Tajné projekty: Ferrari Dino

Ferrari Dino je pojem. Vždyť nese zkrácené jméno tragicky zesnulého syna zakladatele značky Alfredina a to už něco znamená.

V historii se už tímhle označením chlubilo několik modelů, od prvního nepojízdného prototypu Dino Berlinetta Speciale, představeného v roce 1965 v Paříži, přes první sériové modely 206 GT a 246 GT a GTS až po model 308 GT4 z let 1974 – 1980 s designem od Bertoneho, který ovšem mnozí nepovažují za „pravé Ferrari Dino“.

V poslední době se objevily spekulace, že by Ferrari mohlo začít vyrábět menší, levnější model pod separátní značkou Dino. Přece jen, dosavadní nejlevnější model, Ferrari 430, omezuje skupinu potenciálních zákazníků na velmi bohaté lidi. Mnozí odborníci tedy naznačují, že by se Ferrari nějakým levnějším modelem mohlo více přiblížit odvěkému rivalovi ze Stuttgartu. Konkurent pro Porsche Boxster nebo Cayman se ale přece jen očekávat nedá.

Pokud by nové Dino vzniklo, mělo by vidlicový šestiválec o výkonu kolem 380 – 400 koní montovaný uprostřed, který by se posléze mohl objevit i ve vozech Maserati a ve špičkových modelech Alfy Romeo. Cena by ale pravděpodobně neklesla pod 100 tisíc Euro, takže hlavními konkurenty by byli Porsche 911 Carrera S a Aston Martin V8 Vantage.

Dlouho se také mluvilo o tzv. projektu „California“, ve kterém mělo Ferrari uvažovat nad modelem založeným na shodných komponentech, jako budoucí Maserati Spyder. Přestože o tom psalo několik prestižních časopisů, včetně britského Autocaru, vznáší se kolem projektu spousta otazníků.

Co víc, v prosincovém čísle časopisu Car vyšel rozhovor s Amadeem Felisou a Massimem Fumarolou, kteří vývoj levnějšího vozu a oživení značky Dino důrazně popřeli. Ferrari prý sice zvýší objem výroby, ale výrazně expandovat modelovou řadu nehodlá. Nový, levnější model by podle nich vnesl nerovnováhu do modelové řady, která je prý z jejich pohledu momentálně ideální. Ferrari se teď bude soustředit na zkrácení dodacích lhůt.

Takže bude Dino nebo nebude? Kdo ví. Naše exkluzivní počítačová kresba ale naznačuje, jakou cestou by se při současné designové řeči Ferrari mohlo ubírat.

Honza Koubek

23.3.2006 2:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist