Diskuze

35 komentářů

    pes

    hlavně že jsem si furt dělal legraci, jaký by to bylo nalepit si na BMW M5 cedulku 520d…

    F 40

    V tvém případě si myslím,že je tomu přesně naopak.:o)

    Johny.Rico

    Bude to famozní jízda. Jen tak dál.

    NaNooG

    uz to nebude power of dreams (ikdyz to asi neni moto BMW ale jine znacky) ale power of traktor. Ou yea, traktor in da house baby!

    m

    Když mohla být Landmaschine Fabie RS, proč by nemohlo bávo. Sedlák jako sedlák.

    ph123

    tak to potom traktor vyhral Le Manse? 🙂

    TOm

    Ten kdo psal tento článek je uplná guma!! Vidí jeden nápis a už z toho dělá vědu!!

    Domorodec

    Jo, díky ohnutým pravidlům.

    hamann

    myslim že je to zbytočne strašenie z vašej strany.

    Veľky diesel tam bude, ale logickejšie je, že si to dali patentovať len preto, aby nemohlo Infiniti.

    prečo by mali hneď lepiť na dieselovu 5ku M?

    ano, prichod X5 M a X6 M bol je a bude škandál, ale aj keď su to veľké mamuty, stále ich poháňa benzín.

    M

    Nechápu co máte proti dieslům, měli bychom se více obávat hybridů. Stejně kdyby přišla dieslová M5, všichni byste ji chtěli.

    pan Peťan

    Mno tak to může říct člověk zcela neznalý. M5 Diesel bych nechtěl, nebo beru zpět chtěl, ale proto abych ji hned prodal a koupil si benzínovou M5. Nepochybuju že diesely jsou na vysoké úrovni, do jisté míry jsou dokonce lepší než benzíny, mají větší účinost asi o 5-10%, protože nafta má větší výhřevnost tudíž nižší spotřebu při stejném objemu. BMW trochu chápu, odsuzuju ale chápu, chtěj mít auto pro všechny podle chuti. Jen nevím jaký člověk při té ceně šáhne na diesel a ne na benzín, to chce ušetřit na benzínu? no zpět k tématu…diesel nechci, už pro jeho nekultivovanou kultivovanost, větší hmotnost a zatížení přední nápravy…možná jsem antiekologický ignorant, že preferuju benzín, ale každý kdo ví jak se chová atmosféra nebo ještě lépe turbomotor za hranicí 8000 otáček za minutu nemůže šáhnout po dieselu.

    TOm

    moje řeč.Četl sem článek kde se psalo o motoru tri-turbo diesel,tak třeba to ožnačení 50d bude pro něj a to M nevím:Ale jinak sem zvědavej na novou M5 s twin turbem a M3 s twin turbem.A pokud někdo říka,že turbo BMW M nemá tradici,tak ať si vzpomene na BMW 2002 Ti,to sice nebylo M3 ale byl to jeho předchůdce.

    traktorista

    s tou vyhrevnosti nafty bych byl opatrnejsi. Spíš jde o to jakým způsobem se přivádí teplo.

    http://sk.wikipedia.org/wiki/Benzín

    http://sk.wikipedia.org/wiki/Motorová_nafta

    A kdo si jednou zkusí NA benzín za hranicí 8000 ot v životě nesáhne na neco přeplňovaného, pokud je to tedy správný petrolhead

    M

    Chápu argumenty pana Peťana i odsouzení mě jako Diesláka-Neználka. Chápu taktéž přednosti benzínu, jako toho ideálního paliva – libujícího uchu pravého motoristy (zvláště kolem 8000 otáček), nechápu ale proč má fajnšmejkr v M5, v dnešní době, jezdit za 15 – 25l vysokooktanového benzínu. Jak může zlepšovat své jezdecké umění, když ho každých 100km stojí více než dvakrát tolik než v dieslovém BMW. Můžete namítnout, že M5 je auto pro lidi, kteří na to mají a využívají ji jen jako auto pro víkendové ježdění. Já si ovšem myslím, že právě M5 by měla být použitelná denně (proč by si někdo kupoval 1855kg těžké auto na zábavu a nesáhl po něčem podstatně lehčím?). Já očekávám, že s příchodem dieslové M5 by se měla zvýšit rychlost, pružnost a především použitelnost vozu v reálném provozu. Je diskutabilní pokud se opravdu BMW odhodlá k označení naftové M5 (silný diesel určitě bude – 50d). Jste si ovšem jistí, že s dýchavičným osmiválcem z X5M a X6M to bude to pravé? Kde bude těch 8000 otáček?

    traktorista

    nechci nikoho odsuzovat, ale pro vsechny: 250Nm pri 2000 ot da snad kazdy trapny tdi a 160 Nm pri 3000 ot kazda utahana 1.8. A vykonove je to to same. Jinymi slovy, kdyz bude mit diesel 500 Nm a otto 320 Nm a pojedou na kvalt, ktery da na max vykon treba 200 km/h a oba to slapnou tak to pojede stejne (pokud bude mit dyzl zrovna nafoukano, max dieslu bude treba 250 k pri 4000 ot a otta taky 250 k pri 6000 ot). Tudiz bych ty diesely zase tak neprosazoval, jako ze to na cele care vyhrajou, budou uzivatelsky prijemnejsi pro bezny zivot a pruznejsi

    MinO

    ???

    Pan Peťan

    tak v tomto příspěvku jsem se moc nevyznal ale zkusím na to nějak navázat když už si tu hrajeme s krouťákem a výkonem. je poměrně znatelné, že diesely mají větší kroutící moment a benzín zase větší výkon na úkor točivého momentu. nebudu tu rozebírat proč to tak je ale je to tak. jde o to že dieselová M5 (věřím tomu) by na rozjezd porazila své benzínové dvojče, které nedisponuje takovým výkonem při nízkých otáčkách ale to by se hned na 2-3 převodovým stupni obrátilo ve prospěch benzínu. diesel má zkrátka sílu jako lokomotiva, sílu která je skvělá při nízkých otáčkách, takže pokud bych se chystal na nákup a chtěl ještě na tažným zařízení tahat pár tun zvolil bych asi diesel. Jde o to že M5 je sportovní auto a k tomu benzín patří.

    pes

    ¨nojo, jenže diesel má taky poloviční maximální otáčky a aby byl diesel stejně rychlej (rozuměj top speed) jako benzín, musíš mu dát dvakrát tak delší převody. Tím pádem můžem jeho točivej moment vidělit dvěma a jsi na úrovni benzínu. Stačí si vzít kalkulačku a přepočítat převodové poměry benzínu a dieselu třeba na šestý převodový stupeň ve 120 km/h. Uvidíš, že je to skoro to samé.

    pan peťan

    ano toho si jsem vědom už od svého prvního dieselevého golfa:D Snažím se poukázat na to že s tím krouťákem co diesel má by na čtvrt míli porazil možná benzín

    pan peťan

    nemůžeš to vydělit dvěma natvrdo, za prvé to nejsou přesně dvě a musíš vzít v potaz ten krouťák, pokud je krouťák dejme tomu téměr dvojnásobný (nevím to kdyžtak mě poupravte jsem línej abych si to zjišťoval ale shodneme se že bude porovnatelný s lokomotivou) je otázka dvojnásobného zpřevodování irelevantní, i diesel může být rychlejší než benzín jak už jsme viděli u té zvrhlosti od audi. tím nechci obhajovat diesel jen se snažím držet faktu:D ale pokud má motor sílu dvojnásobnou na pohnutí hřídelí než benzín, je delší zpřevodování teoreticky irelevantní. podle mého rozumu teda:D

    traktorista

    to zavani kozou a nakladakem, hrachem a zdi a hurvinkem a valkou. Nekonecno bavorackejch Nm deleno 2 je zase nekonecno, co? Kdyz jde holt nekdo do diskuze s ne tak to je pak tezky. Si to spocitej, a kdyby nahodou diesel prohraval tak mu pridej 100 klokanu pro dobrej pocit ze to tak preci musi byt, pac tahne vocpoda

    Dave

    nevi ale ja bych jako takovou katastrofu nevidel bmw umi delat skvele diesely viz tohle http://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs&translated=1

    Michal

    Doufám, že M5 dieselová nebude, na druhou stranu bych diesel chápal do "normální" 5. Pokud jde o úsporu spotřeby, bylo by možné M5 dělat s vypínáním válců, jako to má tuším 760. Diesel v M5 by byl dle mého názoru nesmyslem, a tak trochu popřením divize M.

    palo

    dizle do normalnej 5er su uz velmi davno predsa, to nastastie od tvojho chapania ci nechapania nezavisi. vsetci sa tu dizlovej m5 obavate akokeby ste m5 zrovna chceli prave teraz kupit a oni parchanti prestali vyrabat benzinovu a predavaju iba dizel. a i keby, 99,5% z nas to vobec nemusi trapit, pretoze na to nemame. tak tu uz netraposte, kto bude na to mat, moze si kupit benzinovu, ta tu bude vzdy i keby naftovych verzii bolo 10.

    Michal

    Nikdy jsem neřekl, že na M5 budu mít. Nevím ale, proč bych nemohl říct svůj názor, od toho snad diskuse jsou, ne? "Sportovní" diesel je prostě nesmysl, to že si ho část zákazníků bude přát, je věc jiná.

    ttt

    su ludia, ktory chcu diesel lebo chcu, nikto ich od toho neodhovori, meju velky rocny najazd tak preco nie. Jazdia ako chu&i, rychlo, potrebuju "sportove" auto… ualaaa bmw m5d

    Michal

    Já asi nejsem normální, ale kdybych chtěl větší BMW v dieselu, koupil bych si 530d nebo něco s dieselem z řady 7. Pokud je to M, mělo by to být v benzinu, toť můj názor.

    Michal

    To že půjde dieselová M5, případně M3 na odbyt, je jasné, ale domnívám se, že to je stejný nesmysl jako Q7 V12 TDI. Toť můj názor.

    ttt

    vsetci tu tak hovorite, akoby sa benzinova M5 uz nemala robit… zmierte sa s tym… svet sa meni, ekologovia tlacia, mozno opravnene-mozne nie, nejdem sa tym zaoberat, automobilky rozsiruju portfolio motorov do automobilov, vecne sa na benzin (a naftu) jazdit nebude… nie je to ziadna tragedia, ked formula jedna pouzivala KERS nikomu to nevadi, ze kral motosportu pouziva "hybrid". Ked s tym prislo porsche tak ste tu vsetci plakali ako mali smradi ze porsche sa scvoklo, ako moze robit hybrid a bla bla bla… nakoniec z toho vysvitlo ze to bol len KERS… pre pretekarske auta na…

    dave

    nevm proc by mela byt q7 v12 tdi nesmysl na sprintu ji m5 porazila jen o kousek ( z o na sto 5,5s) ted nechci rict ze jsem nejak proto aby se zacali delat dieselove supersporty dal bych tomu jiny nazev nez m5d to je neco jak octavia rs hraje si to na sportovní ale přitom je to jen rychlejší rodiné auto

    Michal

    Protože smyslem dieselu je úspora spotřeby. Jak na tom Q7 s tímhle motorem bude? Veme si na 100 km 12 – 15l? To mi jaksi uniká její smysl. Kdybych na takové auto měl, tak bych si nekoupil Q7, ale Range Rover v dieselu, tam nabízí myslím motor 4.0 a byl bych vysmátý. Navíc Range bude fungovat i mimo silnici, což Audi ne.

    Michal

    o že Q7 porazila M5 ve sprintu (drag race) je sice působivé,ale pochybuji, že pro člověka, který si auto velikosti Q7 bude kupovat, to bude hlavní argument, proč takové auto koupit. To jen abych dokončil myšlenku-).

    Michal

    To……….

    Pan Peťan

    každé auto si najde svého kupce…

    Michal

    To bezpochyby

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist