Přísnější emisní limity Euro 5

Zavedení nových limitů Euro 5 se příliš nezamlouvá automobilkám. Podle nich bude následovat zvýšení cen nových aut a ohrožení plánů na omezení CO2.

Poté, co Evropská komise zveřejnila své plány ohledně emisní normy Euro 5, reagovalo britské Sdružení automobilových výrobců a obchodníků (SMMT – Society of Motor Manufacturers and Traders) prohlášením, že návrhy přísnějších limitů pro benzínové a naftové motory mohou vést k růstu cen nových aut. Nová norma Euro 5 by snížila množství sazí u dieselových motorů proti Euro 4 pětinásobně, zpřísnila by limity NOx pro oba typy motorů a vyžadovala by delší životnost katalyzátorů a filtrů pevných částic. Zajímavé je, že aktuální norma Euro 4 povoluje o 90 procent méně sazí než patnáct let stará norma Euro 1. Nový návrh limit dále snižuje z 25 na 5 miligramů na kilometr. To by znamenalo, že se všechna nová osobní auta a dodávky s naftovým motorem neobjedou bez drahého filtru pevných částic. Prodejní boom naftových motorů v posledních šesti letech by se tím mohl zpomalit. Podle SMMT je velká část desetiprocentního poklesu emisí CO2 u průměrného nového auta způsobena vyšším podílem naftových motorů, které vypouštějí o 20 až 30 procent méně CO2 než benzínové modely. Proto SMMT nabádá k opatrnému postupu s Euro 5.

Jan Cacek

20.7.2005 1:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist