predjizdeni-kamionu-na-dalnici.jpg

Předjíždění kamionů na dálnici

poradna

Je zdlouhavé a často riskantní a bezohledné předjíždění kamionů navzájem jen sportem ohrožujícím životy všech okolo? Jak se k tomu staví zákon?

Diskuze

109 komentářů

    Yuri Oz

    potom by to chcelo este urcenie minimalnej rychlosti aby sa kamiony nemuseli navzajom predchadzat, ako by sa toto dodrzovalo meralo a trestalo si neviem predstavit, ale prispelo by to k plynulosti kedze rovnako rychlo iduci sa nemusia predchadzat

    jarda

    Zrovna do kopce se kamiony předjíždějí proto, že prvnímu kamionu zrovna do kopce dojde dech a kamionům za ním se zrovna do kopce nechce spomalit, protože ví že už by nezrychlily.
    Morálně je to špatně, ale technické opodstatnění to má.

    Bukovski

    Ano jsou \“kamioňáci\“, co předjíždí hrozně, ale je jich minimum. Mnohem častěji vidím osobák, který absolutně neodhadne situaci a například dojíždí na prudkých brzdách, přehlíží dopravní značení, zbytečně blokuje levý pruh, atd.! Jezdím každý den po D1 a víc problémů působí řidiči osobních aut (hlavně v levém a prostředním pruhu), než řidiči kamionů! Ono je to hodně dáno i tím, jak máte v sobě nastavenu ohleduplnost vůči ostatním řidičům a jak umíte předvídat.

    Nikoloki

    Už se těším, jak předjíždím dva kilometry dlouhou kolonu kamionů s obstarožní Avií na špici 😉 …

    jojo

    Těžko se bude něco vysvětlovat inteligentovi co v kamionu ani neseděl nacož řídil a vidi jen sebe a už něco mu vysvětlovat je jen ztráta času

    stanley

    Naprostý souhlas. Nejdříve bych toho pisálka nechal sedět na místě spolujezdce v kamionu nové konstrukce na trase z Prahy do Brna a zpět – tedy alespoň 4 hodiny, nebo lépe celou šichtu řidiče kamionu, včetně určených časů naložení a složení nákladu.
    Pak teprve mu dát do ruky tužku, nebo ho pustit před počítač.

    Zde je vidět, že autor článku nikdy neřídil a dokonce ani se nevezl v kamionu. My řidiči kamionu máme omezenou dobu jízdy a když někomu už čas dochází, tak se chce dostat domů, aby mohl být po měsíci s rodinou, proto se předjíždí, i když jen o 1km/h jede více, ale tomu vy evidentně nemůžete rozumět. Jinak řidiči kamionu jsou mnohem ohleduplnější, než si připouštíte. Měl by jste se někdy s někým domluvit a alespoň se svést s kamionem a pak by jste viděl, jaké prasárny dělají řidiči v osobácích.Jak může někdo napsat takový článek, když nemá všechny potřebné podklady k psaní? Tomu říkám imbecilismus.

    BoBik

    No o te ohleduplnosti kamionaku by se dalo dlouze diskutovat. Jestli tedy za vrchol ohleduplnosti nepovazujete to, ze se kamion vysune do leveho pruhu pri svych cca 90kmh tak 50m pred rozjety osobak, ktery ma 140kmh tacho. Stava se mi to temer denne. Jinak dr.Beran to rozebiral z hladiska platne pravni upravy a ta hovori jasne – viz citace v clanku. A pokud jako ridic kamionu mate problem, ze se nevidite s rodinou, pak zkuste zmenit zamestnani. To je jako kdyby si vojak stezoval, ze po nem chteji, aby strilel z pusky . . .

    Gale

    Jakkoli máte pravdu z hlediska právní úpravy, jediné co mě přimělo k opatrnému souhlasu je přesvědčení,k že většina přepravy zboží patří na železnici.
    Jinak se ale musím přidat k doporučením výše, prosím zkuste si i ten pohled z druhé strany. Netřeba na to hned kamionu, stejnou službu Vám prokáže třeba Tranzit bez turba s tunou v bedně na výletě z Prahy do Humpolce a zpět.

    Oba dobře víme, že vždy se najde nějakej ten blbec. Já si nestěžuji na to, že nejsem s rodinou, jen poukazuji na to, proč se někdy ty kamioňáci za každou cenu chtějí předjet. Většina řidičů, kamionů už před předjížděním ví, jestli na něj do kopce mají,nebo ne. Jiná situace nastane tehdy, když řidič před váma jede 82 km/h a vy jedete 90 km/h, protože pospícháte a když takového řidiče dojedete před kopcem, tak už nebudete brzdit, protože přibrzdit naložený kamionem před kopcem je blbost. Nebo si myslíte, že se schválně předjíždíme minutu? Stačil by jen vyvinout systém ,který by povolil kamionu při předjíždění zvýšit rychlost a bylo by,že?
    Navíc pokud vím, tak Němci se vozí v osobácích po dálnicích jen díky kamionům. Ty totiž platí mýtné, kdež to osobák se tam veze zadara! Tak ať ten němec drží hubu a je rád, že ty kamiony se tam předjíždí a to zdržení těch 20-30 sec on může snadno dohnat, kamion nemůže jet rychleji, jak 89 km/h.

    Jarouš

    To se to pěkně mudruje z tepla kanceláře, \“ZÁKAZ!!! ZÁKAZ!!! ZÁKAZ!!!\“
    Překvapilo mě, kdo je autorem článku. Bylo to jak číst slovní zvratky nějakého europoslance naočkovaného investigativní \“novinařinou\“ pisálků pro Novinky.cz. A on pan Beran, který jinak píše smysluplně.
    Možná by to chtělo vzít si dovolenou, vyjít \“na vzduch\“ a svézt se s nějakým řidičem kamionu, aby pan autor pochopil, kolik času každé předjetí dovede ušetřit, resp. o kolik km více ujede do nejbližší přestávky.

    Kdyby pan autor raději střílel do bezohledných řidičů osobních vozidel (a tím nemyslím takzvané agresivní manažéry v drahých svých vozech rychle prý jedoucí), udělal by asi lépe.

    PS: NEJSEM řidičem kamionu, pracuji hezky v teple v jednom sále s mnoha monitory – ale selský rozum a tolerance mě zatím neopustily.

    Ještě jedna věc. Nevím, jestli jste si toho všiml po cestě po A3, ale na spousty místech je zákaz předjíždění kamionů, který trvá i desítky km.Vám by se pak chtělo jet za někým 80 km/h místo 90 km/h, nebo by jste ho chtěl předjet za každou cenu, když už za tím kamionem jedete v zákazu půl hodiny a víte, že další zákaz přijde za pár km?
    To pochybuji a asi by jste se taky chtěl před ten kamion dostat za každou cenu,že? Obzvlášť pokud už jedete 4h a 20min a zbývá vám posledních 10 min jízdy, pak vám hrozí pokuta a jet na doraz musíte, jinak by jste se domů nedostal a musel by jste dělat někde zase víkend místo toho,aby jste byl doma. Pane Beran, vy nemáte vůbec ani představu o tom, co to znamená jezdit kamionem. Jendou nohou v hrobě, druhou v kriminálu. Myslím, že tímhle článkem jste se zde ponížil. Bohužel takových lidí, jako jste vy je na silnici více, než by mělo být a také to podle toho vypadá.

    Josef K.

    Při dnešním stavu vozového parku nákladních aut jsou výkony v dálničních stoupáních takové, že 99% kamionů udrží maximální rychlost. Předjížděcí manévry se týkají toho, že někteří mají omezovač posunutý o onen 1-2 km/h nahoru. A z toho vznikají závody kamionů.
    V hustém dálničním provozu s osobáky, které jedou 130km/h a v německu např.200km/h je předjíždění kamiónů vysloveně trestný čin na kriminál.

    Ještě jedna věc. Nevím, jestli jste si toho všiml po cestě po A3, ale na spousty místech je zákaz předjíždění kamionů, který trvá i desítky km.Vám by se pak chtělo jet za někým 80 km/h místo 90 km/h, nebo by jste ho chtěl předjet za každou cenu, když už za tím kamionem jedete v zákazu půl hodiny a víte, že další zákaz přijde za pár km?
    To pochybuji a asi by jste se taky chtěl před ten kamion dostat za každou cenu,že? Obzvlášť pokud už jedete 4h a 20min a zbývá vám posledních 10 min jízdy, pak vám hrozí pokuta a jet na doraz musíte, jinak by jste se domů nedostal a musel by jste dělat někde zase víkend místo toho,aby jste byl doma. Pane Beran, vy nemáte vůbec ani představu o tom, co to znamená jezdit kamionem. Jendou nohou v hrobě, druhou v kriminálu. Myslím, že tímhle článkem jste se zde ponížil. Bohužel takových lidí, jako jste vy je na silnici více, než by mělo být a také to podle toho vypadá.

    Tomáš Beran

    A to je argument, který má ospravedlnit to, že si kamiony zabírají oba pruhy na dálnici? Máme tam dva, jeden nestačí, tak si zabereme i ten druhý a budeme se v něm vesele předjíždět?

    Přijde mi to prvotřídně bezohledné. Styl \“já jedu a Vy si všichni počkáte\“. Co z práce řidiče kamionu jej ospravedlňuje k tomu, aby zdržoval v levém pruhu ostatní? Bude to takový rozdíl, když pojede o 1 km/h rychleji? Dovedete si spočítat, jak zanedbatelný rozdíl to je a jak naopak při tom zdržuje provoz na dálnici? Vy prostě vidíte jen to svoje a že jsou na dálnici ostatní, to je Vám jedno. Promiňte, ale opravdu nevím, jak chcete takový přístup odůvodnit.

    Tomáš Beran

    Takže proto, abyste ujel za hodinu o kilometr víc, ostatní si prostě počkají? Jasně, co je mi do ostatních, teď jedu já. Tohle jsou z hlediska ohleduplnosti k ostatním a plynulosti silničního provozu velmi špatné argumenty.

    Neříkám, že řidiči osobních aut nedělají prasárny, ale nic z toho neospravedlní vytváření kolon na dálnici za kamiónem, který prostě musí toho druhého předjet, i kdyby to za ním mělo udělat kolonu.

    Tomáš Beran

    Víte, tady nejde jen o řidiče kamiónů, jakkoli u nich se ten problém projevuje výrazněji, protože jim jejich auta nejedou.

    Jde obecně o to, jak řidiči pomalejších aut zdržují provoz tím, že prostě musí do toho levého pruhu a nezohledňují povahu jeho provozu.

    Když jedu autem, co nejede a/nebo nezrychluje (a také už jsem takové situace jako řidič takového auta zažil), tak prostě do levého nepáchnu, ledaže jsem si jist, že nezbrzdím nikoho (ani toho, kdo pojede 200 a víc). Jestli s tím má někdo problém, nedovedu si to vysvětlit jinak než jeho bezohledností.

    Mám tedy zkušenost s tím, kdy nejsem nejrychlejší v provozu a v takovém případě vjíždím do levého jen tehdy, pokud nikoho nezbrzdím. Řadě zdejších diskutérů a jak je vidět i na silnicích, to ale dělá problém. Prostě jedou a je jim jedno, že někdo v levém chce jet rychleji a že ho zbrzdí. Prostě styl \“já jedu a vy si počkejte\“.

    Tomáš Beran

    Vy jste asi nečetl začátek toho článku, kde jsem psal, že to bylo cestou do Frankfurtu a zpátky, co? Takže jaký jiný vzduch máte na mysli?

    Popsal jsem tedy to, co jsem viděl. Řidiči osobních aut mě žádní neohrožovali, za to předjíždějících kamionů byla spousta. A tak to zažívám na dálnici pokaždé. Téměř bez výjimky se najde nějaký takový, kterému je jedno, co se děje za ním a prostě dálnici zablokuje.

    Tomáš Beran

    Jasně, přece nebudete pod kopcem brzdit, to dá rozum, to radši zablokujete levý pruh na několik desítek sekund, to se vyplatí. Co na tom, že ti v levém jedou a chtějí jet 130+, hezky jim to tam pošlu, stejně musí brzdit, aby se o mě nezabili, tak co je mi do nich.

    Vskutku velmi ohleduplné. Víte, ta dálnice tady není jen pro vás, i ostatní se chtějí také svézt. Zabrali jste si pravý pruh, OK, přeju vám ho, chápu, že taky musíte dojet, tak mi ale přejte ten levý. Jestli ale chcete zabrat oba, tak s tím souhlasit nemohu.

    pepa.mlcuch@centrum.cz

    Možná by dobré si uvědomit,že je poněkud rozdíl mezi vozidlem osobním a vozidlem nákladním.Taktéž mezi řidičem fungujícím na východ a řidičem fungujícím na západ od Rozvadova.Blbost typu zákaz předjíždění pro nákl.automobily snad platí jen na Slovensku.Dotčený pan by mohl příště požadovat zustávat v pr.pruhu také řidičům vozidel s výkonem do..kw,nebo max.rychl.do..km/h.A že by snad v Německu některý řidič náklaďáku blokoval ostatní jízdou v levém pruhu,aby mohl i kolega předjíždět,je trošinku ptákovina.Místní policie už dávno všechny přesvědčila,že tento český zvyk tolerovat nebude.Ale také je tam vidět,že pozemní komunikace slouží k dopravě všeho druhu,tedy jak osob tak nákladu,za stejných podmínek pro všechny účastníky provozu.Od německého dopravního systénu a jejich řidičů bychom se mohli hodně přiučít.Problém kamiony,co je to vlastně za označení,je vlastně problém nás všech.Žádný náklaďák nepojede ani metr bez toho,že by nevezl cokoli co slouží,nebo někomu bude.Nejsem řidičem nákl.auta,nicméně jezdím po Evropě také profesionálně prakticky stále.

    pepa.mlcuch@centrum.cz

    Jen bych chtěl upozornit,že Německo není Česká repulika a v hustém silničním provozu se ani v Německu nejezdí 200km/h.A nemusí být rychlost ani snížená,což v této situaci zpravidla bývá.

    Řidič

    Tu práci jste si zvolili dobrovolně i s jejími negativy, jste za to placen a nevidím jediný důvod, proč by vaše – jen vaše – pracovní problémy měly omezovat ostatní, kteří za vaši práci placeni nejsou …

    Jim

    Minimum? Sakra po jakých dálnicích to jezdíte? Asi každý žijeme na jiné planetě!

    Řidič

    Pravděpodobně po stejných, ale asi tam jezdí kamionem 😉

    Nikoloki

    Jasně, správně je \“Jedu já a vy mi nemáte co překážet!\“ …

    Hugo

    JUDd. buran se zase předvedl. Jak se k této věci staví zákon je přeci naproto šumák, pokud ho nikdo nevymáhá. Tedy zakázat kamionům předjíždět by bylo asi tak funkční, jako jim zakázat bourat.

    Elvis

    Víte, po přečtení diskuze si myslím, že většina zde dikutujících má svůj kousek pravdy, ale já na to mám ještě trošku jiný pohled. Neřídím sice dlouho, ale za tu dobu co řídím (asi 10 let) jsem viděl na silnici tolik důkazů lidské blbosti a bezohlednosti, že se mi ještě teď ježí vlasy hrůzou. Proto jsem došel k názoru, že lidská blbost se nedívá ani neptá na pohlaví, věk, národnost ani zaměstnání. Když před 70 -80 metrů před vás do levého pruhu natěsná 12t kamion, tak člověku moc příjemně není, ale stejné to je i s normálním autem. A když na neosvětlené dálnici potkáte chlapa u středových svodidel, tak je to ještě horší. Nevinil bych jen řidiče kamionů i řidiči osobáků dokážou být pěkná ….. Sám musím přiznat, že občas taky udělám chybu.

    Elvis

    Víte, po přečtení diskuze si myslím, že většina zde dikutujících má svůj kousek pravdy, ale já na to mám ještě trošku jiný pohled. Neřídím sice dlouho, ale za tu dobu co řídím (asi 10 let) jsem viděl na silnici tolik důkazů lidské blbosti a bezohlednosti, že se mi ještě teď ježí vlasy hrůzou. Proto jsem došel k názoru, že lidská blbost se nedívá ani neptá na pohlaví, věk, národnost ani zaměstnání. Když před 70 -80 metrů před vás do levého pruhu natěsná 12t kamion, tak člověku moc příjemně není, ale stejné to je i s normálním autem. A když na neosvětlené dálnici potkáte chlapa u středových svodidel, tak je to ještě horší. Nevinil bych jen řidiče kamionů i řidiči osobáků dokážou být pěkná ….. Sám musím přiznat, že občas taky udělám chybu.

    Elvis

    Víte, po přečtení diskuze si myslím, že většina zde dikutujících má svůj kousek pravdy, ale já na to mám ještě trošku jiný pohled. Neřídím sice dlouho, ale za tu dobu co řídím (asi 10 let) jsem viděl na silnici tolik důkazů lidské blbosti a bezohlednosti, že se mi ještě teď ježí vlasy hrůzou. Proto jsem došel k názoru, že lidská blbost se nedívá ani neptá na pohlaví, věk, národnost ani zaměstnání. Když před 70 -80 metrů před vás do levého pruhu natěsná 12t kamion, tak člověku moc příjemně není, ale stejné to je i s normálním autem. A když na neosvětlené dálnici potkáte chlapa u středových svodidel, tak je to ještě horší. Nevinil bych jen řidiče kamionů i řidiči osobáků dokážou být pěkná ….. Sám musím přiznat, že občas taky udělám chybu.

    Martin Šafránek

    Předem bych chtěl zdůraznit, že nejsem řidičem kamionu, ani nevlastním řidičák sk. C, ale najezdil jsem tisíce kilometrů se strýcem jako spolujezdec.

    Všechny kamiony mají omezovač a 100% řidičů má pedál na podlaze, takže o nějakých naschválech s přidáváním plynu nemůže být řeč.

    Do kopce se kamiony předjíždějí hlavně proto, že ty lehčí, nebo silnější, které udrží plnou rychlost i do kopce, takto mají jedinou možnost předjet. Z kopce totiž bude rychlejší znovu ten těžší a na rovině, kde se rychlosti skoro vyrovnají je předjetí opravdu otázka 5km.

    Jinak rád bych řekl, že u žádné sorty ridičů jsem neviděl vetší spolupráci a koordinaci, než právě u kamionáků. Dávají si znamení, kdy se můžou zařadit (právě, aby nebrzdili provoz příliš dlouhým předjížděním), děkují si atd. Tohle u normálních řidičů nefunguje, možná si zkuste jeden v kamionu a úplně změníte názor, je lehké komentovat z rychlejedoucího osobáku, to je potom vše pomalé a všichni vám překážejí.

    Tomáš Beran

    Tak jsem to neřekl. Je to o ohleduplnosti. Jak jsem psal, když sednu do pomalého nebo pomalejšího auta (ano, i mně se stává) a jedu po dálnici, tak prostě zapomínám na to, že levý pruh (až na výjimky dlouhých přehledných a prázdných úseků) pro mne existuje. Prostě akceptuji, že v takovém případě mám pomalé auto, takže nemohu zdržovat provoz svým pomalým předjížděním (ledaže je opravdu volno a nikoho nepřibrzdím).

    Je to snadné – bránil bych rychlejšímu provozu v levém pruhu? Pak mám smůlu a počkám si v pravém pruhu tak dlouho, dokud mu bránit nebudu. A rozhodně jsem dalek tomu, abych sobecky argumentoval tím, že mám právo zdržovat rychleji jedoucí auta v levém pruhu.

    ddx

    Nemec v zadnem pripade hubu drzet nebude. \“Zadara\“ nejezdi, protoze plati 80 Eurocentu dan z kazdeho natankovaneho litru paliva, plati take silnicni dan a dan z prijmu a miliony dalsich dani, jako ostatne kazdy obyvatel kterehokoli evropskeho socialniho statu. Tranzitni kamion z toho neplati nic. Naklady na mytne nakonec stejne zaplati spotrebitel, coz je ve vysledku akorat dalsi zdaneni.
    Mozna by Vam prospelo zustat v pravem pruhu a trosku si zapremyslet.

    ppppp

    Proč má před kopcem brzdit ten, kdo jede 90? Taky nechce jet 70. Proč má brzdit ten, kdo chce jet 200 a plete se mu tam někdo se 160? Lze určit nějakou hranici? Těžko.
    Obecně platí, že by měl brzdit ten lehčí, protože ztratí méně energie, ale kdyby měl těžší zabrzdit řadu aut o více km/h, měl by přibrzdit on.
    Podle mne tedy záleží na konkrétní situaci a nelze to proto řešit jednostranným zákazem.

    ppppp

    Pane doktore, do Frankfurtu a zpět jste jel služebně? Měl jste v Praze v určitou hodinu něco naložit a do určité hodiny dovézt do Frankfurtu? Spíše bych si tipl, že jste se jel podívat na autosalon. Co Vám bránilo vyjet dříve? Taky jste se mohl smířit s tím, že můžete dojet později a ušetřit pak třeba čas, který jste spotřeboval psaním zbytečného článku. Nejsem řidičem z povolání, ale argument, že někdo \“chce\“ jet rychleji, mi přijde dosti slabý.

    ppppp

    No jo, ale jak byste s smířil s tím, že budete řídit vozidlo a budete mít zákaz předjet, i kdybyste měl opravdu volno a nikoho nepřibrzdil?

    ddx

    Nemec v zadnem pripade hubu drzet nebude. \“Zadara\“ nejezdi, protoze plati 80 Eurocentu dan z kazdeho natankovaneho litru paliva, plati take silnicni dan a dan z prijmu a miliony dalsich dani, jako ostatne kazdy obyvatel kterehokoli evropskeho socialniho statu. Tranzitni kamion z toho neplati nic. Naklady na mytne nakonec stejne zaplati spotrebitel, coz je ve vysledku akorat dalsi zdaneni.
    Mozna by Vam prospelo zustat v pravem pruhu a trosku si zapremyslet.

    Honziss

    Dopravci pod tlakem trhu se snazi setrit, proto neni prace kamionaka buhvi jak dobre placena, coz se odrazi na ridicich a jejich inteligenci. Proto od nich nelze cekat buhvi jakou ohleduplnost. Takze to dojde postupem casu stejne k tomu, ze se jim predjizdeni zakaze a bude klid…

    Kazdopadne i mezi ridici kamionu se najdou slusni, co pusti blinkr a s predjizdenim pockaji az je misto nebo je nekdo pusti. A kdyz uz se takovy najde a okolnosti dovoli, rad ho pustim. Ta minuta ztraty na trase pha-brno me fakt nezabije. Ale neco za neco…v tomto pripade slusnost za slusnost.

    Tomáš Beran

    Ale, ale, takže podle Vás ten, kdo někde musí být, protože mu to někdo jiný nařídil nebo řekl, má větší právo na užití dálnice než ti, co jedou \“jen tak\“? Takhle jste to myslel?

    Takže když bych jel do Frankfurtu na autosalon (jako jsem jel) jako např. něčí zaměstnanec a měl tam dohodnutou schůzku nebo musel být na představení nějakého auta nejpozději tehdy a tehdy, tak by mne to opravňovalo k tomu, abych zdržoval ostatní? To by mi dávalo \“větší\“ právo než těm ostatním a na ohleduplnost bych mohl zapomenout? To se snažíte říct, ano?

    A kde je prosím pěkně ta hranice, kdy takové vyšší právo vzniká? A když by mi manželka řekla, abych byl z autosalonu doma nejpozději tehdy a tehdy, tak už bych takové právo měl taky nebo ještě ně anebo jak přesně vypadá ta \“kvalita\“ omezujících pravidel a \“rozkazů\“, aby to někomu dávalo právo osobovat si vyšší právo na levý pruh dálnice?

    Podělte se s námi o to, kde je ta hranice. Týká se to \“jen\“ zaměstnanců / řidičů nebo kde se to přesně láme a proč?

    A k Vašim otázkám. Ano, mohl jsem vyjet dřív. Ten řidič kamionu ale taky. Že nemohl, protože musel čerpat zákonnou přestávku? Tak si to měl zorganizovat tak, aby tam dojel tak, aby nemusel nic porušovat. Že nemohl, protože by měl v práci problém? Tak to si měl zvolit jinou práci, ale nemůže (jako bylo již někým jiným shora trefně poznamenáno) přenášet negativa svojí práce na nás ostatní a tvrdit, že proto, že \“musí\“, má lepší právo na levý pruh. To je demagogie.

    Bukovski

    Kamionem nejezdím, protože na něj nemám papíry. IMHO tohle spíš souvisí s přizpůsobením jízdy provozu. Tedy umět předvídat a nejezdit jako imbecil. Netvrdím, že nejsou někteří řidiči kamionu na zabití, ale v osobácích je takových mnohonásobně víc.
    Mnohem méně mi vadí pomalu předjíždějící kamion, o kterém vím, že mu to prostě víc nejede, než osobák co ten pruh blokuje z plezíru.

    Bukovski

    Pro mě jsou kamiony mnohem lépe čitelné a snáze poznám zda mi tam vjede, případně kdy mám přidat,abych mu pomohl neztratit rychlost pro předjetí. U osobních aut s tím mívám mnohem větší problém, řidiči osobních aut jsou mnohem méně ohleduplní a hůře předvídatelní. Celkově je však plynulost provozu závislá spíše na ohleduplnosti, než na nějakém paragrafu.

    K4my

    Právník v kamionu? Ses po*ral ne? 😀

    Tomáš Beran

    A jak to tedy řešit? Dnes řidiči nákladních aut na dálnici smí předjíždět, ale nesmí pomalým předjížděním zdržovat ostatní. Jaká varianta Vás napadá mezi tou současnou a úplným zákazem?

    Tomáš Beran

    Vaše přesvědčení, že to místní (německá) policie vyřešila, nemohu potvrdit, protože právě na cestě do Frankfurtu a zpět jsem na německých dálnicích pár takových potkal. Jak jsem psal v článku, auta měla německé a rakouské RZ.

    Tomáš Beran

    Už bylo řečeno. Argumentovat tím, že chci vidět dřív a/nebo víc rodinu (dítě chce spát/čůrat/jíst/nebaví ho to v sedačce apod. – takových argumentů lze snést spoustu), mohu úplně stejně taky. Ale to mi nedává právo ostatní na dálnici blokovat.

    Fat Old Sun

    Na tenhle web chodím víceméně kvůli Vašim článkům. Ale hážete tu hrách na zeď. Nicméně – nepřestávejte. Třeba se nějakej ten hrách na zeď zázrakem chytí

    ppppp

    Většina řidičů kamionu si opravdu čas odjezdu a příjezdu nevybírá. Mohli bychom tady společně nadávat na tvůrce metody \“just in time\“, kteří si udělali z dálnic pojízdné sklady a z mužů za volanty roboty, ale oni samotní jsou v tom nevinně. Co pro vás znamená zpoždění 5 minut, může znamenat pro jiného přes 2 dny.
    Ani těhotná žena nemá na sedačku v MHD větší zákonné právo než ostatní a většinou si tento stav zvolila dobrovolně, přesto to většina tak chápe.
    Máte pravdu, že i v osobním autě může být někdo, kdo není v tu chvíli pánem svého času, ale jste to vy, kdo v článku žádá omezení práv jiným. Žádat toto opačně někdo z nich s tím, že se nám starají o přísun zboží a potravin, reagoval bych stejně.
    A nakonec se zbavme iluze, že si všichni toto zaměstnání vybrali. Když pracák zjistí, že máte v řidičáku C, těžko budete místo řidiče kamionu odmítat a živit rodinu nějak musíte.

    Mikey

    Také přidám svou trošku do mlýna. Sice mně občas naštve, když se kamiony předjíždějí, ale NIKDY se mi nestalo, že by řidič kamionu nehodil blinkr a prostě to tam pustil. Jinými slovy, jsou daleko předvídatelnější, to se u řidičů aut říct nedá. Mám trochu jiný nápad. Co kdyby kamiony na dálnici směly od řekněme 22:00 do 05:00 vypnout omezovače a jet např. 120 km/h? Přeprava by se tím zrychlila.

    Mikey

    Jen bych rád dodal, že samozřejmě existují slušní a neslušní řidiči, rekrutující se jak z řidičů aut, tak kamionů. Nechci paušalizovat, ale suveréně nejhorší zkušenosti s řidiči kamionů jsou s těmi z Rumunska, s nikým jiným.

    ppppp

    Mně se ta současná úprava zdá vyhovující. Možná je problém v jejím nevymáhání. Ale to už bychom zase opakovali známou písničku.

    ppppp

    Ten nápad je nereálný a špatný.
    1. Omezovače musí fungovat všude, nejen u nás.
    2. Motor má velký výkon, aby udržel rychlost do kopce, ale jinak není kamion na 120 Km/h stavěný (brzdy,…).
    3. Firmy řidičům úměrně zkrátí časy a budeme, kde jsme.
    4. Fungovalo by to jen v čase, kdy nás to bolí nejméně.

    ppppp

    Ten nápad je nereálný a špatný.
    1. Omezovače musí fungovat všude, nejen u nás.
    2. Motor má velký výkon, aby udržel rychlost do kopce, ale jinak není kamion na 120 Km/h stavěný (brzdy,…).
    3. Firmy řidičům úměrně zkrátí časy a budeme, kde jsme.
    4. Fungovalo by to jen v čase, kdy nás to bolí nejméně.

    K4my

    Od slova předjíždět, vznikl takzvaně předjížděcí pruh, ve kterém se \“světe div se\“ předjíždí……

    Vzhledem k tomu, že Kamioňáci jej používají výhradně jenom k předjíždění, jsou vaše články a komentáře dost \“na govno\“ neb polovina Béčkařů jsou vlevo jako doma! Viďte pane pisálek…

    Kdyby jste neměl ani trochu soudnosti, zakázal by jste kamionům jezdit i po okrskách, to jsem bezpečně klidný…..

    K4my

    tys mne taky včera na dálnici omezoval! Jel sis v dešti 110 vlevo a zařadit se doprava n´a né, však si moc dobře viděl že za tebou jede tří kilometrová kolona a v pravo samé kamiony s rozestuopy 300m…. Však proč by ses zařazoval, vdyť jsou od sebe jen pouhých 300m a navíc by ses pak už zase doleva nedostal!!!!!

    Denně viedím takové sráče s B licencí a v přepočtu mne serou mnohem víc právě tito exoti než předjíždějící kamión, který je tak zřídka viditelným jevem, ale je mi jasné že ti co jezdí 180km/h to vnímají jinak!!! Mají totiž svým porušováním předpisů zkreslený pohled na dopravní situaci!!! A přerazit Vám za to hnáty !!!!

    FSH

    Já je chápu, předjíždět občas musí. Jenom přitom, prosím, dodržovat alespoň tyto pravidla:
    – předjíždět pouze když vím, že ho plynule a relativně předjedu
    – nevybočovat náhle a nepředvídaně, tak aby rychlý pruh musel náhle brzdit
    – nevybočovat ze stoupacího pruhu (od toho tam je plná, rozumněj nepřerušovaná čára!)

    Prostě používat mozek!
    Také bych nestrkal všechny do jednoho pytle = stejně tak jako ne všichni řidiči TIR jsou vypatlaní dementi, tak ne všichni řidiči osobáků jsou kdovíjací inteligenti 😀

    když to berete z platných zákonů, osobák má jet maximálně 130, což nikdo nejede, náklaďák má povoleno pouze 80 a to i na dálnici, takže jednoduchým počtem se zjistí že rozdíl v rychlostech je 50 km/h, a v tomto případě jaksi se nedá nezdržovat Béčkaře, kteří si myslí že do pravého pruhu ani nesmí a proto radši jedou 200

    Řidič

    Tak tohle mne opravdu rozesmálo 😀 Nepochybně si mne s někým pletete a nerozčilujte se, praskne vám cévka, budete tahat nohu za sebou a do auta vás budou už jen nosit 😉

    Řidič

    Od té doby co jsem na vlastní oči (a brzdy) viděl jak se rumunskej kamion otáčí na dálnici (teda rychlostce Turnov-Praha) přes dělící pruh, čímž dokázal po nějakou dobu blokovat všechny čtyři pruhy mne u rumunskejch kamionaků asi hned tak něco nepřekvapí …

    stratus

    Na Slovensku uz nejaky ten piatok na jednom useku plati zakaz predbiehania pre nakladne automobily a osobne by som to dal vsade. Vsetok tovar v kamionoch patri do vlakov na zeleznice. Ono tie pretazene kamiony si uz spravili kolajnice aj na dialniciach… To, ze zakaz predbiehania nie je len slovensky vynalez si moze ktokolvek overit aj v nemecku, kde su znacky zakazujuce predbiehanie nakladnych automobilov v urcite hodiny, samozrejme denne, kedy sa predpoklada vyssia hustota cestnej premavky.

    stratus

    Na Slovensku uz nejaky ten piatok na jednom useku plati zakaz predbiehania pre nakladne automobily a osobne by som to dal vsade. Vsetok tovar v kamionoch patri do vlakov na zeleznice. Ono tie pretazene kamiony si uz spravili kolajnice aj na dialniciach… To, ze zakaz predbiehania nie je len slovensky vynalez si moze ktokolvek overit aj v nemecku, kde su znacky zakazujuce predbiehanie nakladnych automobilov v urcite hodiny, samozrejme denne, kedy sa predpoklada vyssia hustota cestnej premavky.

    K4my

    aby ne, mě taky rozesmívá vaše nepochopení ironie, zvlášť když se někdo prezentuje nekonkrétním jménem \“Řidič\“ . Možná už Vám to docvaklo….. Doufám… 😉 snad u Vás nějaká ta cévka už někdy nepraskla….

    Teď bych rád vysvětlení, kdo je větší problém, čas od času předjíždějící kamión, dobře viditelný, nebo každou chvíli blokující Béčkař v levém pruhu jednoucí lehce nad 100…. Jak chcete postihovat právě tyhle řidiče! To je otázka i na Mistra Berana…

    Protože právě osobáky vytvářejí mnohem nebezpečnější a nervóznější kolony aut. Důvod je jednoduchý, osobák vepředu nejde vidět, každý se snaží nakukovat, přemýšlí zda to nešlehne zprava, nevbidí co se tam děje, včas nereaguje, Kamion mnohdy vidět jde a všem je pak mnohdy jasné už dopředu co se bude dít a dají aspoň nohu z plynu.

    K4my

    je velmi hezké, řešíte tady předjíždění, ale to že dnes a denně předjíždí osobáci na klasických silnicích v takových místech, kde na to nemají výkon, odhad atd, vzniká nespočet smrťáků a vy tady nadáváte kamiónům, kteří to čas od času střihnou na stejnosmerné části dálnici doleva a omezí tim pruh…..

    Zakažte předjíždět osobákům na klasických silnicích, neboť ti mě nejenže omezují, ale i ohrožují!!!!

    K4my

    bodejť by mohli když si to šinete o 60kmh rychleji než oni…. Zajímalo by mne, zda-li by se právnicky nedala souvislá jízda v levém pruhu překračující maximální dovolenou rychlost (která se samozřejmě v určitých situacích může překročit), nedalo považovat za omezování všech řidičů jedoucích v pravo. Neb je to samozřejmě omezuje. Ne z pohledu toho, že oni mají povinnost se zařadit tehdy až mají, ale z pohledu toho, že vy toho úmyslně zneužíváte!!!!

    ÚMYSL!!!!!

    …. a vlastně s tím pak souvisí vše, i to, že vůbec nesouhlasím se zákazem předjíždění kamiónů atpd…. Jsem věrný kritik vašeho smýšlení na dopravních komunikacích 🙂

    K4my

    dobře to rozhodně není. Zákaz je ale vždy řešení, které napovídá o tom, že dotyčný neví jak situaci jinak vyřešit… A vzhledem k tomu, že kamióny tímto převážně jen omezují, je to dost nefér v porovnáním s tím, jak mne kdekoliv jinde (a to i na dálnicích) různí řidiči B ohrožují!!!!

    Uvědomte si, že řidiř C a jiné, je řidič, co má mnohem rozsáhlejší vědomosti a schopnosti v ovládání vozidel, nemluvě o tom, že mají většinou mnohem více najetých km a opravdu si dovolím tvrdit, že slušných a schopnějších řidičů C je mnohem víc než řidičů B a už jenom z hlediska hiearchie onoho získávání licencí, je to docela jasné….

    K4my

    co se brždění týče, do kopce stačí mnohdy sundat jen nohu z plynu…. Zasekávačů na poslední chvíli sem potkal zatím jen pár, oproti nespočtu zasekáváačů osobáků…….

    PS: plynulá rychlost jízdy se odvozuje od celkového počtu vozidel na daném úseku… Přece každý inteligentní člověk musí pochopit, že když jede na nějakém úseku 40% náklaďáků, nemůže přeci chtít jet souvisle 130!!!! Tedy ve vašem případě snad asi 230!!! Doufám, že se nad tím zamyslíte….. a věřte, že právě vaše neohleduplnost je v tomto mnohem horším faktorem. Protože ono právě veliké náhle brždění způsobuje ony kolony.

    Vždy když od Vás čtu slovo ohleduplnost, chce se mi blejt….

    Když chcete jezdit rychle, jezděte v noci!!! Kde je doprava řídká a hlavně jezdí méně kamiónů.

    K4my

    tebe bych chtěl do vlády…. už vidím jak během 2km úseků přejíždím deset železničních přejezdů…. Prober se ze sociaslismu. Dneska vládnou malé podniky a ne gigantické fabriky, které si gigantické náklady při jednoměsíční dodací lhůtě mohly dovolit…

    P

    Nemec hlavne plati silnicni dan v takove vysi, ze by se z toho vetsina mistniho osazenstva posrala nastojaka

    Řidič iFos

    Pro vás osobně s naopak velice konkrétním jménem K4my jsem tedy zkonkretizoval i svůj nick 😉 Spokojen? 😉

    Osobně jsem v levém pruhu ještě na dálnici nepotkal osobák, který by mi dříve či později – ale pořád v řádech maximálně desítek sekund) neuhnul a i kdyby, tak ho lze podjet zprava. Zato kamionů, které se předjíždějí dlouhé minuty a za kterými se v obou pruzích vytvořila hodně dlouhá kolona (také evidentně i velice nervozních řidičů) jsem už potkal mnoho … vzhledem k tomu, že jakmile to ten kamion uvolní, tak se většina řidičů předhání v tom, kdo pojede rychleji, já si vždy raději v pravém počkám až to šílenství opadne.
    A to nemluvím o kamionácích, kteří to rádi a s chutí střelej do pravého zcela bez ohledu na ostatní auta v pravém pruhu …
    Váš argument o viditelnosti mi přijde již jako účelová lež, protože pokud by to blokoval osobák, okamžitě se za ním vytvoří obdobná kolona, která je z dálky vidět obdobně …

    Řidič iFos

    OPRAVA: \“A to nemluvím o kamionácích, kteří to rádi a s chutí střelej do LEVÉHO zcela bez ohledu na ostatní auta v LEVÉM pruhu …\“ SAMOZŘEJMĚ 😉

    martin

    Nechápu proč se divíte, že se kamiony předjíždějí v kopci ??? Jestli Vám to ještě nikdo neřekl, tak každý kamion má omezovač na max 90kmh. Na rovince se předjet nemohou, protože všichni valej 90 nebo 89, z kopce nikdo předjíždět nebude, se 40ti tunama to je na spálení brzd a jediný úsek na dálnici, kde dva kamiony od sebe získají náskok kolem 10kmh je právě a jedině v kopci ! kdy ten méně naložený předjede druhého. A Vaše argumenty že musí počkat až bude volný pravý pruh do nedohledna, to by na úseku z Prahy do Frankfurtu měl jedno možná dvě místa na předjetí … A už vidim jak Vy byste na 500ti kilometrovém úseku předjel dvakrát nějaký osobáky a pak celou cestu jel třeba 100kmh za někým kdo má třeba zapřaženej karavan, když vy byste chtěl jet zrovna 160 …

    Breber

    dobrej blábol…pán je evidentně majitelem pouze sk. B (což jeho titul napovídá) a s náklaďákem v životě nejel a netuší o čem to je. Určitě se dá vytknout nemalé skupině ridičů kamionů jejich chování, ale tohle mě zvedlo ze židle, ač se řízením kamionu neřídím. Ono je to ostatně dost o chování řidičů osobních autm, protože pokud např. ten kamion má onu zmiňovanou rychlost na předjetí, stále totiž bude nižší než ta u osobních aut a ta ho tam nepustí. A to, že mu to jede \“jen\“ 80km/h? To je, pane doktore, jejich maximální povolená rychlost! Podobní jako vy by měli povinně navštívit školení řidičů, aby si uvědomili o čem je řízení auta a jak se chovat na silnici.

    Breber

    oprava překlepu:
    …zvedlo ze židle, ač se řízením kamionu neživím. Ono je to…

    CD

    Situace ala Jižní spojka v době, kdy kamiony nesměly jinam, než do úplně pravého pruhu.

    Kolona kamionů v pravém pruhu přes celou délku cesty, kolony osobních vozidel v ulicích směřujících k Jižní spojce (speciálně Strakonická a Spořilovská), a téměř volný střední a úplně volný levý pruh.
    😉

    Rejpal

    Hlavně těžko něco vysvětlovat \“řidičovi\“, který padesátimetrovou mezeru mezi dvěma kamióny, kdy ten druhý jede o 1 km/h rychleji, než ten první, považuje za důležitý argument, který mu pomůže donutit do té mezery vřadit osobní automobil jedoucí maximální povolenou rychlostí.

    Rejpal

    Současná úprava je prima, jen bych jí trochu specializoval na nesmět omezit vozidla jedoucí rychlostí nižší než maximální povolenou a vozidla s právem přednosti v jízdě.

    Výhledové poměry specifikované pro silnice s návrhovou rychlostí 110 km/h nejsou dostatečné pro neomezení někoho za sebou, kdo jede rychlostí o více než 70 km/h vyšší.

    Rejpal

    80 metrů před Vás?

    Pokud je mezi dvěma kamiony v pravém pruhu 80 metrů mezera, je Vaší povinností do ní vjet, pokud za Vámi jede pan Beran. ;-D

    CD

    Nechci rýpat, ale v jedné strojírenské firmě, kde jsem pracoval, patřívalo ke zvyku že obchodní referenti a celní deklaranti se svezli na celnici s kamionem, místo aby zbytečně zabírali služební vozidla a řešili problémy s parkováním. A na delší cesty se vozili kamióny i zástupci vyššího managementu.

    Martin

    Ke článku jen jedno. Pan JUDr Beran by měl sednout do nákladního vozidla alespoň na měsíc a pak teprve psát takový článek, aby alespoň jedno slovo mělo smysl. Jinak takovej blábol co napsal úplně postrádá logiku a není objetivní.

    Kuban

    Jistě, neřekl jste to, ale z kontextu vašich příspěvků to tak vyplývá, ať se to snažíte maskovat všelijakými \“na povrch\“ dobrými úmysly.

    Kuban

    přeci je to Pán tolerantní, takže zakázat s kamiónem předjíždět, zakázat jezdit s kamionem na dálnici pomaleji než 90 zakázat já nevím co ještě…. poraďte, věřím že něco společně ještě vymyslíme 🙂 Buďme ke všem tolerantní 🙂 omezme všechno co nemá 200+ koňských sil 🙂

    Pepino

    Tak takový článek může napsat jen někdo, kdo musí být blbý jak daleko vidí. Nemám slov. Blábol za blábolem. Prostě teoretik, nic jiného a ještě s uslintaným B.

    JendaN

    Dobrý den, také se přidám k diskuzi.
    Celý problém je v mentalitě českého národa a absence jakékoliv ohleduplnosti. Zde se jezdí systémem \“já já já\“, což je špatně. Hlavní problém vidím ve velkém rozdílu rychlostí OA-NA (50km je prostě moc). Použiji příklad z Velké Británie, tady je max. rychlost osobáků 112km/h, kamiony jezdí 90km/h a proto tam takové problémy jako u nás vůbec neřeší.Když chci s kamionem předjet, stačí pustit blinkr a první, max.druhé auto za mnou už bliká a pouští mě.V ČR se dálková světla používají k opačnému účelu.Maximální rychlost 130km/h platí jen v několika zemích, včetně té naší. Jinde už pochopili smysl snížení max.rychlosti na dálnicích, bohužel v ČR dojde k tomuto \“objevu\“ až za několik let.

    Jirka

    Zase je nutno brát na vědomí, že pokud chybu udělá řidič 2t osobáku a nebo řidič 40t bestie je trošku rozdíl. Bohužel jsem byl svědkem situací, kde člověk řídící 40t se rozhodl předjíždět před slepým horizontem. V protisměru za horizontem jela auta, která v zápětí bojovala o svou existenci. A přijde mi nevhodné, když zkušený řidič kamionu vidí ve zpětném zrcátku řadu rychleji jedoucích aut, aby těsně před nimi začal předjíždět a na čas v minutách skoro zablokoval provoz. Všeho s mírou pánové.

    Jirka

    Zase je nutno brát na vědomí, že pokud chybu udělá řidič 2t osobáku a nebo řidič 40t bestie je trošku rozdíl. Bohužel jsem byl svědkem situací, kde člověk řídící 40t se rozhodl předjíždět před slepým horizontem. V protisměru za horizontem jela auta, která v zápětí bojovala o svou existenci. A přijde mi nevhodné, když zkušený řidič kamionu vidí ve zpětném zrcátku řadu rychleji jedoucích aut, aby těsně před nimi začal předjíždět a na čas v minutách skoro zablokoval provoz. Všeho s mírou pánové.

    Aleš P.

    A co mě to zajímá? to je problém řidičů kamionu, ne můj! Já mu to zaměstnání nevybral. To že takovej řidič mi těsně před rypákem vjede do pruhu a já brzdím tak, že mám oči už v jeho nákladu, to je pěkná prasárna.

    Tonda

    Větší blbost jsem ještě nečetl.Na německých dálnicích když chcete přejet do levého pruhu na předjíždění tak vas osobní vozidla bliknutim světel pustí.Jenom v CZ se řeší takoveto pitomosti pišou je lidi co neznají AETR a hrajou si na nevím co.

    Arnošt

    Pane doktore, ten problém je širší. Zákon u nás omezuje rychlost vozidel nad 3,5t na 80 km/h (i na dálnici). Takže by neměl být důvod k předjíždění. Jenže týž zákon povoluje jízdu vozidel s maximální (!) technickou rychlostí 80 km/h. Maximální technická rychlost ovšem není rychlostní provozní. Když by se uplatnil totální zákaz předjíždění, tak celý pravý pruh pojede rychlostí naložené avie. To by plynulost také nezlepšilo (ani v levém pruhu). Jedná se tedy o dvě ustanovení jdoucí proti sobě.

    Arnošt

    Ale, ale. AETR je povinných přestávkán a ne o předjíždění. Chybný časový plán není omluvou.

    wooody

    no ty seš čurák

    bobík

    řešíte tady nesmysly. já bych každýmu doporučil se svézt v kamionu, ať už za volantem nebo jako spolujezdec. pak ti, kteří nemohou kamionákům přijít na jméno by asi změnili názor. na silnicích se pohybuje mnohem větší množství pitomců s řp. B. ono když jedete jako řidič kamionu po dálnici a na 50 km úseku potkáte cca 8 moulů s osobákem, který jedou 80km za h. tak asi nezbejvá nic jinýho než je předjet, a když začnete tak vám začnou přidávat a jedou stejnou rychlostí jako vy, tak co se asi dá dělat, pak vás teda nechají předjet, aby se neřeklo, pak šlápnou na plyn, předjedou, a šlápnou vám na brzdy, denodenní obrázek na D1, a 1 takovejhle řidič B je horší než 100 řidičů kamionu, keří na dálnici předjížděj jeden druhýho. takže všichni kdo tady zbrojí proti kamionákům, se zamyslete, zda jste toto taky někdy neudělali…………………….

    Martin Bizon

    Tak za prve korekce textu z praveho pruhu si neudelam vylet do praveho. Jedine do odstavneho. Za dalsi. Chces nas prikovat do praveho pruhu? Proc? Ze neznas vyhlasky ani v cz ani v d? Vyhlasku vzdy porusuji predjizdene vozy a ne predjizdejici. Takze za blud 5 za ni brain 1

    Timmy

    Horší a trapnejsi článek jsem dlouho nečetl a čist nebudu… Pan autor vi o autech asi velmi mnoho, když dokáže vyblit takove věci.

    Lukáš Kafka

    Článek na mě působí tak, že autor jel v levém pruhu, a dovolil si mu tam vjet kamion! Ovšem všichni by měli jet vpravo a v připadě potřeby přejet do levého předjížděcího pruhu. To že někdo jede permanentně vlevo a myslí si, že je pánem silnice a že kamiony patří do levýho a osobáky do pravýho taky neni uplně správně. Stačí se projet po D1 někdy, když je na silnicích živo. Dochází k situaci, kdy já jedu 130, vidím několik kamionů jedoucích cca 85. Ve zpětném zrcátku volno, blinkr a začnu předjíždět. Předjíždím 2. kamion a najednou blikání, troubení, fakování, protože právě přijel pan řidič s A na značce a za ním dalších takových individuí, kteří si to valí 200 a já je hrozně brzdim. Znamená to tedy, že i já bych měl bejt zamknutej v pravym pruhu, abych náhodou nebránil plynulosti silničního provozu?? Myslím, že brzdění z 200 na 130 je mnohem riskantnější, než ze 130 na 80, navíc když je už z dálky vidět kamion, který je mnohem větší, než osobák, který se za jiný osobák lehce schová. Chce to trochu ohleduplnosti 😉

    Pavel Koníček

    To je teda článek, fakt o ničem. Pan autor píše o tom, jak jsou řidiči kamiónu sobečtí, ale sám je to pěknej sobec, jen aby ho někdo nezdržel na dálnici ani minutu. Potkal jsem hodně řidičů, a hodně slušných, kteří ten kamión pustí, protože vědí proč, i kamióňáky, co pustí osobák, aniž by měl přednost, ale tento autor zřejmě patří do té skupiny, co za takovýmto kamionem ještě začne blikat aby uhnul, případně ho i vybrzdí, tak to na mě působí. Když někoho dojedu a jsem rychlejší, tak ho předjedu, to udělá každý. Kdyby každý kdo dělá papíry na B musel na týden, či dva povinně sednou do kamionu, aby pochopil, pak by to na silnicích vypadalo jinak. Jak v kamionu, tak v osobáku může sedět pěknej blbec, ale myslím si, že těch je čím dál, tím méně, jde jen o informovanost řidičů.

    Pavel Koníček

    Musím s tímto názorem naprosto souhlasit, když jedu v osobáku, nedělá mi problém jet na dálnici 110 – 120 km/h, je to absolutně dostačující rychlost, pro mě a mou rodinu bezpečnější, než jakákoliv rychlost větší. Jenže dnes je uspěchaná doba, každý někam pospíchá, a pak to taky na silnicích tak vypadá. Taky bych na dálnici snížil rychlost na 110-115 km/h. Vím, že nejezdím na silnici sám, a tak přemýšlím i za ostatní! Jestli to vůbec někdo chápe. 🙂

    wild rider

    špatně, je to kvůli kinetické energie, kterou by při zpomalení ztratil a to by mělo za následek nějakou tu kapku nafty navíc.

    JONA

    Pisatel by si měl nejdříve vyzkoušet jízdu s kamionem se vším všudy, čas jízdy, hodinový výkon řidiče , termíny nakládek a vykládek a psát o něčem co má vyzkoušené. Takto jen dělá zlou krev mezi řidiči. Je mi smutno z toho jak studovaní lidé mohou psát takové slátaniny.

    wasek

    Jen dotaz. jak si muzete dovolit predjizdet zprava!!!! To je dalsi nebezpecny pocin Osobnich aut.

    továrník

    Já opravdu člověka co o kamionové dopravě nemá páru bych posadil jako spolujezdce na týden. Tento týden jsem byl v GB nikde opravdu nikde mimo staveb není zákaz předjíždění pokud kamion dá blinkr že bude předjíždět osobák zanim příbrzdí a světly dá znamení že může. Totiž oni ví že bez kamionů to nejde kdo v noci doveze čerstvé potraviny,benzín do vašeho pekáče vynucující si volné cesty si ten do vezl kamion. Na internetu si obednate zboží dodání do 24h pokud to nebude to bude řev kdo ho veze kamion podle tohoto pána pokud nebudeme předjíždět možná tak za týden. Jezdim celou evropu a GB a S nejraději. Ve Švédsku je těž standard osobák na hlavní zastaví a pustí kamion protože ví že on má 100 koní na 2t kamion 400 na 40t.Převážně vozím náklady jedy radioaktivní vysoce hořlavý samo vznětlivé (ADR) Jednou jsem vezl mat z Dánska do Frankfurtu díky havárce osobáků na A4 jsem měl zpoždění hrozba nedodaní včas škoda 700 000€ co je par vteřin u osobáku??? Pokud bych nestihl zastavila se výroba a tato časka byla jen znovu najetí.

    továrník

    Tak jinak idiot je idiot ať sedí v čem chce pokud dam blinkr a nic že jako v Anglii Švedsku Holandsku je samozřejmostí mě osobák nepustí ač má dlouhou dobu co jsem záměr dal na vědomí prostě vybočím bohužel tuhle džugli stě rozjely vy v osobákách vy nerespektujete nás a my musíme????? YOUTUBE je super video jmenuje se Ohne LKW všem doporučuji pak pište možná nebudete mít co. Řešte co znáte my osobákem umíme a co vy????????????????

    R

    Sedni si s nekym do kamionu na dva dny a pak neco pis. Realita je jina. Nebudu tady hajit kamiony, ale sam se urcite taky nevleces za pomalim osobakem. Osobne predjizdim kdyz mam prostor, kdyz jsem predjizdenej tak uberu, ale ne v kopci to nejde ubrat. A jak mam odhadnout auto jedouci 180 az 200 km/h to omezim vzdy.

    Magnum

    Vážený pane Berane.
    Nastudujte si tedy celou vyhlášku silničního provozu.
    Levý pruh na dálnici je pouze předjížděcí, nikoliv jízdní.
    Tudíž takoví sobci jako Vy, co v Praze najedou do levého a sjedou z něho až v Brně při opouštění dálnice, porušují vyhlášku nejvíce.
    To, co tu popisujete, je holý magorismus.
    Já v tom kamionu sedím 28 let, mám za sebou 3 miliony km bez nehod, Evropu a část Asie prokřížovanou všemi směry.
    Na západ od našich hranic, když dá řidič nákladního vozu levý blinkr s úmyslem předjetí pomalejšího vozu, většinou osobní vůz za ním ubere a světelným znamením mu dá znamení, že ho pouští.
    U nás ten „zkušený“ fahrer pkw většinou přidá, aby mu tam ten kamion náhodou nevjel a na minutu ho nezdržel.
    Uvádíte zde zcela zcestné bláboly.
    Pokud Vás kamiony, bez kterých se dnes průmysl i běžný život neobejde znervózňují, jezděte na Autosalon vlakem.
    Ti šoféři LKW nejedou na výlet pro potěšení. Jedou pro to, aby druzí měli co jíst, aby ve fabrikách měli z čeho vyrábět. A každopádně mají daleko větší zkušenosti než Váš úsudek zapšklého amatéra.

    Daniel

    Pan nicménista( poukazuji na používání trapné berličky nic méně) zřejmě opomněl si nastudovat způsob jízdy s nákladním vozidlem. Věděl by potom,proč se kamiony právě předjíždějí ve stoupání,proč o jeden kilometr rychlejší kamion musí předjet pomalejšího a proč nelze zakázat na dálnicích předjíždění aut nad 3,5 tuny. Určitě by potom nepůsobil jako víkendový řidič. Mile rád na požádání mohu vše co je pro autora nepochopitelné vysvětlit.

    Michal

    víte co, řidiči osobáků zameťte si před vlastním prahem a držte h..bu https://www.youtube.com/watch?v=X-wfwbp-gL4 Ten manévr trval dohromady 3 minuty, Octavia pokračovala stále 80km/h v levém pruhu až jsem ji dojel nakonec i já.

    Michal

    Je zajímavé jak se řidiči osobáků neustále domáhají ohleduplnosti do řidičů kamionů a náklaďáků. Ale to že oni by zase měli být ohleduplní k řidičům kamionů to je ani v nejmenším nenapadne. Když v německu nebo rakousku potřebuji předjet pomalejšího kolegu dám blinkr a auto které jede v levém pruhu mi to umožní ať už zpomalením nebo přejetím do rychlejšího pruhu. Totéž platí při najíždění na dálnici např. z odpočívadla atd… V čechách se toto nestane tady když dám blinkr že jdu na předjetí tak OA ještě zrychlí aby mi předjetí znemožnil. Takže kdo je pak bezohledný?? Celý problém není v tom že se kamiony předjíždí,ale v mentalitě a smýšlení řidičů osobních automobilů. Ti v CZ jezdí bez špetky ohleduplnosti a tolerance stylem tady jedu a všichni mi uhněte.

    adam smetana

    No pracoval jsem ve švajcu.. a ten model se mi líbí..zvednout mýta na takovou úroveň, aby se vyplatilo nás objet.. a co,že nám utečou peníze.. obyčejný člověk tuhle finanční změnu nepozná jen pozná, že se změní provoz na cestách.. představte si že si jedete a potkáte dva kamiony za hodku..:) a polákům bych úplně zakázal jezdit tady.. kolik lidí už tady zabili??? moje dva kamarády v Klimkovicích zabil k… polský, který nedobrzdil bo si četl či co…a jako správný chlap.. utekl do anglie před vyšetřováním.. máme vlaky ne..:) tak proč to všechno cpát na cesty.. ničit si životní prostředí.. a sbírat mrtvé z cesty do pytlů.. mě se nikdo neptal jestli souhlasím se směrováním naší země jako tranzitní země.. a další věc, ničí povrch vozovky více osobák nebo tir? takže ty peníze co by chyběli by ani nebylo třeba na neustále opravy..

    adam smetana

    chyběly:)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist