Prodrive pracuje na ostrém Mini Countryman

Co může vzejít z kombinace Mini, rally a Prodrive? Ostrý hatchback s pohonem všech kol a přeplňovaným motorem. Bude to Impreza STI nové doby?

Historie se podle všeho opakuje, díkybohu. Jde o to, že když japonská značka Subaru se svou ikonickou Imprezu řádila ve světovém poháru rally, WRC, její závodní auto připravovala britská firma podnikatele a někdejšího profesionálního soutěžního spolujezdce Davida Richardse. A i dnes by vám nějaký ten japonský speciál také prodali a nemusí jít nutně o WRC.

Jistě, společnost kdysi dávno koketovala s myšlenkou stavby vlastního auta, ale mnohem raději připravovala a produkovala speciální pakety, výkonové upgrady a upravené řídící jednotky pro sériové silniční verze Subaru STI. Byly určené běžným majitelům, nadšencům, kteří sice nezávodili, ale cítili nevyhnutelnou potřebu svá Subaru Impreza WRX STI co nejvíce přiblížit soutěžním autům. To bylo…

Teď tady máme rok 2011 a Mini má za sebou se svým Countrymanem první zkušenosti ve světové rally. Auto opět připravuje Prodrive na základě nejsilnější verze současné modelové řady a dnes se mluví o tom, že právě u této společnosti sídlící v britském Banbury přijde na svět ostrá silniční verze soutěžního auta. Tedy opět jakási ochutnávka závodního speciálu pro všechny.To co se jeví jako jasný fakt je využití Mini Countryman Cooper S s pohonem všech kol jako základního stavebního materiálu. Dojde k razantnímu odlehčení, těžké kovové díly nahradí karbon a auto se postaví na nová, speciálně připravená kola z lehkých slitin. Dojde i na zvýšení výkonu, upraveno bude výfukové potrubí, standardní díly budou vyměněny za výkonnější od specialisty Milltek. Přeladěna bude řídící jednotka přeplňovaného čtyřválce 1,6 litru, spekuluje se o finálním výkonu někde u 230 koní.Jediná možná potíž může nastat, tedy pokud si na tohle ostré Mini začínáte brousit zuby a chcete ho postavit do své garáže, rozhodne-li se Prodrive pro výrobu určenou pouze pro Británii. Pojďme tedy společně apelovat na Prodrive i samotného Davida Richardse. Dejte volant na správnou, levou stranu!

20.10.2011 9:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist