autoweb.cz > Pneumatiky, které nezastaví ani defekt
Pneumatiky, které nezastaví ani defekt
Ztratí-li řidič kvůli defektu kontrolu nad vozidlem, ocitne se kromě něj ve velkém nebezpečí často mnoho dalších účastníků provozu. Snížit riziko nehody v takovém případě mohou dojezdové pneumatiky s technologií SSR run-flat.
Tento druh plášťů dokáže díky své konstrukci zdolat i po defektu dalších 150 až 300 kilometrů, záleží na výrobci. Maximální doporučená rychlost se v tom případě pohybuje okolo 80 km/h. Existuje několik typů pneumatik run-flat, v současnosti nejobvyklejším jsou pláště s vyztuženými bočnicemi. Mezi výhody kromě bezpečnosti patří i skutečnost, že s sebou řidič nemusí vozit rezervu. Díky tomu je celková hmotnost auta nižší, a tudíž mírně klesne i průměrná spotřeba.
Vůz vybavený plášti run-flat musí mít ve výbavě systém monitorování tlaku v pneumatikách, který má být v zemích Evropské unii od roku 2012 povinný pro všechna nová auta. Tlak lze měřit dvěma způsoby, jejich přesnost se však liší. První přímé měření spočívá na údajích poskytovaných senzorem přímo v pláštích (Tire Pressure Monitoring System). Například společnost Continental podporuje systémy, které řidiče spolehlivě upozorní už při desetiprocentním úbytku tlaku ve kterékoliv pneumatice. Druhý nepřímý pracuje s daty vyhodnocovanými elektronickým systémem ABS (Deflation Detection System).
Po pneumatikách s technologií SSR run-flat roste v současnosti prudce poptávka. Motoristé by ovšem měli navštěvovat pouze vyškolené prodejce s certifikátem. Stejně jako u ostatních pneumatik v tomto případě platí, že se šetřit nevyplácí.
Partnerem rubriky je Continental – pneumatiky s německou technologií.