150 (pro příklad), tak to samozřejmě není to samé, jako když si to šine dvoustovkou. Vy pojedete v pravém jízdním pruhu 130 a budete chtít předjet. Podíváte se do zrcátka a v uctivé vzdálenosti uvidíte (dejme tomu) Mercedes. Nejste schopen přesně posoudit jeho rychlost, tudíž předpokládáte, že nejede o moc víc než 130 a v poklidu zahájíte předjetí. Jenže on jede oněch 200 a vy ho v momentě máte v kufru. To je celé, o co mi jde.

    Vozidla s právem přednosti v jízdě jsou k uplatňování tohoto svého práva náležitě vybavena, a to světelným a akustickým výstražným znamením. Zejména ona houkačka je většinou dost hlasitá, že upozorní na blížící se vozidlo ještě dříve, než ho stihnete vizuálně zaregistrovat. Stav krajní nouze je správný argument, ovšem z celkového počtu vozidel, která se v danou chvíli pohybují po českých silnicích, se v krajní nouzi nachází pouze několik desetin procenta vozidel. A (alespoň já) pokud bych vezl rodící manželku do porodnice a potřeboval bych jet rychle, tak bych troubil a blikal jako o život, abych na sebe ostatní upozornil.

    Jája

    Autorovi článku dávám zcela za pravdu.A co se týká pravého/levého jídního pruhu a rychlosti v nich jedoucích vozidel.Bavíte se tu o blbostech.Není důležité jaké jsou rychlostní limity, důležitá je lidská tolerance a ohleduplnost.Jen pro ukázku. Na německých dálnicích žádné limity nemají, přesto tam málokdo jede víc jak 130, ale jedou tam i přes 200.Jezdím tam se soupravou auto+přívěs se dměma koňmi (3500 kg) a rozjet takovou soupravu chvíli trvá.Chci předjet náklaďák jedoucí 100, dám blinkr, mrknu do levého zrcátka, ta rychle letící auta v 99% uberou a umožní mi předjetí, a nikoho nezajímá, že na přívěsu mám 80.Jo, nestalo se mi, že by na mně někdo blikal nebo troubil.A to 1%.Když ho vidím v zrcátku, tak tam rypák nestrkám.Te je příklad z dálnice, ale stejně to funguje na městských okruzích v nižších rychlostech.Opravdu je to jen o toleranci a ohleduplnosti.My češi máme do evropy ještě hodně daleko.

    Leonardo Cupranek

    Podle mne je problém, že se na dopravní přestupky nedíváme pohledem práva.

    Nemělo by se trestat jednání, které možná někdo považuje za rizikové. Měla by se trestat vzniklá škoda.

    Elementární právní povědomí člověku musí říkat, že NENÍ ZLOČINU BEZ OBĚTI. Tzn. nelze trestat jednání, které nikomu nepůsobí újmu. A naopak pokud újma vznikne, musí být odškodněna (vzniklá nespravedlnost musí být pachatelem kompenzována).

    Netrestejme tedy domněle rizikové chování, ale trestejme za způsobenou škodu!

    Pokud někdo nabourá a způsobí škodu za milion a navíc někoho zraní (či dokonce zabije), musí být potrestán stejně, jako kdyby to nezpůsobil autem, ale jakkoli jinak. Navíc by měl hradit i další škody způsobené svým jednáním – od opravy svodidel až po odškodnění (za ztrátu času i PHM) těch stovek lidí uvízlých za nehodou v koloně.

    Poškozeným stržené body či kriminál pro viníka NIJAK NEPOMŮŽE.

    Pokud by toto platilo, třeba by (i bez mýtného) dopravcům došlo, že kamion není levnější než vlak – takovej kamion převrhlej na dálnici kdyby měl odškodnit uvízlé tisícovky lidí, tak by se nedoplatil.

    Samozřejmě pojišťovny by asi nabídly pojištění proti takovým rizikům, dávaly by bonusy a malusy, ale každopádně by to jednak řidiče motivovalo k zodpovědnosti, ty nezodpovědné odstranilo ze silnic a hlavně obětem by přineslo odškodnění (kdo by třeba zabil otce od rodiny, nadosmrti by tu rodinu místo něj živil).

    Filipes

    Tak ty jsi dobrej snílek teoretik…

    Kuba

    To se rikalo o kdekom – treba i o tech, kteri nasim predkum radili slezt ze stromu.

    bingo

    Leuv pristup (degradace prava na odpovednost za skodu) uz tu kratce po tom, co nasi predci slezli ze stromu, byl (oko za oko, osobni msta, odpovednost jen poskozenemu). Leo s timhle urcite zadnou diru do sveta neudela.

    Leonardo Cupranek

    Jasne Bingo, lepsi je obetem nedat NIC, naopak je nasilim nutit platit vinikovi pobyt ve vezeni. Maximalne vinik zaplati nejakou pokutu do statni cerne diry.

    Pletes se, degradaci prava naopak pusobil komunismus a pusobi dnesni eurosocialdemokratismus. Pravo (resp. tzv. LEGISLATIVA) a spravedlnost jiz nemaji nic spolecneho, resp. legislativa a pravo jsou v podstate z principu opacne pojmy.

    palo

    to je nezmysel. ludia su idioti, nedokazu sa sami regulovat. a mrtvemu uz zivot nevratis, preto som sa vyrazne tvrdsie represie. samozrejme za pouzitia mozgu, trestat 100ku na dobrej prazdnej okreske je nezmysel

    Leonardo Cupranek

    Tyhle názory fakt baštim.

    A jak to, že si podle tebe ti "idioti", dokážou neidiotsky/chytře zvolit moudrou vládu, která je pak k neidiotskému chování násilím donutí?

    Pokud jsou lidi idioti, tak předně zrušme volební právo! Nechci, aby o mně (o mém životě a majetku) rozhodovali idioti!

    Lancer

    Souhlasim naprosto se vsim a jsem rad, ze to nekdo dokaze naspat tak pekne a rict to pekne nahlas.

    XXX

    Úplně mi připadá že to tu napsal někdo, komu bodový systém něco sebral,a to mořnost beydůvodně porušování pravidel. Absolutně s tímto článkem nesouhlasím. I když jsem tyhle stránky měl rád a doporučoval jsem je všude možně, tak takovýmto způsobem to půjde opačně. Tento článek je kravina. Sám mohu posoudit stav na silnicích. Je pravda, že někteří jsou neponaučitelní,a le to je pak jedno, jestli je systém účinný nebo ne. Teď jsou ty nehody jen zveličovány, před tím to byla samozřejmost.

    Vietrak

    Jsem velice tolerantni k ostatnim nazorum, ale tenhle mne docela sokuje. Opravdu existuji i ridici s takovymi nazory. Bylo by dobre, kdybyste vas nazro rozvedl, tedy proc s clankem nesouhlasite a jednotlive duvody podleozene statistikami nebo zkusenostmi. Sila argumentu… To bych byl docela zvedavy…

    Deny

    Svatá pravda!!!

    Lemur

    no jo a ty si nejspíš jeden z těch hovádek co má šade 120 ,brzdí provoz

    Elsin

    neupsal jsi se o jeden příspěvek níže? Jinak se článkem na 98% souhlasím. A jak někdo z diskutujích volal po nabídce řešení, myslím si, že vše začíná v autoškolách. Když si vzpomenu na tu svoji, tak jsem se de facto nenaučil nic zajímavého, to hlavní mě učil otec nebo zkušenosti. A vidím i u svých známých, že když jejich rodičům řízení jde(šlo), jako psovi pastva, oni na tom nejsou ani trochu lépe…a není to jen vlohama. Takže já si myslím, že v dohledné době 25 let nemáme moc šancí na zlepšení situace a pak asi taky ne, protože nějaká reforma autoškol se opravdu zatím nechystá

    Vietrak

    Tak tady ode mne souhlas. Autoskolu mam za sebou jen par let zpatky, a to, co tam pousteli za lidi? Sileny, holka, ktera udelala ridicak napoctvrty a neni schopna zaparkovat(vazne, vzdycky vystoupi, nastoupi za volant nekdo jiny a zaparkuje ji) by nemel mit sanci ridit. Take bych zavedl povinnou skolu smyku, to by bylo to prave sito

    V

    A co třeba povinně prvních 1000 kilometrů jen za doprovodu rodiče nebo zkušeného řidiče? Řada rodin to tak dělá a je to pak znát. Když už umí nováčci po autoškole jakš takš ovládat technicky auto, naučí se pak v mnohem uvolněnějším prostředí jak to skutečně chodí na silnicích, předvídat, ošahají si auto atd…

    Elsin

    A jak to chceš kontrolovat, že právě tetno řidič už má najeto 1000 km s rodičem nebo někým takovým? Asi by opravdu ideální bylo přidat k závěrečnejm zkouškám v AŠ ještě zkoušku z techniky jízdy nebo ovládání auta v krizových situacích…

    248 F1

    Je to tak… to, co se někdy děje v autoškolách, je velice smutné… taky mi z principu vadí to, že někdo projde až "naponěkolikáté"… mělo by to být nějak omezené… na silnici taky máte na všechno jen jednu šanci. Pak by byla ale potíž v tom, za co by se při závěrečné jízdě v autoškole řidičák nedával… problém je takový, že komisaři mají téměř neomezenou moc vás od jízdy vyhodit… komisař řekne "Vaše jízda se mi nelíbila" a máte po srandě. Zavedl bych sazebník prohřešků podle závažnosti, které se absolvent při závěrečné jízdě ještě může dopustit, a kterých už nemůže. Pak by se předešlo diskusím.

    Škola smyku coby povinná součást autoškoly je jiné téma, ale v principu není možné proti tomu nic namítat.

    248 F1

    Nikdo není "hovádko" proto, že má Schade 120… pro mě za mě, ať si jezdí třeba s Velorexem… je jasné, že auto s tak nízkým výkonem zkrátka a dobře bude brzdou provozu, ale to není možné mu vyčítat… hovádko by byl v případě, že by ještě k tomu jezdil prostředkem, tak jak o tom píše autor… a to dělá spoustu lidí, bez ohledu na to, v čem sedí… já bydlím kousek od Prahy a cca 70 procent mých cest autem je tvořeno po silnicích nižších tříd… a kolikrát tam vidím všechny ty Octavie, Superby, ale i mnohé jiné, jak svou rozložitou řití okupují prostředek silnice a není možné je předjet… a ať mi nikdo netvrdí, že na silnicích 3. tříd to nejde…

    Bukaj

    Moc dobrý názor, podle mě. Jsem rád, že řidiči s takovým nadhledem a relativní tolerancí jako Ty ještě nevymřeli. A je mi líto, že existuje stále hodně těch, co dokáží vytočit i ostatní jinak klidné jedince nebo je znervózňovat svým chováním a přispívat tak k jejich většímu chybování za volantem.

    Právě takových bysme se, míním, měli zbavit nebo je od takového jednání rozumně odrazovat 😉

    Ago

    Souhlasím, že NOVA a Šimonovský hlásají bludy!!!

    Rychlik

    Konečně někdo napsal pravdu, policie akorát buzeruje a kvůli ničemu. Osobně jezdím rychle a platil sem za život jen 1x za rychlou jízdu (takže policie dělá práci na h*vn*) a NIKDY jsem vlastní vinou neboural, vždycky to byl někdo kdo se nevěnoval řízení a třeba i jel pomalu, důvodů bylo dost, nikdy ne moje rychlá jízda. A to jezdim denně po Praze. Třeba se někdo konečně zamyslí a něco s tim udělaj. Osobně pokud propojej laserový radary sundavám přední SPZ a otáčím stínítko a můžou mi políbit…

    mirek

    Dokud nebude metr na taková prasata, která sundávají, nebo ohýbají SPZ, mrtvých věru neubude. Dokud bude platit pitomost, že na dálnici se smí jet max.130, v obci 50, ale tomu, kdo porušuje zákon musím uhnout, mrtvých neubude.Dokud ze zákona nezmizí pitomost o odvolání se na osobu blízkou, budou zde pořád vzpomínaná prasata.

    ttt

    By mě zajímalo, jaký vliv by mohla mít ohnuta či sundaná SPZ na úmrtnost na silnicích??!!?? Rychlost nezabíjí, zabíjí NEPOZORNOST

    Milan

    A Ty se domníváš, že motorkáři jsou Ti "vrazi" těch slušných a pomalých řidičů, kteří pro jistotu jedou na 50 45, co kdyby náhodou, z křižovatek se rozjíždí jak na výletě a vůbec si neuvědomují, že za nimi také chce křižovatku projet ještě někdo. Blbost. Alespoň si myslím, že píšeš o motorkářích, protože auto s ohnutou SPZ jsem ještě neviděl. Doufám, že jednou přijde doba, kdy řidič jedoucí v obci dostane pokutu třeba 3000,- za úmyslné zdržování provozu, když pojede 40km/hod. A pokud možno ještě tak 5 bodů. Motorkáři, kterých na našich silnicích bohudík přibývá, nemají zdaleka takový podíl na nehodách jako automobilisté. Motorky jezdí rychle a budou jezdit rychle, bez ohledu na nějaký šikanující zákon. A pokud je překročení o 20 km v obci, která je například zcela nesmyslně označena až někam do polí, takový zločin, že mi za to hrozí málem trest smrti, když jeho společenská nebezpečnost je nulová nebo minimální, v porovnání s činy zkorumpovaných poslanců a zákonodárců, klidně tu SPZ zakryju nebo přelepím. Zatím Policie nedisponuje žádnou technikou, na které by mě mohli dostihnout. A navíc, proč by mě měli nahánět, když sami jezdí na motorkách naprosto stejně s přelepenými SPZ a sami rychlosti také nedodržují. Vždyť jsou to také jenom lidi a mnozí docela rozumní a ví, že silniční zákon je paskvil.

    Bagrovina

    Taky by se mohli zamyslet nad tím kde a jak chytat, ten bodovej systém je šikana pro "normální" řidiče.

    Včera mě chytli na výjezdu z města, pod kopcem když si stoupne za poslední barák 200 metrů od cedule konec města. To by pak mohl machorvat každej! By mě zajímalo proč nejdou chytat před školy nebo do měst?

    V

    Já nenávidím jejich oblíbené místečko u Benešova. Několikakilometrový úsek, kde jsou v jednom směru dva pruhy, kvalitní silnice, žádné nebezpečí. A na kaonci ob den benga. K čemu to jako má sloužit? Aby se na to mísě určeném pro předjíždění nepředjíždělo a všichni začali riskovat, jakmile se dostanou do horších podmínek, kde už to nikdo nehlídá. Takhle Policie jedině přispívá k tomu, aby nehod a mrtvol bylo více, ne méně! Jsou to obyčejní loupežníci, o bezpečnost jim jde prd.

    Monty

    Se sikanovanim ridicu naprosto souhlasim. Najezdim rocne asi 50tis km (v osobnim aute) a nikdy jsem nemel zadnou nehodu. Kazdy den potkavam na silnici ridice, kteri sice nejedou rychle, ale jejich styl rizeni a chovani na silnici je naprosto otresny. Vyuka dnesnich ridicu stoji za prd. Drtiva vetsina z nich vubec nechape zakladni fyzikani zakony podle kterych se auto chova. Absolvoval jsem vyuku bezpecne jizdy a skolu smyku. Myslim, ze tohle by melo byt povinne pro vsechny ridice. A dokud nedokazi, ze auto bezpecne ovladaji, nedal bych jim RP. Sam jsem dnes prisel o ridicsky prukaz na 6 mesicu proto, ze jsem jel v noci za nuloveho provozu na osvetlene viceproude silnici kde nejsou zadne prechody ani krizovatky. Kdbych jel o 3km pomaleji nic by se nestalo. Holt tabulky vitezi nad rozumem…

    Elsin

    Tak to fakt nikomu nepřeju,ale mám strach, že mě něco podobného brzo taky potká.Nedávno v noci na dálnici mě pěkně vyfotili(toho blesku jsem se mimochodem pěkně lekl).Tak mi nezbejvá než doufat, že tam nebude můj xicht a tím pádem řídila osoba mně blízká…

    Monty

    No. Me oblicej videt nebyl. Bohuzel jsem jel ve sluzebnim aute. Takze podle knihy jizd jsem se nemel z toho sanci vykroutit.

    Jinak na policii si me pozvali celkem hned. Tam to predali magistratu. Po 9 mesicich(!!!) mi prislo predvolani do spravniho rizeni. Promlceci lhuta je 12 mesicu.

    248 F1

    Hoďte si marod, další termín už najít nestihnou… :o)

    248 F1

    Dodržování rychlostních limitů v noci je ošemetné téma… stojí proti sobě dva názory stejné váhy… první je ten, že by bylo možné rychlost zvýšit (např. v obci na 70km/h), protože hustota provozu bývá v těchto hodinách (řekněme od jedenácti večer do šesti do rána) skutečně malá a z bezpečnostního hlediska to nepředstavuje problém… protiargumentem jsou ovšem hlukové limity, protože rychle jedoucí auto působí větší hluk. Lidé, kteří bydlí poblíž hlavních silnic, to mohou potvrdit… stačí, aby v noci jeden chytrák projel kolem na vytočenou trojku a celá rodina má budíček. Přesto si ovšem myslím, že rozumná liberalizace rychlostních limitů by byla ku prospěchu věci a hlavně by zabránila nesmyslnému odebírání řidičských průkazů, popř. přidělování bodů. Nějak to toho půl roku vydržte.

    Bukaj

    Mňo, tohle je docela problém…

    Zkus si prosím představit takovou normální situaci… Je teplý letní den, někdy odpoledne. Jedeš po rovné silnici, nikde za Tebou ani před Tebou zatáčka, provoz není zrovna nejmenší, ale jede to dobře. Je tam omezená rychlost, tak ji dodržíš. Od rodinného baráčku ležícího asi patnáct metrů vedle silnice vpravo se odlepí rychlý stín.

    Malá holčička běží rovnou za nosem, vbíhá kousek před moje auto. V protisměru je ale čisto, strhávám volant a vyhýbám se jí. Je to těsné, ale vyšlo to. Štěstí? Možná… Bohužel řidič jedoucí kousíček za mnou již tak pomalu nejede. Nevím jestli se nesoustředí nebo jej sluníčko unavilo, možná už byl přliš blízko mne a neměl tak dobý výhled…

    Té malé holčičce mohly být čtyři roky.

    Pravda, tady nešlo ani tak o nějaké 3 kilometry v hodině. A krom toho, stačilo vše posunout o nějaké ty desetiny sekudny a všemu by bylo zcela jinak.

    Rychlostní limity rozhodně nejsou univerzální a v mnoha případech věc neřeší. Zkuste si však říci, že se občas může jednat o dobrý návod, který vám poradí jak se v dané situcaci zachovat. A třeba si jich začnete i vážit.

    Ruppert

    Ty jseš ale …. Právě o takových telatech ten článek je. Z čeho proboha usuzuješ, že zrovna v tvým imaginárním případě bude nejvyšší povolená rychlost dost nízká na to, aby nehodě tohohle typu zabránila? Proč si myslíš, že v padesátce se jí vyhneš? Jak víš, že to není třeba třicítka nebo sedmdesátka?

    Bukaj

    Faktem je, že (jak jsem již naznačil na závěr článku) nějakým způsobem obecně to samozřejmě určit nejde. Jsou však známy výledky mnoha testů, které se týkají nejen používané techniky (vozového parku), ale i reakcí řídičůl. A z těch již právě alespoň něco usuzovat jde. A řekl bych ,že hlavní problém je v tom, že řada lidí (a možná jsi to i Ty, co já vím) těmto závěrům uvěřit nechce; až příliš se upínají na svoji prozatím bezkonkliktní řidičskou historii a nenutí se tak k potřebné umírněnosti a pozornosti na potřebných místech.

    Jen pro zamyšlení. (k těm Tvým "30ti – 50ti – 70ti" ☺)

    Před několika lety jsem jel v Praze asi tou třicítkou. Po Synkáči, v místech mezi chodníkem a ostrůvkem. Všude lidi, dával jsem bacha. Necelé dvě délky před autem mi padli přímo doprostřed silnice dva kluci; jeden na druhého skočil a chtěl se prát, ale nějak jim to nevyšlo. No, ubrzdil jsem to. (Takže 30)

    Když mi tam vběhla ta holčička, vyhnul jsem se jí. (Takže 50)

    Ten za mnou, i když mohl mít o trochu víc času na reakci, se jí nevyhnul. (Takže 60)

    Možná že ty testy reakcí řidičů a propagace, že padesátka v obci má smysl, nejsou tak úplně hloupé, jak si myslíš.

    Jo, mimochodem… Ten případ je ze Starých Čivic u Pardubic z 12.7.2005.

    Ruppert

    Ty jseš vážně vůl. To o čem tady mluvíš, je rychlost přiměřená. Nechápu, jak to souvisí s rychlostí nejvyšší povolenou. Kdybys jel okolo toho ostrůvku pade, ubrzdil bys to? Ne? Vidíš. O tom přece ten článek je, že nepřekračování povolené rychlosti ještě neznamená, že nezpůsobíš nehodu. A obráceně.

    Engin

    Problém je, že spousta lidí nepozná, co je přiměřená rychlost! Proto se musí zákonem nějaká rozumná stanovit. A ta logicky musí být menší než větší. Až všichni budou jezdit chytře, nebudou rychlostní omezení a nebudeme dostávat body.

    mirek

    Ty hňupe, jak můžeš takhle uvažovat. Jel jsem v obci 70, protijedoucí řidič odbočující vlevo "vykoukl" zpoza náklaďáku, jestli může odbočovat, a bác. Kdybych jel 50, ubrzdil bych. Je úplně jedno, že jsem měl přednost.Zbytečná škoda, zbytečná ztráta času,zbytečné snížení hodnoty auta v případě prodeje.

    Mitsolt

    Souhlasím stím co je tu napsáno, protože bodový systém je jen hromádka hloupostí, které neřeší situaci na našich silnicích.Konečně by si poslanci měli uvědomit že udělali chybu a měli začít něco dělat..

    honza

    No souhlasit s takovýmhle blábolem. Ano lidi, jezděj jako telata. Ale větší rychlost znamená větší nehodovost. Ať chcete nebo ne a může tu být plno "profesionálních" řidiču co jezděj rychleji ale naprosto bezpečně. Když už to tele potkáte a jedete pomalu, máte velkou šanci že to skončí jen pomačkanejma plechama. A možná se vyhnete, máte delší reakční čas. Stejně tak auto, které jede pomaleji se lépe vyhne, víc totiž zatočí na stejném úseku.

    Krom toho nechápu kam spěcháte, ta vaše takzvaná bezpečná a rychlá jízda přináší úspory jen v řádu minut.

    Marek Knotek

    Větší rychlost NEZNAMENÁ větší nehodovost. Pro takové tvrzení neexistuje žádné opodstatnění. Naopak lze doložit opak.

    Navíc nikdo nezpochybňuje, že pomalu jedoucí auto se ovládá o něco snáze než rychle jedoucí. Jenže mezi auty jsou velké rozdíly. Pokud moje auto v rychlosti 130 km/h „zatáčí“ stejně dobře jako to Vaše v 90 km/h,“ mám podle vaší logiky právo jezdit sto třicet? Jestli ne, co Vás opravňuje jezdit devadesát, když svým neovladatelným autem ohrožujete sebe i ostatní?

    Lee

    Nikde se nelze dočíst, kdy už konečně tenhle zrůdný zákon bude zrušen. Po volbách se všechny polit. strany kromě KDU předháněly v tom, kdo navrhne jeho zrušení dříve a teď – sliby, chyby. Skutečně nefunguje, je to jen šikana a nic jiného.

    Beaumont

    Změna (nesmyslného) zákona: ale vždyť ODS to už zkusila včetně povolení 160 km/h na dálnici! Ale ostatní strany to zablokovaly. Teď Řebíček chystá nekonfliktní (snad) technickou novelu a pak – rok od zavedení zákona (NE rok od teď!) větší změny. Neházejme všechny do jednoho pytle…

    248 F1

    Zrovna pan Řebíček ve mně tedy příliš důvěry nebudí. Zvýšení povolené rychlostí na dálnicích na 160km/h je v dnešních podmínkách mnohými považováno za správné, nicméně si myslím, že to není možné dělat takto prvoplánově, jak nám to někteří předkládají. I já jsem pro, nicméně bych se vydal rakouskou cestou, kdy byla napřed rychlost zvýšena pokusně, a až na základě analýzy tohoto opatření se (ne)bude přistupovat k dalšímu zvyšování rychlosti. Současná "technická" novela, která snad projde bez potíží, odstraňuje pouze nesmysly v zákoně a troufnu si říct, že to není vyloženě Řebíčkův nápad, že ke zrušení některých sporných ustanovení existuje širší politická vůle. A třetí věc – Vámi zmiňovaná větší úprava zákona… není vůbec jisté, zda nějaká bude. MD chce rok po účinnosti zákona provést analýzu stavu na silnicích a až poté se rozhodnout, jaká opatření je ještě třeba udělat. A to může dopadnout i tak, že se žádná opatření dělat nebudou.

    ~

    Ten ridic co vjel do protismeru to udelal pravdepodobne kvuli velice huste zacpe, nejspis hodne spechal a nechtelo se mu jet rychlosti 1m/30 sekund, druhy pruh dalnice byl prujezdny, tak ho pouzil =)

    Hans

    Kua a kde vidite to prime ovlivneni nehodovosti bodovym systemem? Souhlasim, ze lidi jezdi jako telata a ze prestupkove jednani se v zadnem pripade neshoduje s jednanim vedoucim ke vzniku nehod. Za to, ze v letosnim roce je vice dopravnich nehod nez za stejny obdobi minuleho roku prece v zadnym pripade nemuze bodovej system. Pricina je prave v pocasi. Tak napriklad si lidi si mysli, ze kdyz neni snih, tak muzou jezdit v zime jako v lete… A co takhle teplota vozovky?? Tak je stejna jako v lete?? Jenze typicky ceska vlastnost je, ze kdyz se mi neco nelibi, tak na to hodim vsechny problemy, coz evidentne potkalo autora tohoto clanku…

    tuvy

    Konečně – po přečtení celé téhle neuvěřitelné diskuse jsem narazil na jediný názor, se kterým se můžu shodnout.

    Fakt, že mnozí řidiči jezdí jako telata, ať už z důvodů nedostatku zkušeností s autem či nedostatku pochopení pro jeho fyziku, je plně vyvážen faktem, že ta druhá část řidičů, kteří si říkají "profesionální" a jezdí denně desítky či stovky kilometrů svými Audi a BMW, jezdí také jako telata, ovšem úplně z jiného důvodu. Ne, že by si dobře neuvědomovali fyziku auta či neměli dost zkušeností s řízením v rychlostech kolem dvoustovky, ale protože toto všechno jim nějak zastíní fakt, že nejsou na silnici sami.

    Typický je příklad "zublíženého" závodníka, který si to po dálnici valí kolem 200 ve "svém" levém pruhu a najednou před něj zahne s předpisovými 130ti oktávie tak, že to do ní hned nabuší. Čí je chyba? IMO tohohle závodníka, který neměl jet svých 200, zde je primární chyba – to, že nezkušená řidička oktávie zapomněla kouknout do levého zrcátka je už druhotná chyba!

    To že by rychlostní limity nehrály roli v nehodovosti je nesmysl, ať si vy pražáci tvrdíte co chcete.

    Budoucnost vidím tak, že vy, co si stěžujete na "šikanu" ze strany policie se buď naučíte řídit (alespoň předpisově, ačkoliv se to nerovná bezpečně), nebo přijdete o řidičáky a policie se tak (jelikož měření již nebude přinášet výsledky) bude moci starat o další typické nešvary.

    T.

    Pete

    Kdyby to bylo tak, jak říkáš, ta by ti pražští řidiči Audi a BMW museli figurovat ve statistikách častěji. Moc závidíš a málo přemýšlíš, chudý venkovane.

    A přímá úměra mezi omezením rychlosti nebyla nikdy nikde na světe prokázaná, s tím se budeš muset smířit. Tak přestaň závidět a uvědom si, že ten článek je o takovejch, jako jseš ty.

    tuvy

    Asi takhle – když přijedu z Brna do Prahy, mám okamžitě pocit, že většině řidičů kolem mě začalo hrabat a ještě se museli něčím sjet. Řídí jak italové a ještě nadávají, když někdo jiný dodržuje předpisy (jakože třeba ta osmiúhelníková značka s několika písmeny STOP znamená, že se před ní má zastavit)…

    A pokud jde o tvou druhou část, budeš se muset asi naučit psát – spojení "přímá úměra mezi" se používá pro sémantický algoritmus, který navíc potřebuje dva předměty, ne jeden.

    BTW – přesně tvá agrese volá po více článcích na téma "seberte řidičáky za překročení rychlosti o 40 a víc km!!" 🙂 I když je pravda, že pak by ses asi musel vybíjet jinak co?

    T.

    Ruppert

    Dobře víš, že Pete myslel „mezi omezením rychlosti a nehodovostí“.

    Ruppert

    „To, že se nezkušená řidička zapomněla podívat do zrcátka, je až druhotná chyba.“ Tohle jsi myslel vážně??????

    tuvy

    Ano jistě.

    Copak to nevidíš?

    Prvotně – kdo porušil zákon? Ano – zublížený závodník!

    Kdo udělal první chybu – ano, zublížený závodník (tím že jel nepřiměřeně rychle)!

    A kdo do koho naboural? Ano, zase on do ní…

    Co víc bys chtěl?

    T.

    Ruppert

    Co víc bych chtěl? Důvod k náhlé změně jízdního pruhu a předjíždění bez předchozího ověření, zda není již předjížděna. I to je zákonná povinnost. Protože řidička zaprvé nemá zkalibrovaný tachometr, aby věděla, že jede skutečně 130, zadruhé ve vedlejším pruhu může jet auto s právem přednostní jízdy nebo řidič ve stavu nouze.

    ttt

    Ty jsi totální idiot. pochopitelně PRVNÍ chyba je v té řidičce, která tu nehodu způsobí svou NEPOZORNOSTÍ. Pokud by se podívala do zrcátka, tak by se nehoda nestala, a ¨řidič rychle jedoucího auta by jel dále. Inu rychlost opravdu nezabijí. Je tím Nepozornost…

    Dupec

    Ze vším co je napsáno v tomto článku naprosto souhlasím !!!!!!!!

    mayklmaykl

    tak tenhle článek MŮŽU PODEPSAT!!! KONEČNĚ ROZUMNEJ KOMENTÁŘ K TOMU BORDELU A BUZERACI CO TU MÁME!!!

    jakub

    Přečetl jsem celý článek, ale nemohu souhlasit s každou větou. Jak jste dospěl k odpovědi, že bourají jen drahá rychlá německá auta???

    the Greek

    Božemuj, vy vážně nepochopíte ironii? Vždyť zrovna v tomhle případě autor zcela očividně mluví o naprostém opaku!

    jakub

    Snad si někdo ale nemyslel, že zavedením bodového systému bude míň nehod??? Nehody byly, jsou a budou, tomu zabránit nelze!!! Jde spíš o to, aby ŘP byly odebrány těm nebezpečným…a srovnávat účinnost v souvislosti s nehodovostí? Nesmysl

    riderhenry

    Sice tohle není web o motorkách, i když i zčásti vlastně ano…. trochu mi to připomnělo hon na čarodějnice v podobě motorkářských "hovad"… Články, reportáže a lidi, co jim víc vadí vytočený motor motorky než plno kamiónů… No jo, co všechno nedokážou média. Ještě by taky mohli zveřejnit kolik motorkářů zapříčiní smrt nebo zranění cizí osobě… To by se potom všichni divili…

    Dinamit

    Zčásti s tímto článkem souhlasím. Bodový systém nefunguje. Ale já si myslím, že je dobře, že je tady. Funguje dobře v jiných státech. Podle mě by to rapidně zlepšily akce Krištof. Měly by být každý týden minimálně jednou. A s tou policií hned na začátku – mám v rodině policajta, takže to zažívám každý den. Neustále je unavený, protože musí sedět v autě 8 hodin denně někde na silnici, a to jak přes den, tak v noci. Jasně, každej máme osmihodinnovou pracovní dobu, ale zkuste 8 hodin někde sedět a čekat, až se kolem vás někdo prožene 160. Dosti unavující. Vlastně si to můžete skusit sami. Sedněte si v kanceláři na křeslo a seďte tam jen tak třeba 4 hodiny. Nuda že? Kdyby tedy přibylo více policistů, a každý by tam seděl max. 2 hodiny a pak dělal jinou práci, nebo by se střídali "kancelářské krysy" s lidmy v terénu, bylo by to podle mě mnohem účinější…

    Jája

    Již jsem se tu vyjadřoval, ale tohle mně docela zaujalo.A opět musím zdůraznit toleranci a ohleduplnost, v tomto případě i ze strany Policie.Ano, bodové systémy fungují jinde, hlavně tam však se strany Policie funguje tolerance a ROZUM, ne šikana a úplatky.Silnice a dálnice v evropě se nehemží umně skrytými pratyzány(policajty), kteří se těší ažaž budou moct někoho sjet.Nevidíte je tak často a vždy jsou řádně označeni, někde dokonce na místa, kde se měří rychlost, upozorňují značkami.A co se týká Vašeho příbuzného, pokud je po 8 hodinách sezení v dobře zamaskovaném autě a opalován sluníčkem za peníze daňových poplatníků, protože za špatného počasí nevylezou, ať jde 8 hodin mávat krumpáčem do výkopu, možná bude unaven méně.

    Fanda

    Nárůst nehodovosti jde jednoznačně na na vrub naprosté nečinnosti dopravní policie v silničním provozu, jestli byla od zavedení bodového sysému zrušená, tak mě opravte.

    Hrnek

    Snad nás bude jednou většina….

    Emmel

    "Vždycky mi vyráží dech, jak běžné je u nás „najíždění“ levé zatáčky prostředkem silnice, i když do oblouku není vidět. Nehledě na fakt, že z fyzikálního hlediska je tato stopa naprosto chybná,…"

    Ideální stopa z fyzikálního pohledu je taková, která zatáčku projíždí obloukem o co největším poloměru. Začíná tedy při pravém kraji, někde uprostřed se dotýká levého kraje a končí zase vpravo. Naprosto chybné z fyzikálního hlediska to asi není….

    Sklickar

    Také jsem se setkal s řidičem, který si "střihnul" nepřehlédnou zatáčku, ke které jsem se z druhé strany blížil a obá jsme přišli o zrcátko. Po přivolání police pan "telátko" řekl, že nehoda se stala o padesát metrů jinde, než byla má prokazatelná stopa od prudkého bržďění, které nastalo hned po ráně mého zrcátka do bočního okénka a dostali jsme obá 500Kč pokuty za spoluúčast při nehodě…

    Neni to absurdní???

    Petr

    Ten clanek je dobre a souhlasim. Ja osobne si myslim, ze zabiji tupost ridicu snazici se dodrzovat presne to co se jim narizuje a tak se na to soustredi, ze pak delaj chyby. Priklad: 2 pruhy a jeden konci betonovym ostruvkem a napojuje se do praveho, predjizdim v levem pruhu a auto predemnou zniceho nic odboci do leveho a hned zpet do praveho. Vysvetli mi nekdo proc? Jel sem na motorce a musel sem vjet do protismeru kam sem nevidel a byl tam prechod. Ten dedek v tom aute nemel jedinej duvod menit pruh kdyz tam stejne byla betonova zabrana! A chyby se delaji nejcasteji v pomale rychlosti, kdyz jedu po dalnici 120 je to nuda a myslim na blbosti, kdyz jedu 250 a vic musim se sakra soustredit! Rychlost nezabiji…

    Jawak

    Zrušme pravomoci nevzdělané městské policie, sesaďme vládu, národe český – proč držíte hubu? Je přece demokracie, utvořme si svá pravidla!

    honza

    když neco vymysli opravavdu odbornik na stavbu bordelu na silnicich a ne řidič Jan

    pepin

    Dle mě je bodový systém nástrojem k buzerací všech co nemají poslaneckou imunitu. Třeba za držení telefonu v ruce za 3 trestné body? Co to je nesmysl?? Jednoruký člověk – taky dostane 3 body za to, že řídí jednou rukou a povídá si se spolujezdcem?

    Jde to snáma všema pěkně z kopce, jsem zvědavej čím nás budou buzerovat dál.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist