UPDATE Spy Photos: Audi R8 V10 (RS8)

Už žádné hořící prototypy: Audi pro RS8 vyvine zcela nový V10.

Audi R8 je výjimečný automobil i na poměry třídy, do které náleží. Jenže atmosféricky plněný motor V8 z Audi RS4 možná stačí na Porsche 911 Carrera S, ale majitelé Porsche 911 Turbo nechají R8 ve zpětném zrcátku. Zatím…

Tajný prototyp zachycený na těchto fotkách je podle našeho zdroje ďábelské Audi RS8, poháněné motorem V10 z Lamborghini Gallardo. Nenápadná matná čerň dělá, co může, ale ani ona nedokáže zakrýt větší otvory pro vstup vzduchu na přídi a bocích auta. Audi RS8 potřebuje spoustu vzduchu – jednak pro samotný desetiválec o výkonu 500 koní, jednak pro gigantické karbon-keramické brzdy.

Podle špionážního fotografa je prototyp RS8 na Nürburgring Nordschleife viditelně rychlejší než Audi R8, zejména na rovinkách a ve strmých stoupáních. Vývoj prý dostala na starost divize Audi Quattro GmbH, což by mělo znamenat, že podvozek a chování auta budou na stejné úrovni jako jeho výkony.

AKTUALIZOVÁNO 29. 11. 8:00

Šéf divize Quattro GmbH Werner Frowein řekl v rozhovoru pro britský magazín Evo, že Audi RS8 skutečně dostane motor V10 – ale ne z Lamborghini Gallardo. A v rozporu s tím, co psala některá jiná média, nebude přeplňovaný.

Audi se místo toho rozhodlo vyvinout vlastní V10, a to na základech skvělého osmiválce z RS4 a R8. Důvod? Twin-turbo motor odvozený od jednotky Lamborghini se při testech na Nordschleife ukázal jako poněkud horkokrevný. Audi nyní konečně přiznalo, že všechny tři vznícené R8 byly vlastně prototypy RS8.

Evo tvrdí, že nový V10 svým výkonem „zastíní“ desetiválec BMW, který pohání modely M5 a M6. Očekávali bychom tedy nejméně 380 kW (517 koní). Ještě nějakou dobu si na něj ale počkáme, upozorňuje Evo. Poptávka po R8 totiž předčí všechna očekávání, takže Audi se rozhodlo nový model trochu pozdržet.

autoweb.cz, Foto SCOOPY

29.11.2007 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist