Prodeje Octavie jdou nahoru

Podle Hospodářských Novin dovedl Škodu Auto k šestimiliardovému zisku především model Octavia.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto podle Hospodářských novin za loňský rok ohlásí rekordní výsledky. „Loni jsme prodali 492 tisíc automobilů a tržby zvýšili o pětinu na 188 miliard korun. A ještě více rostl náš zisk,“ uvedl v rozhovoru pro HN předseda představenstva Škody Auto Detlef Wittig. Přesnou výši nesdělil, ale podle informací deníku se Škoda Auto na výroční konferenci koncem února pochlubí ziskem přes šest miliard korun.

Hlavní příčina růstu má podle Wittiga jméno Škoda Octavia. „Octavia druhé generace je modernější a má lepší design, ale nevěděli jsme, zda zákazníci za ni budou ochotni zaplatit víc. Byli. Současně bylo dobrým rozhodnutím nabídnout Octavii Tour, tedy původní model. I její prodej překonal naše očekávání. To byly dva hlavní faktory, které nás příjemně překvapily,“ řekl HN šéf Škody Auto.

Zatímco do loňska byla nejprodávanější škodovkou s výrazným náskokem Fabia, loni ji Octavia téměř dohnala. Prodalo se celkem 233 tisíc octavií a jen o dva tisíce více fabií. Předloni byl rozdíl téměř 70.000. Letos hodlá automobilka vyrobit více než půl milionu aut. Tři dosavadní modely, tedy Fabia, Octavia a Superb, od března rozšíří nový vůz Roomster. Ve světové premiéře se představí na ženevském autosalonu.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

Roomsterů chce Škoda Auto letos v závodě v Kvasinách vyrobit patnáct tisíc. Jejich ceny mají začínat na 350.000 Kč, do prodeje se dostanou v červnu, a to nejprve v Česku. Škoda bude také spolu s Volkswagenem pokračovat v přípravě hromadné výroby octavií v Číně a v Rusku. V roce 2007 by ze všech továren Škody mělo vyjet více než 600 tisíc aut. O rok později více než 700 tisíc.

Pokud jihokorejský Hyundai postaví závod na Moravě, bude se u nás v roce 2010 vyrábět 1,2 milionu osobních aut ročně, píšou HN. Investice Hyundai však může být podle Wittiga určitým rizikem. Škoda Auto, TPCA a jejich dodavatelé dnes představují dvacet procent veškerého tuzemského průmyslu a už to je podle Wittiga víc než v jiných evropských státech. „Automobilový sektor je cyklický, pravidelně přicházejí vrcholy a útlumy. Každých osm až deset let jde autoprůmysl dolů a pak během tří až pěti let zase nahoru. Pokud ekonomika jednou pětinou závisí na takových cyklech, může ji to brzdit,“ konstatoval Wittig.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Hyundai prý ale může způsobit problémy i Škodovce a TPCA. „Česko má limitované zdroje pracovníků i dodavatelů autodílů. Pokud přijde další automobilka, požadující díly na 300 tisíc vozů ročně, budou dodavatelé potřebovat další lidi, a ti nejsou. Navíc mohou snížit kvalitu, protože budou nuceni vyrábět rychleji, aby vyhověli všem. A mohou tlačit na růst mezd,“ citují HN Wittiga.

autoweb.cz, ČTK

16.1.2006 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist