Převod auta, ekologická daň a odpovědnost za řidiče
poradna
Vysoké ekologické daně motivují řidiče k tomu, aby starší auta nekupovali, ale jen si je propůjčovali, není to ale riskantní?
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
poradna
Vysoké ekologické daně motivují řidiče k tomu, aby starší auta nekupovali, ale jen si je propůjčovali, není to ale riskantní?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Je velký rozdíl mezi vlastníkem a provozovatelem. Vlastník může zůstat stejný, nového majitele stačí zapsat jako provozovatele (např. vlastníkem může být leasingovka, provozovatelem leasingový nájemce). Za provoz odpovídá v drtivé většině případů provozovatel, ne vlastník.
Relativně výhodný je stále také polopřevod; spolu s kupní smlouvou jednoznačně dokládá splnění všech zákonných povinností ze strany dřívějšího vlastníka, stačí mu pro zrušení jeho pojistné smlouvy a všechny další povinnosti přenáší na nového majitele. Ten sice má povinnost ohlásit registru změnu pod hrozbou sankce, tuto povinnost však lze splnit takovvým způsobem, že registr změnu nezapíše a na výběr ekodaně vůbec nedojde. Vhodný je pro to např. protokol o evidenční kontrole s nevyhovujícím výsledkem, zvlášť oblíbený nesoulad je rozměr disků a pneumatik. Provozování takového vozidla sice může být postiženo velmi tvrdě, pokud se však po kontrole před dalším provozem uvede do souladu, sankce nehrozí a žádný zákon nenutí provozovatele žádat o změnu znovu (neb se nezměnily údaje v registru alebrž pouze fyzický stav vozidla). Nový majitel a provozovatel si samosebou musí zajistit vlastní pojistnou smlouvu a známé nevýhody polopřevodu při dalším jedání s registrem stále trvají, nikdo jiný (včetně např. pojišťoven při výplatě plnění) s autem v polopřevodu problém nemá.
Tenhle způsob bude silně narušený chystanou novelou 56/2001 Sb., která zavádí především institut omezené platnosti osvědčení o registraci, takže času už příliš nezbývá…
Jak je to s ekologickou daní pokud staré vozidlo zdědíte.