Příští motory BMW M nebudou unikátní

Zatímco současné produkty divize M mají ještě vlastní speciální motory, v dalších modelech už půjde jen o tovární tuning stávajících sériových jednotek.

Už letos by se mělo představit nové BMW M3, ale jak naznačují informace, nebude mít unikátní motor, nýbrž derivát jednotek používaných v běžných silničních modelech. Půjde jen o jakousi „vytuněnou“ verzi téhož, což ale nemusí být nutně špatně.

Dříve sice platilo, že produkty divize M jezdí s unikátními motory, které v běžných sériových modelech nenajdete, ale to už teď tak nebude. V současné době BMW razí strategii jakýchsi modulů, kdy každý píst v motoru je vlastně jeden samostaný modul a pak se jen přidávají další a další. Lze tak prakticky vytvořit všechno do jednoválce pro motocykl (nebo jako „range extender“ pro elektromobil) třeba po vidlicový dvanáctiválec.

Nová strategie má ovlivnit i motory pro produkty divize M a nová M3 nebude výjimkou. Pod kapotou má být podle posledních zpráv přeplňovaný řadový šestiválec (na benzín) a když má být nový motor „složený z modulů“ schopen podávat výkon 185 až 200 koní na litr, lze jen spekulovat, kam se hodnota výkonu nakonec dostane.

Už špionážní videa z Nürburgringu ale ukazují, že nová M3 má nejen pěkný zvuk, ale že docela upaluje. A vedle dvouspojkového automatu bude mít stále ještě tradiční manuál. Čtyřkolka se prý zatím do klasických modelů M nepodívá, k dispozici bude jen pro vytuněná SUV.

Autoweb.cz

6.5.2013 1:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist