Premiéry z autosalónů jsou už po pár měsících v inzerci ojetin

Světové autosalony každoročně nabídnou desítky nových modelů všech známých i méně známých automobilových výrobců. Ať už se jedná o premiéry vozů na autosalonech v Ženevě, Paříži či Frankfurtu, bez výjimky se každý rok automobilky předhánějí v tom, která zde představí rychlejší, praktičtější, výkonnější či unikátnější model. Krátce na to se novinky vydávají na trh a následně se v ještě kratší době začínají objevovat na trhu ojetin.
ilustracnifoto_mladeojetiny.jpg Zdroj: archiv redakce

Většina nově představených automobilů si rychle najde své příznivce. Vždyť řada motoristů na uvedení novinek na trh nedočkavě čeká. Paradoxem přitom je, že se zároveň během pár měsíců objeví v nabídce ojetin. Vyplývá to z analýzy inzerovaných ojetin se zaměřením na loňské premiéry, kterou připravilo AAA AUTO.

Problémem zbrusu nových aut je pro drtivou většinu kupujících vysoká cena. Nové auto si rozhodně nemůže dovolit každý. Mnoho lidí navíc záměrně nekupuje nová auta, ale radši si počkají, než se z novinky stane zánovní ojetina. Tímto krokem se dají ušetřit i stovky tisíc korun. Nový automobil běžně ztrácí přibližně 20% své hodnoty ihned poté, co opustí showroom.

Ještě zhruba před pár lety platilo, že když si zájemce o konkrétní vůz chtěl koupit čerstvou novinku na trhu, na níž neměl dostatek financí, musel zpravidla čekat i několik let, než se první kusy vysněného modelu objevily na sekundárním trhu s ojetinami. Dnes je ovšem situace naprosto jiná. „Nově uvedené vozy na trh jsme schopni zákazníkům našich autocenter nabídnout zpravidla do několika měsíců od chvíle, kdy byl konkrétní model představen, respektive uveden do prodeje,“ říká, Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO.

Typickým příkladem vozu, který se v inzerci začal objevovat již po několika měsících, je auto roku 2018, Ford Focus čtvrté generace. „Model, který byl představen na jaře minulého roku, se v nabídce naší značky Mototechna, která se zabývá prodejem zánovních vozů, objevil během letošního ledna, tedy necelý rok po jeho oficiální premiéře“ dodává Topolová.

Z modelů, které byly představeny v roce 2018, se již na sekundárním trhu začaly ve větší míře objevovat Hyundai Santa Fe, Mercedes třídy A nebo Citroën Berlingo. Prvně zmiňovaný hyundai se v České republice prodává nejčastěji za částku okolo jednoho milionu korun, Mercedes třídy A za průměrných 799 000 Kč a Berlingo s průměrnou cenovkou na hodnotě 411 000 Kč.

Skutečnost, že se nedávné novinky rychle objevují na trhu s ojetými automobily, je silně podpořena operativními leasingy. Řada mladých ojetin má svůj původ právě zde. Najdeme mezi nimi ale i mnoho předváděcích vozidel prodejců. Tyto automobily mívají ještě méně najeto a nezřídka tak představují velice dobrou nabídku.

13.6.2019 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist