Přes polovinu ojetin starších deseti let tvoří auta z dovozu
Ojetá auta
Zatímco bazary prodávají především mladší vozy s prověřenou historií a domácím původem, mezi soukromníky najdete více překupníků s ojetinami ze zahraničí. Ty jsou mnohdy nevalné kvality. Mezi desetiletými a staršími ojetinami je dokonce více než půlka původem z dovozu.
Velice zajímavý článek. Dneska už je potřeba vybírat auto čím mladší, tím lepší. Dřív by nikoho moc nenapadlo, hledat zánovní auto v autobazaru, a dneska se na to specializuje např. Mototechna. Pro mě už autobazar není synonymem starého prakticky nepojízdného vraku, ale je to pro mě možnost pořídit si velmi dobré, mladé auto za rozumnou cenu. Mám takhle ročního Kodiaqa, kterýho bych v plné palbě nekoupil
u dealera se člověk nedoplatí. Když auto tak z autobazaru.
Auta ve věku nad patnáct let se z více než padesáti procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary….. bodejť, v dnešním autobazaru už by s takovým šrotem nikdo obchodovat nechtěl. Autobazary dneska prodávají mladší ojetiny včetně vozů závodních, tak co s 15let starým autem
Napřed jsem myslel, že desetileté ojetiny už na silnice nepatří, ale http://www.aaaauto.cz/ojete-vozy/2010.html#!&ymin=2010&pmax=100000 názor jsem změnil, i tyhle auta ještě můžou hodně dobře sloužit. Takže omluva desetiletým, mají ještě co nabídnout
Vláda by jednoznačně měla zavézt šrotovné. Důchodci mají slevy na jízdném, ale normální člověk se pomalu jízdenky nedoplatí, navíc každej vlak stejná trasa jiná cena. Na silnicích felicie a jedničkový oktávky, jet za nima, to je síla, čuchat ty výfuky. Takže omezit tohle, omladit náš vozovej park, to by mělo výrazně pomoct
…cena auta se musí odrazit od kvality a stáří auta a toho, zda bylo bourané… Ale auta starší deseti let, to už je docela haluz, čekal bych, že takových bude tak čtvrtina. Ale aspoň dobrá zpráva, že jsou z dovozu, že se nejedná o české felicie…
Nenapadlo by mě že potřebujeme auta z dovozu, když u nás jich jsou plný silnice. Kde se prodávají český auta??
Je s podivem, že se stále nejlíp prodávají/kupují oktávky do 15 let, tzn. i ty patnáctileté, to mě překvapuje. Čekal bych, že o tak staré oktávky ani fabie už nebude zájem.
Tuto mě překvapilo, že půlka aut je z dovozu
přímá úměra je na snadě: čím mladší auto, tím dražší, tím kvalitnější, tím bezpečnější atd
No tuhle jsem ve zprávách viděl, jak si týpek koupil auto v Norsku a tady zjistil, že má stočenej tachometr. To je šílený , v autobazaru by se mu to nestalo.
nikdy jsem se nezamýšlel že by auta v českých autobazarech nebyla česká. Na druhou stranu, všude v cizině mají lepší auta a silnice v lepším stavu, než u nás, takže no stress a na pohodu
Ono už i v autobazarech je potřeba kupovat co nejmladší auta s minimálním nájezdem a žádnejma provedenejma opravama, protože jinak se to člověku nemůže vyplatit
Hlavně dávat pozor na podvody a vyvarovat se nákupům přes inzerát a nedejbože si auto rovnou z dovozu objednat. Chce to prohnat přes autobazar, navíc přes nějakej prověnej a certifikovanej ideálně a je klid.
… by mě zajímalo, co máte v garáži vy, když ojetina starší 10 let je něco špatnýho 🙁
Nová auta = nové problém, stará auta = staré, opakující se a vlekoucí problémy. V tom je rozdíl mezi „novotinou“ a ojetinou, bohužel. Kdo nechce nic řešit, měl by si pořídit auto co nejmladší.
…. jenže pane, kdo si může v dnešní době dovolit koupit si úplně nové auto? Ruku na srdce, poctivý občan, který má normální práci, normální bydlení na normální hypotéku, ten na výrobní linku nedosáhne
Tak teď tomu nerozumím. V tomto článku se píše, že 28 % automobilů je starších patnácti let. Ale v jiném článku, že 97 % ojetých aut má ABS, to už to byl standard i před 15 lety? To to nějak rychle utíká teda..
Na hodně laciný auta se specializuje auto diskont, sídlívá v areálech áček, a auta tam nejsou vůbec špatný. Kdo hledá ještě ucházející auto za hodně dobrej peníz, doporučuju
No spíš bych řekl, že to budou auta ještě starší. V DVTV říkala ředitelka áček, že prototypem auta, kterej by každej chtěl koupit, je octavia z roku 2000
Auta z ciziny už nejsou, co bývala, vozí se sem bouračky z Polska, Ukrajiny, bůhví odkud, žádné západní věci, jenom levnej póvl bez historie
Levná auta mohu doporučit tady, https://www.auto-diskont.cz/ojete-vozy/#sort=17&priceMin=50000 některá jsou starší 10 let, ale to je zase vykoupeno velmi dobrou cenou. Jsou tam ale i auta dražší a mladší
Nechci řešit pořádné ojetiny nebo auta s nájezdem přes 1000 kilometrů. Ale dnes je v podstatě jedno, jestli je auto úplně nové nebo zánovní z autobazaru, tam jsou kolikrát nejetá auta třeba z předváděčky nebo ze salonu a na tom se dá dost ušetřit. Potom je servis stejnej jako u nového auta.
Ale jak už jsem tu jednou psal, právě že dnes je velká vymoženost koupit si nové nebo právě takřka nové auto v autobazaru. Stačí, aby bylo chvíli někde vystavené nebo aby mělo nepatrný nájezd a už je v autobazaru a s velkou slevou oproti novému autu. To je za mě hodně dobré a díky tomu mám ročního Kodiaqa, na kterého bych jinak nedosáhnul
Kupovat si auto staré rovnou deset a více let mi nepřijde ekonomické. Takové auto má jistě nižší pořizovací hodnotu, ale co ten provoz a evidentní nutnost oprav, které buď už přišly nebo přijdou vzápětí….. Na to je třeba taky myslet….
desetileté mi přijde taky nerozum kupovat
Neřekl bych, že k nám vozí vraky a nějaký evropský nevyužitý šrot. Se koukněte na parkovišti u Kauflandu, že tam tolik šrotů zrovna nestojí, naopak je tam velké množství aut, které stály půl milionu a víc, nebo tak minimálně vypadají
pětiletý auto max, takový bych bral, ale starší – takový přece prodávám 🙂
Uuuum, zase někdo potřebuje dost ojeté auto, aby ušetřit na kupní ceně, to by vysvětlovalo ta desetiletá (a i starší) auta. Na tom se ušetřit dá hodně, to stojí jen o něco málo víc než lítačka a dokoupení jízdenek ve vlaku
Každé ojeté auto s sebou nese možné riziko, že je něco špatně, že bude potřeba vzít opravu z gruntu. Zase jako jo, velký lákadlo jsou peníze, který se koupením ojetého auta dají bezesporu ušetřit
A myslí se tím auta, která jezdila v cizině a sem k nám se jenom převezla prodat nebo jakoby automobilky cizí, která auta kdysi vyrobila v cizině (Seat, Fiat) a tady už jezdily a tady se i prodaly?
Myslí se tím rozhodně auta z ciziny, která k nám dojedou pouze za účelem prodeje.
K překupníkovi soukromníkovi nikdy ani za nic. Ani prodat, natož koupit. Na co pak máme autobazary???
hej a myslíte, že česká auta taky takhle někdo vyváží směrem na východ? nebo nám sem jenom ty auta vozí z ciziny a česká zůstávají tady?
Co je z dovozu nemusí být vždycky top. Ale v prověřeném autobazaru bych se nákupu takového auta nebál + samozřejmě hned do servisu, aby se vidělo, že je to všechno v pořádku.
Za mě osobně bych si auto starší 10 let nikdy nekoupil, ani kdyby mělo sebelákavějí cenu. Takové auto už je staré, dle mých zkušeností, rizikové
u nás na SK je to isté auto z cudziny, aj samozrejme autá z českej republiky sa objavujú, ale sú to skôr všehny autá staršie ako 10 rokov, nič moc na chlubení, skôr na prácu a podobne
Tuto mě dost šokovalo: auta starší 10 let a více považuji za jízdě a životu nebezpečná!
Právě že znám lidi, kteří si koupili auto nablind a hodně se spálili. Já kupoval v autobazaru rovnou a nebyl problém. A vlastně ho neměl nikdo, o kom vím, že takhle pořizoval nebo prodával auťák.
auto starší deseti let bych mít doma nechtěl, svých aut se zbavuju vždycky, co oslaví 6., 7. narozeniny, potom se z nich stává žrout peněz a nevyplatí se si je nechávat
Ono kdo by chtěl auto starší deseti let, pokud ho nechce někam na polní cestu nebo jako myslivec do lesa a podobně. Na to se takové auto hodí. Ale na běžný provoz to chce stoprocentně něco podstatně mladšího.
Přidávám se k názoru, že desetiletý a starší auto je blbost a nerozum kupovat si, v dnešní době, pokud to opět není teda myšleno jako auto na polňačku. Do provozu to chce pořizovat auto nestarší 6 let.
Já si myslím, že auta migrujou ze západu na východ, že ojetiny ze západní Evropy jedou do té střední a z té potom za další roky do té východní. Nebo je to jinak?
Deset let staré auto (a pochopitelně i starší) si může koupit začátečník, který se chce řídit naučit, nebo někdo, kdo s ním potřebuje jezdit do lesa, v terénu a podobně. Na jízdu do města a na silnici mi deset let staré auto přijde i docela nebezpečné.