Příští Civic s hybridním motorem

Nová Honda Civic se na trhu objeví v příštím roce, ale už nyní se mohou zájemci těšit na velmi atraktivní osmnáctistovku i hybridní pohon.

Nový motor 1,8 i-VTEC v nadcházející generaci Civicu bude vybaven nejnovějším systémem variabilního časování ventilů. Podle představitelů automobilky dosáhne výkonu odpovídajícího dvoulitru, zatímco spotřeba má být nižší než u současné šestnáctistovky. Při ustálených rychlostech se bude držet dokonce na úrovni patnáctistovky. Systém i-VTEC bude spolupracovat s elektronickým pedálem plynu, variabilní délkou sacího potrubí, chlazením pístů pomocí vstřikování oleje a dvěma katalyzátory. Blok motoru bude mít nižší stavbu pro zvýšení tuhosti, hliníková vahadla, vysokopevnostní ojnice a užší a tišší rozvodový řetěz. Motor bude dosahovat výkonu 140 koní při 6300 otáčkách a točivého momentu 174 Nm při 4300 ot/min. Pro ještě úspornější jízdu má Honda pro nový Civic připravený svůj systém IMA (Integrated Motor Assist), který kombinuje klasický motor s elektromotorem. Takové řešení už několik let nabízí Insight a současný Civic, ale v příští generaci bude systém výkonnější a úspornější než ten současná.  IMA dokáže při zpomalení dobíjet baterie o 10 procent větší porcí energie. Nové písty, pístní kroužky a stěny válců redukují tření a elektromotor má o polovinu vyšší výkon. Současná čtrnáctistovka má výkon 95 koní a 128 Nm, k nimž přidává elektromotor dalších 20 koní a 103 Nm. Celkové dostupné hodnoty jsou 115 koní a 176 Nm.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Jan Cacek

7.7.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist