Příští AMG dostanou přeplňovaný osmiválec

Následující generace některých modelů nejrychlejších mercedesů dostanou zbrusu nový čtyřlitr se dvěma turby.

Nový motor 4,0 l V8 bude osazen dvěma turbodmychadly a nahradí tak stávající atmosférické osmiválce M156/M159 o objemu 6,2 l. Pravděpodobně ponese kódové označení M177/M178. Ve svých útrobách jej budou vozit nejrychlejší verze třídy C a SLS. V případě nové třídy C, která dorazí v roce 2015, by měl poskytovat výkon mezi 460 až 500 koňmi, resp. kolem 590 koní v novém SLS, chystaném na rok 2016.

Nahradit by měl také atmosférický motor 5,5 l V8 s označením M157 pohánějící současný Mercedes SLK55 AMG. Pravděpodobně se jeví instalace do ostatních modelů poháněných dvakrát přeplňovaným motorem 5,5 l V8 označeným jako M152. Všechny AMG verze mercedesů by tak mohly mít sjednocenou pohonnou jednotku.

DOPORUČUJEME: Mazda MX-5 vs. Mercedes SLK 250 CDI

Pravděpodobně ale nastanou menší zmatky v číslování modelů. Označení korespondující s objemem motoru „40“ marketingové oddělení Mercedesu určitě nepřipustí, jelikož by kolidovalo s chystanými menšími modely A45 AMG a CLA45 AMG, které pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Mercedes se tak zřejmě dopustí podobné mystifikace v označování modelů jako třeba BMW, ale o něco razantněji. Z nového motoru přece jen ukrojí objem samotného průměrně velkého motoru.

Trochu nám bude odcházející osmiválec chybět. Mercedes je totiž poslední evropskou značkou, které nabízí v kompaktním autě atmosférický motor „americké velikosti“. Věříme ale, že se jim povede jednotku patřičně naladit, aby netrpěla typickými neduhy přeplňovaných motorů.

3.1.2013 10:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist