volkswagen-passat-variant-352x198.jpg

Přes polovinu ojetin starších deseti let tvoří auta z dovozu

Ojetá auta

Zatímco bazary prodávají především mladší vozy s prověřenou historií a domácím původem, mezi soukromníky najdete více překupníků s ojetinami ze zahraničí. Ty jsou mnohdy nevalné kvality. Mezi desetiletými a staršími ojetinami je dokonce více než půlka původem z dovozu.

Diskuze

44 komentářů

    V. Hrbek

    Velice zajímavý článek. Dneska už je potřeba vybírat auto čím mladší, tím lepší. Dřív by nikoho moc nenapadlo, hledat zánovní auto v autobazaru, a dneska se na to specializuje např. Mototechna. Pro mě už autobazar není synonymem starého prakticky nepojízdného vraku, ale je to pro mě možnost pořídit si velmi dobré, mladé auto za rozumnou cenu. Mám takhle ročního Kodiaqa, kterýho bych v plné palbě nekoupil

    Jan

    u dealera se člověk nedoplatí. Když auto tak z autobazaru.

    VančuraR

    Auta ve věku nad patnáct let se z více než padesáti procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary….. bodejť, v dnešním autobazaru už by s takovým šrotem nikdo obchodovat nechtěl. Autobazary dneska prodávají mladší ojetiny včetně vozů závodních, tak co s 15let starým autem

    Vrbas

    Napřed jsem myslel, že desetileté ojetiny už na silnice nepatří, ale http://www.aaaauto.cz/ojete-vozy/2010.html#!&ymin=2010&pmax=100000 názor jsem změnil, i tyhle auta ještě můžou hodně dobře sloužit. Takže omluva desetiletým, mají ještě co nabídnout

    Jiří

    Vláda by jednoznačně měla zavézt šrotovné. Důchodci mají slevy na jízdném, ale normální člověk se pomalu jízdenky nedoplatí, navíc každej vlak stejná trasa jiná cena. Na silnicích felicie a jedničkový oktávky, jet za nima, to je síla, čuchat ty výfuky. Takže omezit tohle, omladit náš vozovej park, to by mělo výrazně pomoct

    Boženský

    …cena auta se musí odrazit od kvality a stáří auta a toho, zda bylo bourané… Ale auta starší deseti let, to už je docela haluz, čekal bych, že takových bude tak čtvrtina. Ale aspoň dobrá zpráva, že jsou z dovozu, že se nejedná o české felicie…

    Marťas

    Nenapadlo by mě že potřebujeme auta z dovozu, když u nás jich jsou plný silnice. Kde se prodávají český auta??

    Zíka Kar

    Je s podivem, že se stále nejlíp prodávají/kupují oktávky do 15 let, tzn. i ty patnáctileté, to mě překvapuje. Čekal bych, že o tak staré oktávky ani fabie už nebude zájem.

    vrňousek

    Tuto mě překvapilo, že půlka aut je z dovozu

    Bartl

    přímá úměra je na snadě: čím mladší auto, tím dražší, tím kvalitnější, tím bezpečnější atd

    víťa

    No tuhle jsem ve zprávách viděl, jak si týpek koupil auto v Norsku a tady zjistil, že má stočenej tachometr. To je šílený , v autobazaru by se mu to nestalo.

    HU8752

    nikdy jsem se nezamýšlel že by auta v českých autobazarech nebyla česká. Na druhou stranu, všude v cizině mají lepší auta a silnice v lepším stavu, než u nás, takže no stress a na pohodu

    Vrtiš Jan

    Ono už i v autobazarech je potřeba kupovat co nejmladší auta s minimálním nájezdem a žádnejma provedenejma opravama, protože jinak se to člověku nemůže vyplatit

    Honza

    Hlavně dávat pozor na podvody a vyvarovat se nákupům přes inzerát a nedejbože si auto rovnou z dovozu objednat. Chce to prohnat přes autobazar, navíc přes nějakej prověnej a certifikovanej ideálně a je klid.

    Petrů

    … by mě zajímalo, co máte v garáži vy, když ojetina starší 10 let je něco špatnýho 🙁

    šmakoun

    Nová auta = nové problém, stará auta = staré, opakující se a vlekoucí problémy. V tom je rozdíl mezi „novotinou“ a ojetinou, bohužel. Kdo nechce nic řešit, měl by si pořídit auto co nejmladší.

    OLDřich

    …. jenže pane, kdo si může v dnešní době dovolit koupit si úplně nové auto? Ruku na srdce, poctivý občan, který má normální práci, normální bydlení na normální hypotéku, ten na výrobní linku nedosáhne

    KozákMa.

    Tak teď tomu nerozumím. V tomto článku se píše, že 28 % automobilů je starších patnácti let. Ale v jiném článku, že 97 % ojetých aut má ABS, to už to byl standard i před 15 lety? To to nějak rychle utíká teda..

    Tomáš Špička

    Na hodně laciný auta se specializuje auto diskont, sídlívá v areálech áček, a auta tam nejsou vůbec špatný. Kdo hledá ještě ucházející auto za hodně dobrej peníz, doporučuju

    Chrobek

    No spíš bych řekl, že to budou auta ještě starší. V DVTV říkala ředitelka áček, že prototypem auta, kterej by každej chtěl koupit, je octavia z roku 2000

    Marďoš

    Auta z ciziny už nejsou, co bývala, vozí se sem bouračky z Polska, Ukrajiny, bůhví odkud, žádné západní věci, jenom levnej póvl bez historie

    Langer Jan

    Levná auta mohu doporučit tady, https://www.auto-diskont.cz/ojete-vozy/#sort=17&priceMin=50000 některá jsou starší 10 let, ale to je zase vykoupeno velmi dobrou cenou. Jsou tam ale i auta dražší a mladší

    Stibor

    Nechci řešit pořádné ojetiny nebo auta s nájezdem přes 1000 kilometrů. Ale dnes je v podstatě jedno, jestli je auto úplně nové nebo zánovní z autobazaru, tam jsou kolikrát nejetá auta třeba z předváděčky nebo ze salonu a na tom se dá dost ušetřit. Potom je servis stejnej jako u nového auta.

    Hrbek Václav

    Ale jak už jsem tu jednou psal, právě že dnes je velká vymoženost koupit si nové nebo právě takřka nové auto v autobazaru. Stačí, aby bylo chvíli někde vystavené nebo aby mělo nepatrný nájezd a už je v autobazaru a s velkou slevou oproti novému autu. To je za mě hodně dobré a díky tomu mám ročního Kodiaqa, na kterého bych jinak nedosáhnul

    Svačina

    Kupovat si auto staré rovnou deset a více let mi nepřijde ekonomické. Takové auto má jistě nižší pořizovací hodnotu, ale co ten provoz a evidentní nutnost oprav, které buď už přišly nebo přijdou vzápětí….. Na to je třeba taky myslet….

    Honzík

    desetileté mi přijde taky nerozum kupovat

    Ihnačák

    Neřekl bych, že k nám vozí vraky a nějaký evropský nevyužitý šrot. Se koukněte na parkovišti u Kauflandu, že tam tolik šrotů zrovna nestojí, naopak je tam velké množství aut, které stály půl milionu a víc, nebo tak minimálně vypadají

    typan

    pětiletý auto max, takový bych bral, ale starší – takový přece prodávám 🙂

    Martin Burda

    Uuuum, zase někdo potřebuje dost ojeté auto, aby ušetřit na kupní ceně, to by vysvětlovalo ta desetiletá (a i starší) auta. Na tom se ušetřit dá hodně, to stojí jen o něco málo víc než lítačka a dokoupení jízdenek ve vlaku

    Víťa

    Každé ojeté auto s sebou nese možné riziko, že je něco špatně, že bude potřeba vzít opravu z gruntu. Zase jako jo, velký lákadlo jsou peníze, který se koupením ojetého auta dají bezesporu ušetřit

    Trličíková

    A myslí se tím auta, která jezdila v cizině a sem k nám se jenom převezla prodat nebo jakoby automobilky cizí, která auta kdysi vyrobila v cizině (Seat, Fiat) a tady už jezdily a tady se i prodaly?

    Nedvěd Filda

    Myslí se tím rozhodně auta z ciziny, která k nám dojedou pouze za účelem prodeje.

    honza

    K překupníkovi soukromníkovi nikdy ani za nic. Ani prodat, natož koupit. Na co pak máme autobazary???

    Husák

    hej a myslíte, že česká auta taky takhle někdo vyváží směrem na východ? nebo nám sem jenom ty auta vozí z ciziny a česká zůstávají tady?

    Tomaszko

    Co je z dovozu nemusí být vždycky top. Ale v prověřeném autobazaru bych se nákupu takového auta nebál + samozřejmě hned do servisu, aby se vidělo, že je to všechno v pořádku.

    Černocký

    Za mě osobně bych si auto starší 10 let nikdy nekoupil, ani kdyby mělo sebelákavějí cenu. Takové auto už je staré, dle mých zkušeností, rizikové

    Kormúth

    u nás na SK je to isté auto z cudziny, aj samozrejme autá z českej republiky sa objavujú, ale sú to skôr všehny autá staršie ako 10 rokov, nič moc na chlubení, skôr na prácu a podobne

    Váňa, dis.

    Tuto mě dost šokovalo: auta starší 10 let a více považuji za jízdě a životu nebezpečná!

    Tomaszko

    Právě že znám lidi, kteří si koupili auto nablind a hodně se spálili. Já kupoval v autobazaru rovnou a nebyl problém. A vlastně ho neměl nikdo, o kom vím, že takhle pořizoval nebo prodával auťák.

    čarodějdobroděj

    auto starší deseti let bych mít doma nechtěl, svých aut se zbavuju vždycky, co oslaví 6., 7. narozeniny, potom se z nich stává žrout peněz a nevyplatí se si je nechávat

    Erb Tadeáš

    Ono kdo by chtěl auto starší deseti let, pokud ho nechce někam na polní cestu nebo jako myslivec do lesa a podobně. Na to se takové auto hodí. Ale na běžný provoz to chce stoprocentně něco podstatně mladšího.

    Drtikol

    Přidávám se k názoru, že desetiletý a starší auto je blbost a nerozum kupovat si, v dnešní době, pokud to opět není teda myšleno jako auto na polňačku. Do provozu to chce pořizovat auto nestarší 6 let.

    Křivan

    Já si myslím, že auta migrujou ze západu na východ, že ojetiny ze západní Evropy jedou do té střední a z té potom za další roky do té východní. Nebo je to jinak?

    Jan Vencl

    Deset let staré auto (a pochopitelně i starší) si může koupit začátečník, který se chce řídit naučit, nebo někdo, kdo s ním potřebuje jezdit do lesa, v terénu a podobně. Na jízdu do města a na silnici mi deset let staré auto přijde i docela nebezpečné.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist