Honda Civic Type-R (2015) oficiálně, dostala 310 koní a samosvor
autoweb.cz > Honda > Honda CR-Z > Příští Honda CR-Z má být větší a zřejmě dostane 2.0 turbo VTEC z nové generace Civic Type-R
Příští Honda CR-Z má být větší a zřejmě dostane 2.0 turbo VTEC z nové generace Civic Type-R
V Hondě s vámi na toto téma s nadšením asi mluvit nebudou, vůbec se jim ale nedivíme – malé hybridní kupé CR-Z bylo obchodním propadákem. Ostatně to byl také primární důvod, proč jej japonská automobilka už po čtyřech letech stáhla z evropského trhu, a přestože vůz kupříkladu v Severní Americe pořád koupit můžete, ani tam prodejní rekordy zrovna netrhá.
V Hondě nepochybně moc dobře vědí, že postavili kompaktní sportovní auto se slušným podvozkem, poměr výkonu jeho atmosférické patnáctistovky s elektromotorem k ceně však nebyl dost atraktivní, aby mohl zaujmout širší publikum, což je zřejmě příčinou chystaných (poměrně radikálních) změn.
Kolegům z respektovaného amerického magazínu Car and Driver právě tohle prozradil nejmenovaný zdroj blízký automobilce a přidal další zajímavé podrobnosti. Budoucí CR-Z údajně opustí technické základy modelové řady Jazz/Fit a místo toho by měl připomínat zkrácený Civic. Jestli informátor srovnává s tamním klasickým dvoudveřovým kupé s prodlouženou zádí nebo evropským pětidveřovým hatchbackem, vůbec netušíme, každopádně auto dost možná dostane i nové označení.
Mluví se o jméně Civic CR-Z, což je hodně blízko původním modelům Civic CRX a kromě prostornější a praktičtější karoserie bychom měli očekávat také výkonnější pohonnou jednotku. Zvažuje se nové dvoulitrové turbo VTEC z Hondy Civic Type-R, ačkoli zde asi nebude mít 310 koní a 400 newtonmetrů – auto má nabídnout kolem 200 koňských sil.
Protože se v zákulisí objevily také zprávy o chystané benzínové patnáctistovce s turbodmychadlem, která má svými výkony nahradit atmosférické čtyřválce o objemu 2,0 a 2,4 litru, dost možná by se mohl ve vyvíjeném nástupci CR-Z uplatnit také tento další nový (downsizingový) motor.