Bugatti Royale exkluzivně na autoweb.cz

Veyron dostává pár dveří a sedadel navíc: Bugatti Royale bude první sériový sedan s maximálkou přes 400 km/h!

Bugatti plánuje druhý model – ale nebude to menší a levnější auto, o kterém se spekulovalo ještě nedávno. Nový šéf automobilky Franz-Josef Paefgen před časem prohásil, že druhý model značky bude stejně drahý a exkluzivní jako Bugatti Veyron. Naznačil dokonce, že počet vyrobených kusů se bude počítat ve stovkách, nikoliv v tisících.

To jasně vyřazuje ze hry malé sportovní kupé s cenovkou okolo pěti milionů korun, o jakém uvažoval dřívější ředitel Bugatti Thomas Bscher. (Mimochodem, bylo to právě lpění na politice dvou modelů, co stálo Bschera místo. Ředitel VW Group Martin Winterkorn však mezitím změnil názor, nebo Paefgen nabídl lepší argumenty.)

Některé zahraniční zdroje v této souvislosti zmiňují superluxusní sedan, jehož pravděpodobný vzhled vidíte na našich obrázcích. Pokud vedení Bugatti dospěje k závěru, že čtyřdveřový automobil přinese firmě zisk, dají mu zelenou. Pod kapotou by se v takovém případě objevil motor W16 se čtyřmi turbodmychadly, sofistikovaný pohon všech kol a sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami – tedy hardware z modelu Veyron.

Nový sedan by se prý mohl jmenovat Bugatti Royale, stejně jako slavný vůz Bugatti Type 41 ze třicátých let. Royale bylo na svoji dobu stejně extrémní jako Veyron o sedm desetiletí později. Přední a zadní kola byla od sebe vzdálena 4,3 m (!) a jeho řadový osmiválec měl objem 12 763 cm3. Není divu, že Bugatti Royale vážilo 3,2 tuny. Jeden ze šesti vyrobených kusů vlastnil sám Ettore Bugatti.

Ve čtyřech čtyřstovkou
Kvůli čtveřici luxusních sedadel a delší karoserii by nový Royale byl těžší než Veyron – a ten s hmotností 1,9 tuny není žádný drobeček! Na stokilometrovou rychlost se tedy Royale dostane o něco později (Veyronu stačí 2,5 s), ale aerodynamická výhoda dlouhé karoserie by měla konstruktérům stačit, aby i sedan dotlačili za magických 400 km/h.

Zatím není zřejmé, jak by Bugatti vyřešilo problém s chlazením motoru, převodovky a diferenciálů: pohonná jednotka by se totiž musela přesunout dopředu. Není právě tohle ten skutečný důvod, proč spřízněná firma Bentley nedávno postavila funkční prototyp Arnage s motorem z Veyronu? To by dávalo smysl – zatímco se veřejnost zaobírá šikovně vypuštěnou zprávou o „über-Bentley“, inženýři Bugatti mohou v poklidu zkoušet, jak zkombinovat výkon Veyronu s místem pro čtyři.

V tuto chvíli nelze odhadnout, zda koncern výrobu nového modelu schválí. Své k tomu jistě řekne (ústy Martina Winterkorna) i Ferdinand Piech, mnohými považovaný za skutečného šéfa celé skupiny Volkswagen. Veyron si původně vysnil právě on. Sotva ho však baví přihlížet tomu, jak Bugatti na každém prodaném Veyronu ztrácí tisíce eur. Stane se Bugatti Royale tím pravým lékem na ekonomickou bilanci automobilky?

autoweb.cz

13.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist