autoweb.cz > General Motors > Proč ředitelé velkých automobilek dostali padáka?
Proč ředitelé velkých automobilek dostali padáka?
Automobilka GM obětovala svého současného šéfa Ricka Wagonera, aby mohla získat vládní finanční pomoc. Prezident USA Barak Obama totiž prohlásil, že Rick Wagoner je zodpovědný za mnoho špatných rozhodnutí, která nakonec vedla ke kolapsu automobilky GM.
Na nejvyšší židli GM nyní usedne současný provozní ředitel Fritz Henderson. Ten bude mít za úkol splnit všechny požadavky vlády USA. Má nyní 60 dnů na to, aby navrhl plán rozsáhlé restrukturalizace automobilky, která povede ke snížení nákladů a budoucí finanční soběstačnosti firmy.
Prezident Obama rovněž požaduje po automobilce Chrysler, aby do 30 dnů uzavřela rozjednanou dohodu s italským Fiatem, na základě které by mohla získat přístup k levnějším a ekologičtějším technologiím. Fiat patří v Evropě k těm automobilkám, které nabízejí vozy s nejnižšími průměrnými emisemi.
Podobný osud potkal i nejvyššího muže francouzského konsorcia PSA automobilek Peugeot a Citroen Christiana Streiffa. Toho ve funkci nahradí Philippe Varin.
Christian Streiff je prý hlavním strůjcem velké ztráty 343 milionů eur, kterou konsorcium PSA vykázalo za rok 2008. Nový šéf má přinést do automobilek „svěží vzduch“ a uplatnit své dlouhodobé znalosti a zkušenosti z oboru.
autoweb.cz