Příští BMW 6 (2018) zhubne až 250 kg a vzhlédne se v klasice jako je 3.0 CSL a M 635i

Nová generace šestky se zřejmě rozštěpí a kromě kupé a kabrioletu dá vzniknout i čtyřdveřové řadě 8, to důležitější však proběhne uvnitř konstrukce díky radikální dietě.
pristi-bmw-6-2018-zhubne-az-250-kg-a-vzhledne-se-v-klasice-jako-je-3-0-csl-a-m-635i.jpg Zdroj: archiv redakce

Šestková řada BMW je na trhu teprve od roku 2011 a její nástupce proto s největší pravděpodobností nedorazí dříve než v roce 2018, přesto však existují první náznaky o tom, co se momentálně děje v souvislosti s výše uvedeným modelem ve vývojovém oddělení mnichovské automobilky.

Pokud se zákulisní informace skutečně zakládají na pravdě, bude řada 6 postavena na přepracované platformě „35UP“ příští sedmičky s interním označením G11 a to znamená, že se při její stavbě významnou měrou uplatní kromě vysoko pevnostních ocelí také lehké a pevné kompozity, hliník i hořčík.

Z uhlíkových vláken zapékaných v pryskyřici má být přední i zadní kapota, možná střecha, údajně dokonce sloupky a spousta dalších komponentů, přičemž tato hybridní konstrukce pomůže snížit hmotnost nové šestky v průměru až o 250 kilogramů a současně významně sníží těžiště auta.

Šestka opět dorazí jako uzavřené kupé i otevřené Cabrio s klasickou plátěnou střechou, naproti tomu 6 Gran Coupé by se mělo v hierarchii posunout nahoru a změnit se v řadu 8. První jednání o další generaci BMW M6 vedly k výkonům někde kolem 650 koní a zdá se, že jistotou bude i M6 xDrive s pohonem všech kol.

Zajímavě by se mohl vyvíjet design příští šestky. Velkou inspirací pro stylistické oddělení je nadále studie Vision Future Luxury, v liniích především kupé by však měly být patrné odkazy na věhlasné modely BMW E9 (znáte jej třeba jako 3.0 CSL) a E24, což je pro změnu klasický „žralok“ od Paula Bracqa a nejznámější jsou varianty M635i i jako první M6 pro Spojené státy.

Pochopitelně odkazy v liniích na jejich tvary budou pouze v náznacích a tudíž se na nějak zvlášť výrazné retro netěšte. Mnohem více než styl se nám však líbí především naordinovaná dieta, která by mnichovským strojům mohla vrátit už téměř zapomenutou mrštnost.

zdroj: Bimmerpost.com

11.9.2014 11:09| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist