pripravujeme-skoda-octavia-2-0-tdi-souboj-generaci.jpg

Připravujeme: Škoda Octavia 2.0 TDI – souboj generací

Škoda Octavia

Výsledek rozhodně teď zveřejňovat nebudeme. Spíše nás zajímá, co si vlastně myslíte vy a jestli jste už s novou Octavií jezdili a můžete porovnávat.

Diskuze

20 komentářů

    nanni2

    Rád navštěvuji tento web,a tak si nenechám ujít reakci na Vaši výzvu.
    Obecně auta značky \“Škoda\“ pokládám za kvalitní.Rád dávám např. k  dobru v dnešních showroomech legendární škodu MB 1000.Jen považte-pravý hliník(část motoru, dveřní kliky,mřížky, lišty),koženka(dobře,ale v čem je bájná Alcantara lepší), prostornost a na svou dobu zajímavá spotřeba při  průměrných jízdních výkonech..Proč je ve Volvu V 60 za 1 M v interiéru náhražka-plast s tenkou vrstvou hliníkové folie…
    Ale zpět k  otázce ohledně zadního zavěšení..Nejsem sice technik,ale rozhodně návrat k  vlečené nápravě(byť výborně naladěné)pokládám za špatný krok, a to i vezmu-li snad v úvahu o  něco nižší kupní cenu O III.Jako spotřebitele a řidiče mne prostě nezajímá, že výrobce ušetří na nákladech, nemusí si je násobně promítat do výsledné ceny(v případě dražšího víceprvkového zavěšení).Věřím,že i  řidič,který normálně rozdíl v obou zavěšeních nepozná se může dostat do situace,kdy mu sofistikovanější zadní náprava zachrání život a to nemluvím o komfortu…Četl jsem několik testů na téma víceprvek x vlečená náprava u OIII a byť je srdnatě hájena ta jednodušší,prostě je tato volba pro mne nepřijatelná..A pak je tu stand.výbava u Octavie . O III 1,6 TDI liftback (testováno snad na Auto.cz),bych si rozhodně nekoupil(raději třeba MB tř. C.)Pokud bych si hypoteticky koupil O III , byla by to verze Combi 2,0 TDI 132 kw(s víceprvk.nápravou) 4×4(bude-li s tímto motorem),v kůži, bixenony atd.. a jsme kolem 1 M v teritoriu značek MB a BMW..takže volba je jasná…

    joseph

    Podle mě bude lidem uplně jedno, co maj vzadu za nápravu. Hlavně že to má obří kufr a jezdí to za pět tykrávo furt plnej stošedesát do kopce.

    mára

    Mě nová Octavia docela zklamala. Přijde mi to takový tvrdý a udrncaný. Rozhodně bych čekal měkčí nastavení, když to nemá bejt žádnej sporťák

    josef K.

    Už v prvním seznámení jste se blamovali tím, že jste vůbec nepoznali, že testovaná OIII nemá tzv. víceprvek.
    Jsem přesvědčený o tom, že pokud by se udělal slepý pokus s OIII s jednoduchou nápravou a s víceprvkem a novináři by měli dle svých pocitů určit, ve kterém testovaném autě je víceprvek a ve kterém torzní příčka, vyšlo by to 50 na 50…. čili statistická střelba naslepo. Nepoznali by ve skutečnosti vůbec nic.

    Karel

    Octavii III neřeším, to snad raději Golfa VII.

    Kamil

    Mě nová Octavia hodně zklamala. Přijde mě vážně smutné, když po testovací jízdě přesednete zpět do auta z roku 2006 (Focus combi), které má najeto skoro 200tis km a jste nadšený z toho, jak Vám to staré auto, u kterého pomýšlíte na výměnu vlastně dobře jede.
    Hned první dojem nebyl dobrý, zabořit se do měkkých sedaček jako v nejmenovaných vozech z Francie, to jsem u Škodovky vážně nečekal. Nikde jsem ale na sedačky nezaznamenal jedinou výtku… Možná je to tím, že jsem neseděl v „novinářky vybaveném“ autě, ale běžné výbavě Ambiente. Motor 1,4TSI se při rozjezdu tvářil na sotva 50koníků, ale jakmile začalo fungovat turbo, rázem výrazně ožil. Na můj vkus byl už kolem 3tis. otáček docela hlučný, ale jinak bez výhrad. Při městských rychlostech se ovšem po přejetí nerovností odzadu ozývalo zvláštní tupé bouchání. Tyto zvukové projevy každopádně budou narušovat komfort jízdy i těm, kteří neřeší co má Octavia vzadu za nápravu. Na dálnici při tachometrových 130-140 km/h jsem zavzpomínal na stařičkou Škodu 120, ta také potřebovala neustálou korekci směru. Začínám podezřívat Škodovku, že to byl záměr a tímto jízdním projevem chtěla zabrnkat na nostalgickou notu všem, co kdy „stodvacítku“ řídili. Jinak si to u nového auta ani nedokážu vysvětlit. Nakonec vám prodejce nabídne, ať vyzkoušíte skvělé jízdní vlastnosti trojitým obkroužením kruhového objezdu… na zimácích a za vlhka. Této dozajista lákavé nabídky jsem ale nakonec nevyužil a v očích prodejce byl odsouzen na nemilost :)) Zda podobnými neduhy trpí i skloňovaný více-prvek říct nedokážu, ale po této zkušenosti se do showroomu Škodovky v nejbližší době rozhodně nechystám.

    Mysel

    O3 jsem kratce testoval. V zasade bych to shrnul tak, ze me jizdni vlastnosti prijemne prekvapily. Neudelali z toho houpavy parnik, nedomrvili to preposilovanym rizenim, jezdi to slusne. Vyhledove se chystam testnout i tu verzi s viceprvkem a jsem zvedav. (Ke vecem mene dulezitym: Exterier ok, vnitrek velmi pekny, zadne vyhrady.)

    zakus

    Dva dny jsem testoval OIII 1,6TDI Elegance, najeto cca 500km. Jízda po kvalitní silnici – velmi dobré. Dlažba, přejezd různých nerovností a výmolů – tragédie. Bouchání, hučení – prostě vlečená náprava je krok vedle a soukromě bych si tohle auto určitě nekoupil. Mám se škodovkami bohaté zkušenosti, vždy jsem je chválil, ale tohle se fakt nepovedlo! Pokud někdo tvrdí, že nepozná víceprvek od vlečené nápravy, tak má buď snížený práh vnímavosti nebo nemá žádné řidičské zkušenosti.

    _

    Měl jsem OIII půjčenou v rámci akce dealera Škody na 3 dny, nebyl to diesel, ale nejsilnější benzin. Udělala na mě dojem, jede pěkně, sedí, působí mnohem širším, robusnějším dojmem než je. Oproti OII, která na mě působí moc asijsky, se OIII vrací dle mě k německému desingu.
    Jsem rozhodnut ji během cca 2 let zakoupit.

    _

    Měl jsem OIII půjčenou v rámci akce dealera Škody na 3 dny, nebyl to diesel, ale nejsilnější benzin. Udělala na mě dojem, jede pěkně, sedí, působí mnohem širším, robusnějším dojmem než je. Oproti OII, která na mě působí moc asijsky, se OIII vrací dle mě k německému desingu.
    Jsem rozhodnut ji během cca 2 let zakoupit.

    nanni2

    Rád navštěvuji tento web,a tak si nenechám ujít reakci na Vaši výzvu.
    Obecně auta značky „Škoda“ pokládám za kvalitní.Rád dávám např. k  dobru v dnešních showroomech legendární škodu MB 1000.Jen považte-pravý hliník(část motoru, dveřní kliky,mřížky, lišty),koženka(dobře,ale v čem je bájná Alcantara lepší), prostornost a na svou dobu zajímavá spotřeba při  průměrných jízdních výkonech..Proč je ve Volvu V 60 za 1 M v interiéru náhražka-plast s tenkou vrstvou hliníkové folie…
    Ale zpět k  otázce ohledně zadního zavěšení..Nejsem sice technik,ale rozhodně návrat k  vlečené nápravě(byť výborně naladěné)pokládám za špatný krok, a to i vezmu-li snad v úvahu o  něco nižší kupní cenu O III.Jako spotřebitele a řidiče mne prostě nezajímá, že výrobce ušetří na nákladech, nemusí si je násobně promítat do výsledné ceny(v případě dražšího víceprvkového zavěšení).Věřím,že i  řidič,který normálně rozdíl v obou zavěšeních nepozná se může dostat do situace,kdy mu sofistikovanější zadní náprava zachrání život a to nemluvím o komfortu…Četl jsem několik testů na téma víceprvek x vlečená náprava u OIII a byť je srdnatě hájena ta jednodušší,prostě je tato volba pro mne nepřijatelná..A pak je tu stand.výbava u Octavie . O III 1,6 TDI liftback (testováno snad na Auto.cz),bych si rozhodně nekoupil(raději třeba MB tř. C.)Pokud bych si hypoteticky koupil O III , byla by to verze Combi 2,0 TDI 132 kw(s víceprvk.nápravou) 4×4(bude-li s tímto motorem),v kůži, bixenony atd.. a jsme kolem 1 M v teritoriu značek MB a BMW..takže volba je jasná…

    joseph

    Podle mě bude lidem uplně jedno, co maj vzadu za nápravu. Hlavně že to má obří kufr a jezdí to za pět tykrávo furt plnej stošedesát do kopce.

    mára

    Mě nová Octavia docela zklamala. Přijde mi to takový tvrdý a udrncaný. Rozhodně bych čekal měkčí nastavení, když to nemá bejt žádnej sporťák

    josef K.

    Už v prvním seznámení jste se blamovali tím, že jste vůbec nepoznali, že testovaná OIII nemá tzv. víceprvek.
    Jsem přesvědčený o tom, že pokud by se udělal slepý pokus s OIII s jednoduchou nápravou a s víceprvkem a novináři by měli dle svých pocitů určit, ve kterém testovaném autě je víceprvek a ve kterém torzní příčka, vyšlo by to 50 na 50…. čili statistická střelba naslepo. Nepoznali by ve skutečnosti vůbec nic.

    Karel

    Octavii III neřeším, to snad raději Golfa VII.

    Kamil

    Mě nová Octavia hodně zklamala. Přijde mě vážně smutné, když po testovací jízdě přesednete zpět do auta z roku 2006 (Focus combi), které má najeto skoro 200tis km a jste nadšený z toho, jak Vám to staré auto, u kterého pomýšlíte na výměnu vlastně dobře jede.
    Hned první dojem nebyl dobrý, zabořit se do měkkých sedaček jako v nejmenovaných vozech z Francie, to jsem u Škodovky vážně nečekal. Nikde jsem ale na sedačky nezaznamenal jedinou výtku… Možná je to tím, že jsem neseděl v „novinářky vybaveném“ autě, ale běžné výbavě Ambiente. Motor 1,4TSI se při rozjezdu tvářil na sotva 50koníků, ale jakmile začalo fungovat turbo, rázem výrazně ožil. Na můj vkus byl už kolem 3tis. otáček docela hlučný, ale jinak bez výhrad. Při městských rychlostech se ovšem po přejetí nerovností odzadu ozývalo zvláštní tupé bouchání. Tyto zvukové projevy každopádně budou narušovat komfort jízdy i těm, kteří neřeší co má Octavia vzadu za nápravu. Na dálnici při tachometrových 130-140 km/h jsem zavzpomínal na stařičkou Škodu 120, ta také potřebovala neustálou korekci směru. Začínám podezřívat Škodovku, že to byl záměr a tímto jízdním projevem chtěla zabrnkat na nostalgickou notu všem, co kdy „stodvacítku“ řídili. Jinak si to u nového auta ani nedokážu vysvětlit. Nakonec vám prodejce nabídne, ať vyzkoušíte skvělé jízdní vlastnosti trojitým obkroužením kruhového objezdu… na zimácích a za vlhka. Této dozajista lákavé nabídky jsem ale nakonec nevyužil a v očích prodejce byl odsouzen na nemilost :)) Zda podobnými neduhy trpí i skloňovaný více-prvek říct nedokážu, ale po této zkušenosti se do showroomu Škodovky v nejbližší době rozhodně nechystám.

    Mysel

    O3 jsem kratce testoval. V zasade bych to shrnul tak, ze me jizdni vlastnosti prijemne prekvapily. Neudelali z toho houpavy parnik, nedomrvili to preposilovanym rizenim, jezdi to slusne. Vyhledove se chystam testnout i tu verzi s viceprvkem a jsem zvedav. (Ke vecem mene dulezitym: Exterier ok, vnitrek velmi pekny, zadne vyhrady.)

    zakus

    Dva dny jsem testoval OIII 1,6TDI Elegance, najeto cca 500km. Jízda po kvalitní silnici – velmi dobré. Dlažba, přejezd různých nerovností a výmolů – tragédie. Bouchání, hučení – prostě vlečená náprava je krok vedle a soukromě bych si tohle auto určitě nekoupil. Mám se škodovkami bohaté zkušenosti, vždy jsem je chválil, ale tohle se fakt nepovedlo! Pokud někdo tvrdí, že nepozná víceprvek od vlečené nápravy, tak má buď snížený práh vnímavosti nebo nemá žádné řidičské zkušenosti.

    _

    Měl jsem OIII půjčenou v rámci akce dealera Škody na 3 dny, nebyl to diesel, ale nejsilnější benzin. Udělala na mě dojem, jede pěkně, sedí, působí mnohem širším, robusnějším dojmem než je. Oproti OII, která na mě působí moc asijsky, se OIII vrací dle mě k německému desingu.
    Jsem rozhodnut ji během cca 2 let zakoupit.

    _

    Měl jsem OIII půjčenou v rámci akce dealera Škody na 3 dny, nebyl to diesel, ale nejsilnější benzin. Udělala na mě dojem, jede pěkně, sedí, působí mnohem širším, robusnějším dojmem než je. Oproti OII, která na mě působí moc asijsky, se OIII vrací dle mě k německému desingu.
    Jsem rozhodnut ji během cca 2 let zakoupit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist