prazska-padesatka-predehra-k-mestskemu-mytu.jpg

Pražská padesátka – předehra k městskému mýtu

dopravní předpisy v čr

Také pociťujete jako nesprávné, že po tříproudové rychlostní komunikaci musíte jezdit padesátkou?

Diskuze

111 komentářů

    majkl

    pokazdy kdyz jedu po magistrale tak 50tku dodrzuju ale celou dobu troubím, abych tuto vybornou myslenku snizeni hluku podporil 🙂

    Josef K.

    Souhlasím. Je potřeba troubit. Označit domy, kde bydlí aktivisti například sgrafiti – červenou trumpetou a tam zpomalit, aby hlučnost odvalováním kol výrazně klesla, ale řádně a dlouze troubit, ať si to snížení hlučnosti užijou.

    Shady

    Joo kdyby se toho chytlo více lidí, to by bylo fajn 🙂

    Zkusím to taky, ale uvidím jak bude reagovat okolí.. :/

    Dave

    I mne se troubeni libi. Mozna by to chtelo zorganizovat troubici prujezd kolony, rad bych se pridal.

    Zbynda

    To není šikana, spíš je to podle mě o tom donutit více lidí jezdit hromadnou dopravou nebo jak pražáci říkají "sockou". Každej si jen vozí zadek v autě, v pětimetrovém autě sedí jen řidič a proč? Protože chce ukázat, že na to má a "sockou" nepojede ani zadarmo. Město je pak ucpané, každý hrozně spěchá. Kdyby radši většina jezdila hromadnou dopravou nebo si pořídili malé autíčko, bylo by v Praze hned dýchatelněji. Kdo má potřebu machrovat, koupí si Smarta, rozumný si koupí např. Twingo a chudší Sparka, kde je problém??? V penězích minimálně… je to o obsahu makovic na krku!!

    Skalik

    Vyborny napad mam obstarozni mondeo. A mam si koupit jeste obstarozni auto do kapsy a platit dve povinny kupovat dvoje gumy mit dve registrace na urade … a to vse jen proto aby kolona byla ve vysledku o 20m kratsi?

    Co se socky tyce. Kurva je to konkurence ted mam auto v servisu a je super se mackat nemoct se pohnout a doufat, ze notebook bude v brasne i po vystoupeni. A to ze je tam smrad i kdyz je zima je jen bonus neni nad to se z jedny strany mackat na smrdiciho vietnamce a z druhy na duchodce co do vsech strka holi!

    Az bude komfort na prijatelne urovni tak budu radsi jezdit sockou.

    opravdu me vytaci tyhle bolsevicky nazory. Vsem naridime, vsichni budou, zavede dane pro ty svine co maj auto. kdyby vsichni v praze jezdili sockou tak stat chcipne na nedostatek penez ze spotrebni dane a dph …

    Zbynda

    Jenže to se nestane, protože polovina do socky ani nevleze, třetině to málo voní a zbytek je líný dojít pěšky 200m na zastávku.

    Inverted Cat

    Opravdu buď rád, že polovina do socky nevleze. Protože socka má tolik úzkých hrdel, že by celkově zkolabovala.

    EL

    Víš Zbyndo, až vyrosteš, tak ti dojde, že většina těch lidí se potřebuje někam dostat a autem je to pro ně nejlepší – ať už proto, že je to nejrychlejší nebo proto, že je to zároveň i nejpohodlnější nebo proto, že vezou něco většího.

    Pořídit si malý autíčko je sice hezká idea, ale v našich zemích nereálná. Navíc zrovna po Praze spousta lidí jezdí tou "sockou" právě proto, že je to pro ně lepší/rychlejší.

    Obávám se, že představa, že někdo jezdí autem jenom proto, aby se ukázal, je v dnešní době směšná a platí tak maximálně pro pár dementů, kteří mají v palici nas*áno.

    Zbynda

    Už jsem vyrost a 2 roky po Praze jezdil hromadnou dopravou, takže vím o čem mluvím. Většina lidí nic velkýho neveze a o moc rychleji tam taky nebude, často i později než hromadná. Většinou jsem vídal samotné řidiče ve větších autech, sem tam dvojice. Takže již zmiňované Twingo by 90% stačilo, uveze i 4 pasažéry či 2 plus větší náklad po sklopení sedadel, spotřebuje polovinu paliva oproti SUV atd. Lidi jsou jen zhýčkaný, pohodlí je jediný argument proti těm mým – takže chyba je v lidech a asi jich dost má v tý hlavě nas….

    Inverted Cat

    Tož 2 roky života v Praze ti opravdu dávají právo mít tu nejvyšší pravdu o reálném životě celé populace prahy a jejich potřebách.

    Odvaha vynášet kategorické soudy ti teda nechybí.

    roseti

    když se ti nelíbí co píše zdenda, tak sám napiš reálné a hlavně rozumné důvody proč jezdit městem v autě. vážně bych to rád slyšel

    Inverted Cat

    Já nic měnit nechcu – nechcu někoho omezovat více než je, nechcu nikomu něco zakazovat – takže já argumenty pro svoji činnost nepotřebuju. Do debaty "dokaž teda že bůh neexistuje" nemám chuť se pouštět.

    Zbytečné zásahy vrchnosti do běžného života považuji za nejlepší cestu do pekel.

    Moje argumenty jsou jednoduché – v mnoha případech je pro lidi lepší jet autem – je to pohodlnější, flexibilnější, v mnoha případech jediný reálný způsob (doprava nákladů), někdy levnější atd.. každý si svůj důvod najde. Má to svoje nevýhody – například pak nezaparkuje nebo zůstane v zácpě – ale to je problém toho konkrétního člověka.

    Zajímalo by mě jak bys argumentoval na omezení, že třeba 100m od silnice s více než 2mi pruhy se nesmí bydlet ? V čem je rozdíl mezi "tady jezdit nebudete" a "tady bydlet nebudete" ?

    roseti

    nevím, jestli to omezení 100m od silnicer s více než dvěma pruhy existuje a v jakém smyslu to platí, ale živě si dovedu představit proč tomu tak je… kvalita života a ochrana zdraví….ochrana před hlukem. hluk, aniž si to kdokoliv tady z pisatelů uvědomuje, je takový nenápadný pomocník k psychickým problémům. řidiči metra mají jen omezenou dobu po kterou mohou řídit a kromě střídání světla a tmy za to nese vinu i hluk. před hlukem je třeba se chránit. proto zřejmě existuje u novostaveb toto pravidlo. intenzity dopravy rostou a s tím roste hluk, rostou emise, roste prašnost v prostředí atd atd. a tohle zkrátka do města nepatří. líp se to snese někde na dálnici tohle všechno. ano jsou tam zvířata a kytky, ale zasáhne to jen malé území podél dálnice nebo silnice. ale ve městě je všechno několiktrát horší. prach se nemá kam šířit. hluk se odráží od překážek a mele se mezi barákama, všechny zplodiny vydýcháme, protože se taky nemají kam šířit. proto existují ve městech smogy a podobně. proč neni smog třeba na dálnici? například pevné částečky z dieslových motorů způsobují impotenci a psychické problémy. motoristům to ale asi nevadí a tak chtějí víc. chtějí kapacitnější silnice aby mohli jezdit do měst za prací. pak by asi chtěli před zaměstnáním obrovské parkovací plochy aby měli kde zaparkovat. a vůbec. mimoúrovňové křižovatky všude, aby se nemuselo stát na červenou…. pochopitelně se nedá automobilové dopravě vyhnout. doprava je základ rozvoje každé společnosti. jen není nutná v takové míře jako je osobní individuální doprava

    Inverted Cat

    1) Neumíš číst.

    2) Pokud se snížím na úroveň tvých argumentů: Stání v MHD, nošení těžkých nákladů způsobuje problémy s nohama a páteří. Mrznutí venku způsobuje chřipky, nachlazení. Nekonečné čekání a fyzický kontakt s cizími lidmi způsobuje stress a neurozy. Poslouchání masy kolemjdoucích způsobuje pokles IQ (a hluk).

    Takže jestli tomu rozumím, chceš nahradit moje dobrovolné vystavování se impotenci za nedobrovolné vystavování se všemu výše uvedenému. A hluk opět nevyřešen 🙂

    3) Jediné o čem to je, že 95% lidí chce využívat veškeré vymoženosti moderní společnosti (včetně aut), ale nechce za to nic platit – "auta ano, ale cestu dejte k sousedům". Těch zbývajících 5% jsou idealisti, co většinou vyrostou a nakonec se smíří s realitou, a zbytek někdo zabije v procesu – protože mávat červeným šátkem bandě býků pod nosem a vykládat o míru a lásce je sebevražda.

    roseti

    1) nevim teda co mi uniklo, že neumim číst..

    2) stání v autobuse nošení nákladů…což je v podstatě pohyb lidskému tělu nějak ubližuje? připouštím, že dennodenní nošení zbytečně těžkých batohů malých školáků v taškách přez jedno rameno páteř křiví. ale to stačí si brát do školy nebo zkrátka nosit jen to zo potřebuju a nosit to v batohu správně oblečeném. nosím každý den těžký batoh, protože bez své několik kilo vážící fotovýbavy neodejdu z domu a problémy se zády nemám a to k tomu mám dispozice u své dvoumetrové výšky.

    hluk sice v autobue neomezim, ale doma kde bydlim tim hluk omezim, protože mi tu nepojedou auta. omezim i hluk v kanceláři, protože mi tam nepojedou auta. takže Víáš argument je úplně mimo. mimochodem cestování autem ssebou přináší obezitu a ta je mnohem horší na klouby a srdeční nemoci než stání v autobuse.

    3) tady vůbec nevim o čem se píše. užívat vymoženosti auta můžu použít když jedu navštívit babičku s rodinou někam do zapadákova a nemusim si kupovat auto za 200 tisíc abych s nim mohl jedit po městě, kde stejně většinou to auto stojí. mimochodem víte že 95% času průměrné auto stojí?

    Inverted Cat

    1) Myslel sem tím, že bych teď místo omezení exitující dopravy na magistrále omezil existující bydlení. A zajímalo mě v čem je omezení 300 000 lidí denně na magistrále, proti omezení řekněme 3000 lidí co bydlí kolem magistrály v tom omezeném úseku ?

    2) Chtěl sem ti naznačit absurditu tvých argumentů. Nechceš nechat péči o zdraví na těch samotných lidech ?

    Co že si nosíš svůj foťák? V batůžku ? Hmm ok – pro tebe to omezení není problém, tak se omez když chceš. Ale nenuť to jiným – jseš stejná nula jako ostatní. Zkus nějakého staršího člověka, člověka co třeba potřebuje "vypadat" … co chuděry ženy na vysokých podpatcích, pánové v oblecích. Ne ti si pěkně vemou na záda batůžek a poběží do práce… protože fotograf si myslí, že přece nepotřebují nic jiného než on.

    3) No to je překvapení – a teď bojuješ proti čemu – proti vlastnictví aut? To že většinu času stojí dobře ne? A k čemu je tenhle argument – auto co stojí přece hluk netvoří ?

    Prostě zkus pochopit, že lidi můžou mít i jiné potřeby než máš ty. A to že ty potřebuješ – či chceš míň – ti nedává právo říkat ostatním co můžou a co nesmí. Omezit to budeš moct – až když se na tom shodne většina dotčených – a to jsou obě strany. A koho je víc?

    roseti

    1) 300 000 lidí po magistrále neprojede, je to něco kolem 93500 a s těma třema tisícema lidí.. no každopádně ti lidé si tam koupili byt denně musí poslouchat a čmuchat dopravu. kdežto člověk co jede z jižního města autem do práce jet nemusí. nic ho k tomu nenutí. může jet metrem. nebo bys kvůli magistrále nebo i kiným silnicím v praze zboural baráky podél silnic aby tam lidi nebydleli a nemohli remcat? ty byty tam byly dřív než auta.

    2) nechci nechat péči těch lidí o jejich zdraví, protože se nejedná jen o jejich zdraví, ale o zdraví všech co přijdou do styku s městem v jejich kařdodenním životě. mám školu hned vedle magistrály a v létě je zajímavá dvojkombinace. buď se upéct vedrem a mít alespoň hluk za zavřenými okny nebo okno otevřít aby se vyvětralo, ale pak bych se potřeboval naučit odezírat ze rtů, protže nic neni slyšet. a za další doufám, že jednou budu dopravní inženýr, takže nechci nechat péči o zdraví na těch lidech. oni si silnice postavit neumí.

    3)nebojuju proti vlastnictví aut, bojuju proti vítězství pohodlí nad čistším a klidnějším životním prostorem ve městě

    Inverted Cat

    A jseš si jistý, že ti lidi chtějí, aby je chránil někdo jako si ty ?

    Všichni lidi, kteří "někoho chránili" co sem zatím potkal – co se domáhali "ve jménu obecného blaha" nějakých omezení ostatních – šlo vždy a pouze o osobní prospěch maskovaný tímto osobním blahem. A jak tak vidím nejinak je to i u tebe.

    Co myslíš – byla dřív magistrála nebo ta tvoje škola? Proč myslíš, že tam ta škola je? Protože to tam měla levnější … protože tam je hluk z magistrály. Takže trh necháme regulovat cenu, a pak násilím změníme podmínky … neskřípe tam nic?

    roseti

    no asi tě zklamu. byla dřív moje škola než magistrála. nebo alespoň ten dům ano.

    já nemám potřebu nikoho chránit a nemám ani potřebu něco měnit vůči svému osobnímu prospěchu. bydlim dost daleko od centra a i dost daleko od jakékoliv rušné komunikace. žije tu u nás asi třista lidí a vážně npotřebuju měnit intenzity dopravy na magistrále kvůli nadměrnému hliku. za rok a půl budu ze školy a pak mi bude putna jak velkej je tam hluk

    roseti

    nevim kde bydlíš, ale jestli alespoň tušíš, jak se bydlí třeba na sídlišti, tak dnes je tolik aut, že kdyby ty auta mohly stát těm druhejm na střeše, tak by to už dávno dělaly. na sídlištích, ale i v centru neni kde parkovat. a neni to proto, že se nemyslelo na parování při stavbě sídlišť. jenom se tak nějak nepočítalo, že rodina bude mít kolikrát dvě až tři auta. a tahle auta teď jezdí. a jezdí do města a to je prostě špatně. to je celý co řikám. klidně ať má každý čtyři auta. když na to má a chce to, tak prosim. mě je to fuk. ať si každý dělá s penězma co chce. ale myslet si pak, že můžu jezdit autem centrem bez omezení a be ztoho abych uvíznul někde ve dvacetiminutový zácpě na palačáku. to je prostě nesmysl. a tyhle kolony nechce ani město ani lidi.

    roseti

    ještě jen tak pro zajímavost. na těchto stránkách jsou hlukové limity. http://hluk.eps.cz/index.php?section=hluk&page=limity . a na těchto stránkách jsou hlukové mapy z měření i výpoočtové mapy. většina komunikacích v centru města nejde pod 60 dB, což je denní hlukoé maximum

    Rudolf

    NIKDO ty lidi nenutil, aby bydleli v blízkosti magistrály. Pokud se jim to nelíbí, můžou se odstěhovat.

    roseti

    rudo rudo. ty baráky tam byly dřív než tam byla šestipruhová silnice

    Rudolf

    ty baráky možná, dnešní rezidenti těžko

    roseti

    takže dnes by se ty baráky měly zbourat, protože by tam nikdo neměl bydlet podle tebe? nebyla náhodou vtipná kaše k obědu?

    Rudolf

    nechť si tam bydlí kdo chce, já jenom tvrdím, že ty lidi nikdo nenutí a za těch X desítek let (pokud tam teda bydleli před stavbou magistrály) si určitě všimli, že jim tam vede silnice, tak pokud jim to vadí, našli si lepší bydlení. Logicky.

    roseti

    áááha. tak takhle ono to je. oni si koupí byt, zjistí, že jim tam vede silnice, tak ten byt zase prodají a protože další nájemníci už budou vědět, že tam ta silnice je, tak si ten byt nekoupí. pak si vlastně ten byt už nikdo nekoupí a ten barák se nechá spadnout.

    ne ono to vlastně tak nefunguje. dneska je nedostatek bytů, takže ti lidi by neměli kam jít, pokud teda nechtějí pod most. jo a ti co tam bydlí už spoustu let, tak ti přišli na to taky asi až teď že tam jedí auta? ne ona tam ta auta jezdila i pře tim, ale protože nebylo tolik lidí, co by tim autem jezdilo, tak tam bylo dopravy míň to znamená míň hluku míň aut, dala se ta silnice tenkrát třeba přejít. dneska bez semaforu nebo podchodu silnici nepřejdete. takže ono to souvisí s nárústem dopravy

    Inverted Cat

    budu hádat – "bydlení je právo" ?

    Drtikol

    Milý Roseti, starousedlíků, kteří pamatují Prahu bez Magistrály, je v jejím bezprostředním okolí mizivé procento. O bezprostředním okolí mluvím proto, že jsem přes rok bydlel blok od Magistrály (Na bitevní pláni) a z hluku jsem psychickými problémy netrpěl.

    Podstatné je ale to, že většina lidí se tam nastěhovala už „k magistrále“ a díky tomu tam dostali adekvátně nízké nájmy/ceny bytů. Dřív sice jezdilo míň aut, ale zato byla podstatně hlučnější a měla mnohonásobně vyšší emise škodlivin.

    Nedostatek bytů jsi zjistil kde? Zajeď se někdy podívat na periferie, bytových projektů vznikají desítky, ne-li stovky. Že je to moc drahé a moc daleko? Tak se holt člověk musí smířit s méně kvalitním bydlením, na které má.

    Celá ta tvoje zdejší litanie působí velmi socialistickým dojmem, zajímalo by mě, kde ses vůbec vzal na tomto serveru, když očividně auta nemusíš.

    pepe

    Tak já ti to trochu osvětlím. Jezdím do Prahy z vesnice kousek za Neratovicema. Autem mi to do práce trvá 45 až 60 min. Tzv. sockou mi to trvá autobusem do Holešovic 30 min, nepočítaje 15 min. cesta pěšky na bus a pak ještě cesta metrem, přestup na autobus, cesta pěšky na pracoviště. Celkem 90 min. Cestou domů autem se zastavím pro nákupy, vyzvednout dceru u babičky apod. Takže nevím proč bych měl denně trávit víc jak 1 hod. zbytečně v socce. Já ti to neberu, jezdi si sockou a ty mi prosím neber možnost jezdit autem, a ještě mě za to penalizovat. Stačí že to kurevsky zaplatím na daních v benzínu apod.. Díky.

    Petr

    když prahu znáš tak ses ve spicce z bohnic na hájích za 35 minut – {btw.>mimo spicku za 20-25min po magistrale}(nepouzijes magistrálu…!, vezmes to pres jarov), sockou to dela 55minut minimálne ( a to se jede bus 5 stanic+ "rychly" 45min metro kde je to samej bacil od nastydlych.

    jsem kuryr vím o cem pisu…

    s s 50kou do hajzlu!

    (troubit,tůrovat,masky ! 🙂 )

    Zbynda

    Spíš mi nedělá problém říct svůj názor a když jsem přesvědčen, že většina lidí až tak nutně po jednom ve zbytečně velkým autě jezdit nemusí, tak si za tím stojím, protože si myslím, že mám pravdu. Lidi jsou především líný a zhejčkaný.

    Rudolf

    Donedávna sem si myslel jak je SUV ve městě zbytečný. Po týhle sněhový kalamitě sem trochu změnil názor. Bydlím v ulici (kde je klid a ticho), která je nějakou zkur*enou vyhláškou označena jako "neudržováno", takže tam za celou dobu neprojel jedinej pluh. Na moje emaily sice reagujou, ale už dva dny nesněžilo a pořád se nikdo z TSK neráčil to uklidit. Zadokolní BMW s nízkym podvozkem sem nechal v práci a jezdim renclem méganem s předním náhonem, abych měl jistotu, že se vůbec dostanu do garáže. Takže až na mě bude závislá celá firma, kašlu na všechny a pořizuju si drahý a "zbytečný" SUV 4×4, abych se aspoň dostal na ulici, kterou soudruzi z magisrátu uznali za vhodný zpluhovat. Nikdy sem si nemyslel, že ho budu potřebovat. Jo a ta socka mě za město skutečně nedoveze…

    Zbynda

    Myslím, že bohatě postačí Octavia s haldexem. Ale dokud s Meganem se zimákama někde nezapadneš, je zbytečný utrácet za haldex. 🙂

    Michal

    Když je hromadná doprava tak skvělá, tak s ní jezděte, nikdo vám nebrání. Mně spíš vadí jiná věc. Že stát vůči řidičům praktikuje jakýsi schizofrenní postup. Na straně jedné si z jejich aut různými daněmi udělá kasičku na prachy, na straně druhé, je neustále omezuje různými stupidními omezeními (viz. článek), která v konečném výsledku stejně neznamenají větší bezpečnost provozu.

    Michal

    to Zbynda

    roseti

    naprostý souhlas 🙂 úplně me baví číst a reagovat na diskuse týkající se omezení dopravy ve městech. města jsou pro lidi a ne pro auta. lidi si vůbec neuvědomují, kde žijí. a jenom člověk, který bydlí v tichu v klidu, kde nic nejezdí někde na okraji Prahy nebo přilehlého okolí pak žvástá něco o tom, že se mu nelíbí omezování dopravy. no bodejť by se mu to líbilo, když pohodlně nasedne do auta a pohodlně se doveze až do zaměstnání. že to trvá stejně dlouho jako "sockou" a že ho to vyjde třikrát dráž než "sockou" ho nezajímá. hlavně že může jet, valit si to nepovolenýma rychlostma, hlavně že jede a že jede rychle. Poměr mezi individuální dopravou a hromadnou dopravou ve městě má být v ideálním případě kolem 40:60. to znamená 60 procent přepravního výkonu by mělo být pomocí MHD. v Praze je tento poměr obrácený…60:40. takže souhlasím s omezeními a v krajním případě souhlasím i s mýtem. ale až v krajním případě. čili ANO snižování hluku. ANO vytváření vlídnějšího prostředí pro ŽIVOT. ANO bus-cyklo-taxi pruhům. ANO preferenci MHD. A hlavně zcela zásadní NE ukřičeným motoristům, kteří tu nebydlí a jenom si po PRaze vozí zadky v autě. Ve spoustu městech přišli na to, že se vyplatí jezdit třeba na skůtrech. Skůtry můžou jezdit buspruhama, skůtry mají předsazené čekací pruhy na křižovatkách atd. ale českej člověk musí ukázat svojí nadvládu v autě 🙂 bomba.

    anndy

    Kto byva v centre miest a vobec v meste, nemoze cakat klud ako na samote u lesa.

    Proste nieco za nieco.

    Chemlon

    No s těma skůtrama na to ale přišli v jižních městech – on skutr ve čtyřech cm sněhu nic moc. Nehledě na ekologii – která je horší než u aut.

    roseti

    ono zase tolik měsíců v roce sníh není. a ekologie v autě je lepší než u skůtru? no při plné obsazenosti asi ano. ale pokud člověk jede sám, tak ani náhodou. a že devadesát procent aut je obsazeno právě jen řidišem. dělal jsem něco dopravních průzkumů a tak moc dobře vím, kolik asi tak jezdí lidí v jednom autě. takže pak nějakej 1.8 l/100km u skůtru v městským provozu oproti 9l/100km u nějakýho benzíňáku nebo dieslovýmu SUV je trošku někde jinde. a se spotřebou jdou ruku v ruce i emise… pokud teda nepočítám motorku typu jawa 50 z roku 77

    Inverted Cat

    Nepotřebuješ sníh – už prosté mrholení udělá skůtr nepoužitelným.

    roseti

    prdlajz. stačí pořádná bunda a gumovej přehoz přez nohy. tak jak to mají na těch skútrech v těch jižních městech. nebo v těch jiných městech neprší?

    Inverted Cat

    Gumový přehoz přes nohy … pod tím oblek od hugo bosse a jedem. Kufřík do igelitky s gumičkou a do zubů. Že mě to netrklo.

    Jasně máš pravdu. Ve všem – už sem prohlídnul a jsem osvícen. Děkuji ti změnil si celý můj život.

    (Ehm a když ti tak leží na srdci ty skůtry – v jižních městech je přece podbnebí úplně stejné jak říkáš – tak nechceš se třeba přestěhovat tam a nechat nás tady na pokoji?)

    roseti

    byl jsi někdy v nějakém takovém městě? a všimnul sis, že to tam přesně takhle funguje? kravaťási na kolech a na skútrech. jen tak pro zajímavost…mě na státnice přijel oponent do centra prahy v obleku na kole.

    Inverted Cat

    Realita je taková, že tady pro to podmínky nejsou … přijít mi do kanceláře zaměstnanec smrdící potem, vodou a gumou – tak ho vyhodím při nejbližší příležitosti.

    Ad ten oponent: tak s takovým člověkem bych pak chtěl strávit den v kanceláři.

    Jo výjimky existují. Ale nemůžeš na nich postavit pravidlo. Až budeš normálně žít starat se o práci a o rodinu, pak možná můžeš mluvit o tom jak to mají dělat ostatní. Podotýkám mluvit. Pokud seženeš většinu stejně smýšlejících jako ty – pak klidně omez menšinu. Ale dokud hysterická menšína bude omezovat většinu – tak to povede k velkému průseru.

    roseti

    nechci na ničem stavět pravidlo. jen ukazuju možnosti, že to jde i jinak. a člověk co přijede na skůtru nebo metrem nemusí býs zpocený o nic víc než člověk jedoucí autem bez klimatizace. člověk jedoucí na kole může přizpůsobit svou jízdu úměrně horku a opět nemusí přijet do práce zpocen o nic víc než ten v tom autě bez klima

    Subaru4ever

    Ideálním řešením by bylo zavedení mýtnic na všech příjezdových komunikacích do Prahy. Kdo by byl Pražák, na mýtnici by musel odstavit auto a vjet do Prahy (domů) MHDčekm. Nepražáci, aby nešpinili, nezahlučnovali a nezaplňovali Prahu, by museli odstavit auto a pokračovat do Prahy taky MHDčkem. Toto řešení by zavedlo neuvěřitelné množství nových pracovním míst (vysvětlovači v mýtnicích a regulovčíci na parkovištích. Bohužel by ale v okruhu kolem Prahy vzniklo ohromné množství parkovišť kumulujících 10titisíce aut a to by se nelíbilo Středočeskému kraji (jeho obyvatelům). Taky by zavedli podobné opatření a byli by následováni ostatními kraji, až by se nám podařilo vystrnadit všechna auta z území ČR. To by přineslo množství pracovních míst na hranicích pro vysvětlovače v cizých jazycích a bylo by. Přestali bychom potřebovat čerpací stanice, mycí linky, dopravní policii, prodejny aut, autoservisy, pneuservisy, prodejny autodoplňků, pojišťovny, placená parkoviště atd. A proto bychom přestali potřebovat i všechny zaměstnance výše zmíněných zařízení. Rozmohla by se pěší, cyklistická a koňská doprava, zem by se zazelenala, asfalt prorostl trávou a stromy a brzy bychom žili jako před 1000 lety. K lékaři by se člověk nestihl dostat, pokud by si neobdělal políčko, nejedl by, na dovolenou by se s trochou štěstí dostal tak akorát "za humna" a nemusel by už ani studovat, protože by nebylo proč. … Ať žijí Machiavelli a More

    Michal

    Jakou nadvládu? Co to tady melete? Až bude mít dopravní podnik 100% nízkopodlažních tramvají a autobusů, (chodím o berlích), tak možná začnu uvažovat o tom, že na NĚKTERÉ cesty využiji MHD. Těch kdo autem jezdí autem pro to, aby se ukázali je minimum a většinou mají v hlavě nas*áno. Většina lidí používá auta k přepravě, protože je to POHODLNĚJŠÍ.

    Michal

    to roseti

    roseti

    vždycky se najde nějaká skupina, která si nějaký výrom může vztáhnout na sebe. já netvrdim, že auta by se měla vytěsnit úplně. netvrdim, že jsou skupiny obyvatel, které mají problém cestovat MHD jako je třeba Váš příklad. já jenom tvrdím, že principem města je především bydlení velkého počtu obyvatel, pracovní příležitosti, ekonomika atd. ale především je to nahromadění velkého množství lidí na malém prostoru. a tento životní prostor by měl být příjemným místem, takovým místem, kde člověk chce žít. a ne čmuchat stovky tisíc aut, které jedou do centra. to znamená, že efektivní snížení počtu dopravních prostředků je přesunout lidi co nejvíce do hromadných prostředků. a ne podporovat vjezdy aut do centra. člověk si musí uvědomit, že při budování města se nezačíná dopravní prognózou na příštích 200 let. ale nejdřív je to malá vesnice, kde si hrajou děti kde je napadne a doprava funguje jenom pěšky, se zvětšováním území rostou přepravní nároky. ale jak chcete do historického města nacpat šestipruhovou komunikaci, která vede centrem a kde se kdysi chodilo jenom pěšky. taková doprava je ve městě zbytná ba dokonce nežádoucí a je třeba jí nahradit. objezdem nebo městským dopravním systémem. a pokud teda dospějeme k závěru, že osobní doprava je ve městě nežádoucí v takovém měřítku jako se to dnes stává běžně, tak je potřeba nějak jí regulovat. … mýto, rychlostní limity, omezené parkování, ale i nabídka dostupného MHD atd… netvrdim, že žádná auta ve městě, tvrdím, že omezit auta ve městě. dříve to bylo něco mít v rodině auto. na auto se čekalo několik let. dneska má skoro každá rodina auto, ne-li dvě, jsou případy že i více, ale kam s tou dopravou? co města? kde se stojí v zácpách?

    Inverted Cat

    Jenže to je prostě realita – to město je tím čím je z velké části taky díky té dopravě a autům.

    Pokud bych si teď založil nové město kousek vedle. UDělal bych si ideální infrastrukturu pro auta – a základní pravidlo by bylo auta vítána – tak (i v důsledku omezení uplatněných ve městě vedle) by se záhy do toho města přesunulo spousta firem a lidí atd. Město by rostlo a podobně.

    Ale nevyhnutelně po čase by se stejně objevil někdo, kdo by to chtěl regulovat … protože "no sice tady byla cesta a říkali, že to je město pro auta, ale já sem nevěděl, že to myslí vážně – a teď mi tu jezdí auta. A protože já auto nepotřebuju tak ať oni nejezdí taky."

    roseti

    no samozřejmě že by to tak bylo. přesně tak vznikají města. město se táhne za dopravou. to je logické. a to dokonce i první věta třetího odstavce je správně. protože naednou by to tvoje město přitáhlo tolik firem a tolik lidí, kteří by tam chtěli bydlet a pracovat, že by se ty tvoje parádně dimenzované silnice nasytily a začaly by dopravní kolapsy, začalo by tam těl lidem vadit bordel z dopravy. hluk, emise, vibrace, smrad, mlhy, smogy, lidem by začaly praskat zdi na domech a podobně, až by se přišlo na to, že tam prostě jezdí příliš aut

    Zbynda

    U pohybově omezených to chápu, ale pro většinu lidí není nutný si vozit zadek v autě, ty jsou už líný a tom tu mluvím. A pro vás si stačí zjistit v řádech, kdy jede nízkopodlažka, mám dojem že u busů je to vždy označeno.

    Inverted Cat

    Taky se tam může dobelhat. Cestou přespat ve 4 řech hotelech a v podstatě tak podpořit cestovní ruch.

    Subaru4ever

    To je fakt. Stačí si to zjistit v jízdním řádu, že jede 2krát za hodinu. Pak stačí počkat doma, až někdy pojede, dojít na zastávku, tam zjistit, že se do něj nevejdu a počkat půl hodiny na další. A třeba už se tam najde místo. Takhle to potom zopakovat na dalších 2 přestupních spojích a ještě celé při cestě zpět. No problem

    Zbynda

    Já se vždycky všude vešel, lidi totiž nekoušou. A ostřílený pražák má přeci ostré lokty, ne?

    Inverted Cat

    Auta jsou taky pro lidi. Jestli jsou pro lidi města… pak tam logicky vždy budou auta.

    Bydlím v samém centru Prahy – a omezování dopravy se mi těžce nelíbí. Sockou to málokdy trvá stejně dlouho jako autem – intervaly, přeplněnost…(zkus se podívat třeba ráno na IPP).

    Cyklo je nepřijatelné pro 90% lidí – opravdu to nejde – 50% roku není vhodné počasí. Totéž platí o skůtrech – nehledě na to, že na skůtry nejsme zařízení. Hezký nápad, ale prostě to nejde – 99% lidí je nemá kde parkovat a nechat skůtr na ulici nemůžeš.

    Takže počkej si pár let, až budeš mít třeba děti a budeš se chtít dostat rychle na kraj Prahy domů z práce (když ti bude záležet na každé půlhodině času), nebo budeš chtít zajet na obyčejný nákup, nebo třeba s dětmi k babičce na druhý konec města…

    To není ukázka nadvlády v autě – to je reálný život… Na všechno co sem napsal samozřejmě existuje protiargument, ale to bys musel změnit celou společnost a kompletně celý způsob života.

    Zbynda

    A to jsem chtěl naznačit, že společnost zpohodlněla. 2 roky jsem jezdil po Praze hromadnou a nikam nebyl problém se dostat, občasná tlačenka se dá přežít. S rychlostí je to diskutabilní, ale v centru nemá auto proti metru šanci.

    Inverted Cat

    Jenže to není "občasná tlačenka". Podle těch dvou let hádám, že seš nějaký vysokoškolák co je tu čerstvě… Běžný život je určitým způsobem stereotyp – ráno do práce odpoledne zpátky. A nevím čím to je, ale ta "občasná tlačenka" se nějakou náhodou vžyd shodovala s těmito cestami.

    Jinak metro nejede všude. Ano tam kam se dá dostat přímo metrem – je to super. Jinak bohužel..

    roseti

    jsem student a "sockou" se mi cestování po Praze vyplatí nejvíc. ale například z domu do dejvic jsem na kole ušetřil přes půl hodiny času. začal jsem jezdit na kole. pak přišla motorka a jezdil jsem na motorce. no do města neni vhodnější prostředek než motorka. směješ se každýmu, kdo stojí v koloně… nevim teda proč je v Praze NEMOŽNÉ cestovat na kole nebo na motorce? možné to je a to vcelku přijatelně. kdybych nebyl línej, tak i teď jezdim do školy na kole i když bych teď jezdil do centra. lidi jsou ale dnes opravdu POHODLNÍ. a o tom to tady celé je. město individuální dopravu autem nechce. lidi si ale kupují auta a ti zase pohodlnou dopravu po městě chtějí. to je zásadní střet zájmů, který tady bude vždycky a potřeba najít kompromis. ale především lidi sami si musí ten kompromis najít. kapacita dopravní csty je omezená a ve chvíli, kdy je plná silnice, tak se stojí v zácpě. v momentě kdy zvítězí rozum nad pohodlím, tak je pak možné něco dělat. pokud člověk spěchá z centra na kraj prahy, tak lze dosáhnout kompromisu při použití auta a MHD. pokud je kraj Prahy v špatně obsloužené oblasti pomocí MHD, tak pak auto ano. Ale znám spoustu lidí, co jsou líní tak dokonale, že je lepší sednout do auta i když mají stanici metra 200 metrů od baráku. a to jsou lidi, co auto ve městě z většiny nepotřebují.

    Inverted Cat

    Fajn – pro studenta to může být ok. Zkus jet na motorce s dítětem. Dej do ní kočár nebo nákup pro celou rodinu cestou z práce.

    roseti

    jasně. samozřejmě. dítě…to mě nenapadlo. když se koukám po autech a vidim 90% aut s jednim člověkem, tak se zapomínám dívat do zadu po autosedačce s dítětem. oni vlastně všichni vozí vzadu dítě a jenom já je nevidim. jo a pochopitelně všichni jezdí do centra města na velké nákupy pro celou rodinu na celý týden. to jistě taktéž neni v těch kufrech nevidim

    Inverted Cat

    Takže jak tomu mám rozumět? Argumentuješ, že mám jezdit na motorce.

    Mám mít motorku pro sebe a auto pro dítě? Jet v pondělí na motorce, v úterý MHD (protože prší a potřebuju být v obleku), ve středu autem protože potřebuju vzít cestou domů nákup ? Ve čtvrtek nevím co si vybrat protože možná potřebuju k babičce a nebo také možná vyzvednout škvrně ze školky.

    To je skutečně rozumné a praktické 2x povinné ručení, 2x pořizovací náklady, 2x starosti s parkováním (ona ta motorka se výtahem do 4tého patra dost blbě tahá, nehledě na parkování v bytě.

    Asi ne co ?

    roseti

    no za povinné ručení za motorku to se fakt prohneš. 170 korun ročně za padesátku…to je skutečně průvan v peněžence. (mám 50% bonus, proto 170). a proč to nedělat tak jak řikáš. přesně tak to třeba dělá polovina naší rodiny. chci jet dneska na nákup? ok. jedu autem. potřebuju zítra k něčemu auto? ne – jedu na kole. nebo na motorce nebo když prší tak metrem.

    Inverted Cat

    Abych tě uvedl do kontextu – chodím do práce většinou pěšky a auto si beru jen když tuším, že ho budu potřebovat – na převozy rodiny, věcí nebo delší cesty. Bydlím u magistrály (cca 50m) v centru.

    Takže teoreticky bych měl to omezení vítat – ale nevítám. BTW je mě úplně jedno, jak to děláš ty nebo tvoje rodina – to je vaše věc a to vás šlechtí, ale nemáte žádné právo omezovat ostatní.

    Prostě mě štve ta touha po kontrole a ochraně ostatních, kteří o ochranu ani v nejmenším nestojí.

    Jediným výsledkem je omezení, které dělá problémy všem koho znám, ale nikomu to nepřineslo nic dobrého. Nikdo se nedostal do práce rychleji. Hluk se neomezil. Prostě nic se nezměnilo – jen ubyl pruh magistrály a všichni jedou pomaleji a přibyl důvod, aby se malá skupina lidí plácala po zádech jak to pěkně dokázali.

    roseti

    ano zúžení magistrály o jeden pruh to byl nadevšecko dementní krok. s tím plně souhlasím. plynulosti a i hluko tohle moc nepomůže

    Michal

    No, já myslím, že to je takto. Kdyby magistrát neprošustroval téměř 1 mld. Kč na nesmyslu zvaném Opencard, tak se ty protihlukové stěny mohly postavit na těch nejexponovanějších místech a bylo by. Dále se pak hluku dá čelit novými plastovými okny, (že by to ti lidé neznali)?

    Samozřejmě u rušné silnice by nechtěl bydlet nikdo, ale kvůli hluku se můj kamarád odstěhoval z Řep na Malou Ohradu a rozhodně neremcal a nezakládal různá zájmová sdružení. Ono je to ale jednodušší, protože nějaký politik se toho vždycky chytne, protože ví, že by z toho mohl vytřískat politické body. Je to prostě o tom, aby člověk vzal trochu zodpovědnost za život do vlastních rukou a nechtěl po státu, aby omezoval ty druhé.

    Rudolf

    Dostuduj a začni vydělávat, doporučuju nějakej vlastní byznys. A jezdi na kole nebo na fichtlu. Pak se nám svěř s novými zkušenostmi.

    Kuba

    Asi tak nejak. Bydlel jsem na Budejovicke, kousek od magistraly a do kancelare do Karlina jsem jezdil sluzebnim autem. Dost dobre si neumim predstavit, ze bych si rano dosel 10 min na metro, 20min jel a pak dalsich 15min sel do kanclu. Autem mi to v rani spicce trvalo cca 30-40min. V poledne bych se za dalsich pohodových cca 45min vratil na Budejarnu, skocil do auta a jel za zakazniky. Ne, na to me nikdo neukeca. A predstava jak se ve spolecenskych botach brodim po neuklizenych chodnicich….

    Ano, jsem to line hovado, ktere jelo samo ve skoro 5ti metrovem aute. Zuzeni na 3 pruhy neprineslo nic, usekove mereni mezi Kacerovem a Budejarnou je taky k prdu…. nevim jakou buzeraci si jeste vymysli.

    Dneska jezdim do prace kousek za Prahu a bez auta si to neumim predstavit vubec.

    A.Balloš

    Taky mě baví číst tyto diskuze a Vaše připomínky obzvlašť. Velice mě baví úvaha, že města nejsou pro auta ale pro lidi. A pro koho jsou auta? Hmmm že by pro lidi? Neznamená to tak trochu, že pokud mají lidi rádi auta, tak že budou mít rádi i město kde budou moci provozovat auta? Samozřejmě vše má své ale a najít rovnovážný stav není lehké. Všichni se chceme někam dostat a to s větší či menší mírou komfortu a pokud možno co nejrychleji. Také bydlím v Praze a prostě jsem se naučil, že většinu pracovního týdne nemá cenu jet do centra autem, protože nedosáhnu ani časové úspory vzhledem k mhd ani většího komfortu (sedět v koloně v autě je podle mě horší než jet v precpané tramvaji). Prostě co chci říct je to, že pokud se lidem nezačne jízda mhd vyplácet (bude rychlejší, levnější, cokoliv….) tak prostě mhd jezdit nebudou a nutit je k tomu nějakým zákazem je ta nejvetší cesta do pekel….

    roseti

    nechci aby to vyznělo tak, že město neni pro auta. taky jsou ve městě auta a budou. ale město je primárně pro lidi aby tam žili a pracovali. doprava je až vedlejší produkt. rozvoj dopravy ve městě souvisí s rozvojem města ruku v ruce. čím větší město, tím větší nároky na dopravu. malému městu stačí pěší doprava. nemusim jezdit dvě ulice do krámku pro rohlíky. kdž jsem tam pěšky za pět minut. čili primárně je město pro lidi a měl by se život ve městě hodně točit kolem životního prostoru a ne kolem vytváření ideálních podmínek pro osobní individuální automobilovou dopravu.

    jm

    Kde jste vzal ze v praze je pomer ve prospech individualni dopravy??? To co rikate je nesmysl je to presne naopak. V Praze se prekpravi mhd temer 70%. Praha se v EU radi k mestum s nejvyssim vyuzivanim hmd

    steve

    Víš Zbyndo, ona už teď je ta MHD dost přecpaná a kdyby se do ní ještě nacpali všichni co jedou autem tak zkolabuje.

    Subaru4ever

    Kuřáci a řidiči jedno společné: Pro stát jsou nepostradatelní, protože mu do kasy sypou neslušně horentní sumy peněz. Je mezi nimi však rozdíl. Kuřáci škodí svému zdraví, ještě mnohem víc cizímu zdraví, a ještě kazí morálku. A jsou za to nějak penalizováni? Jelikož v restauracích a na veřejných místech kouřit mohou, tak NEJSOU. … Kdežto řidiči řízením obohacují sebe a tedy i stát. Řízením podporují rozvoj a chod služeb a starají se tak o rozvoj blahobytu společnosti. A jsou za toto dobrodiní odměňováni? NEJSOU !!! … A čpět síru nad existencí a činností ekoteroristických spolků (v čele se Zelenými vymaštěnými mozky) ani nemá cenu = ještě, že nepřežijí volby 😀 UF !!! – ta strana škodí státu !!!

    Subaru4ever

    Nemluvě o tom, že kuřák zaměstná tak akorát svoji trafikantku, pár lékařů a hrobníka. Kdežto řidiči vytvářejí neskutečné množství pracovních míst a jsou proto nenahraditelným prvkem ekonomiky.

    Inverted Cat

    No zatím to vypadá tak, že z našich daní budeme ve velkém vyrábět auta (šrotovné), budeme vynakládat obrovské investice na infrastrukturu pro auta (dálnice atd.), ale všem nakonec zakážeme auty jezdit.

    Výsledkem bude zákon / směrnice EU, že každý si musí koupit auto, platit za něj daně, pojištění, ručení atd. pravidelně kupovat palivo, ale nebude smět s tím autem vyjet na silnici.

    Zbynda

    Pouze omezíme auta v centrech větších měst – o tom to celý je! Naučíme lidi znovu víc chodit po svých, bude to bolet, ale přežijem to, neboj 🙂

    Inverted Cat

    qui bono ?

    shadowww

    Starého psa novým kouskům nenaučíš. Co se MHD týče…no radši jdu pěšky nebo necestuju vůbec. V praze jsem strávil posledních pět let poměrně často…sám bydlím v malém městě do 17 tisíc obyvatel. Prahu upřímně nenávidím, ač z hlediska dopravy tak množství lidí. Mnohem radši ale pojedu autem, než autobusem na čerňák a odtamtud do centra. Radši budu sedět v pohodlí v koloně než v přeplněných MHD kam se místy ani nevlezu, radši budu v koloně krásně topit a sedět si ve vyhřátém autíčku, protože za to platím daně a protože si to i můžu dovolit a patří to k mému komfortnímu jednání. Na globální oteplování seru, protože je to celé jen velký komerční mýtus. jistě že tu globální oteplování je vždycky tu bylo, můžeme ho maximálně o chvíli oddálit ale ne mu zabránit. Stejně tu všichni jednoho krásného odpoledne pochcípáme a já nebudu mezi těma co na to budou čekat v MHD:D

    Rudolf

    globální oteplování je mýtus, který slouží především dalšímu výběru daní

    Zbynda

    To se uvidí, během tohohle století se to ukáže a myslím, že se to prokáže. Vše tomu nasvědčuje nebo se ti zdá těch záplav, větrných smrští a sněhových kalamit málo? Není jich posledních 20 let kapánek víc?

    Michal

    Globální oteplování tu je a vždycky bylo, ale taky tu byly doby ledové, vymřeli dinosauři atd. Navíc i kdybychom se rozhodli, že budeme žít od zítřka v jeskyních a vyrábět louče, tak klimatické změny budou pokračovat stejně. Změny klimatu jsou prostě přirozený jev, který nelze zastavit. Navíc to nenáviděné CO2 vzniká takřka při každé činnosti. Co chcete dělat? Danit zemědělce za jejich stáda vydechujících krav? Lidi za to, že CO2 vydechují? Jděte do háje..

    Michal

    Ještě takový malý dodatek. Prostě se smiřte s tím, že si my (nebo aspoň většina), nerada ukrajuje ze svého komfortu a i kdyby to mělo znamenat, že tu tahle planeta bude o pár set let méně, tak to přijímám.

    shadowww

    člověk je nechutně povrchní co se tohohle týče…všichni ty zelení pofidéři nezachraňují planetu ale sebe. PLaneta tu bude vždycky

    Zbynda

    Jinými slovy já už tu nebudu, ať si přijde potopa. Lidi s tímhle názorem fakt miluju. Samozřejmě, že tu globální oteplovaní vždy bylo a bude, že zas přijde doba ledová atd. Ale proč bychom měli tyto procesy kvůli svému línému zadku urychlovat? Každý myslí jen na sebe a to je špatné, nikdo nechce omezovat své pohodlíčko, není to povrchní a sobecké? Co další generace, nebude ti vadit, až si tvoje vnoučata budou na tebe ukazovat – i kvůli tobě se nám žije špatně? A to si říkáme homo sapiens sapiens …

    Tomáš

    Špatně se nám žije a bude žít mnohem hůře, jen kvůli těmto skvělým organizacím, které zastupují zase jen lidé, tudíž opět jen nástroje sobečnosti zamaskované v zachranitele světa s krásnou vizí(jak pro koho), které patrně slepě a posluhovačně přetlumočuješ. Nazdar

    Haya

    za prvé, když mi vadí bydlet u magistrály, odstěhuju se. za druhé – je vidět, že stačí pár lidí umící se ozvat (či mít kontakty nebo žaludek) a většina je v háji…PS: přírodu miluji a proto bydlím na vesnici!

    huliman

    Pokud mi nabídnete takový druh MHD, ve kterém na mě nebude prskat a kašlat padesát socek a houmlesáků a nebudou křičet fakani s aktovkama, potom milerád nechám svý auto na kraji města a koupim si ten SMS lístek za 26 korun (plus poplatek operátora).

    Takhle vám na to ale seru. Radši pojedu autem až na hajzl, než abych čekal na zaflusanej autobus nebo pochcanou mastnou tyč či poblitýho krtka. Ve svým autě mám komfort, teplo, pohodlí a hlavně si vyjedu kdy budu chtít a nemusim čumět na socky okolo.

    Auto je prostě vynález tisíciletí, tak mě neserte a vytvořte mi takový podmínky, abych ho mohl používat v míře, ve které potřebuji. Jinak se do práce nedostanu a nezaplatim tak daně, ze kterejch stavíte ty svý cyklostezky pro zakomplexovaný čuráky, co se nikdy nezmohli na vlastní auto, byť by to měla bejt orezlá felicie.

    Zbynda

    Ano, takhle si přesně představuji upřímný názor typického pražáka. Nechci urazit slušné a rozumné pražáky, ale mám dojem, že těch jako "huliman" není málo, možná i většina. Bohužel! Však ono na každého dojde 🙂

    huliman

    pražák nejsem, i když sem jezdim pracovat. Prostě mi zdejší zasmrádlá MHD nedovede nabídnout odpovídající komfort. Asi sem moc zmlsanej svym starym fordem…

    Michal

    Ono je to asi takto. Spousta ekologických řešení a nápadů nejsou globalizovaná, a tak jsou drahá. Je to tedy tak, že je do nich ochotna investovat pouze hrstka zanícených ekologů a nikdo jiný. Ekologické technologie se prostě musí zvýhodnit, aby je lidé začali kupovat.

    Tady když si koupím Prius za 850.000,- ,tak mi stát dá dálniční známku zdarma. CO to je? Když už se takový člověk najde, měl by platit např. 50% DPH, čili 10%, nebo by do budoucna měl mít vjezd do centra města zadarmo, když už se rozhodují pro idiotské mýtné. Navíc co se týká aut, tak jsem staromilec a žádný elektromobil, nebo nějakou hrůzu na biopaliva OPRAVDU NECHCI.

    Zbynda

    Jj,taky mi benzín voní,ale dřív nebo později nás elektromobily stejně neminou. Doufám, že se brzy výrazně zvýhodní hybridy a elektromobily, s tím se u nás opravdu zaspalo.

    Karel

    Nejvíce mě zaráží, že se o to starali a možná i postarali zelený, ta pseudo účelová strana, která se stará jen o to, aby škodila lidem. Kdyby to byli inteligeti s mozkem, tak by si uvědomili, co to bude mít za následek. Nepoznatelné snížení hluku, oproti tomu, že cesta bude trvat déle. Tím auta propálý více pohoných hmot, který jak všichni víme jsou prozatím neobnovitelným zdrojem a uškodí více prostředí, než kdyby jely rychleji, a cestu mělu ujetou dříve. Je vidět, že v našich podmínkách význám slova "zelený" lze spojit jen s účelem získat hlasy.

    T. Berger

    Ahoj, naprosto mi nedochází důvod snížení rychlosti při příjezdu do Prahy po R7, těsně před sjezdem na Evropskou. Komu ten hluk vadil, když v okolí nikdo nebydlí?! A jestli bude někdo argumentovat nehodami, tak je tam dodatková tabulka "Z důvodu snížení hluku"…

    huliman

    srát na to, protože když tam můžou lítat letadla, tak těžko někomu budou vadit auta… Je to buserace

    A komu vadí ten "hluk"? Silnici? Křižovatce? Stromům? Veverkám? Broukům?

    T. Berger

    Rád bych se na to, podle tvé rady, vy…ral. Jenže včera tam přibyly značky označující začátek a konec měřeného úseku. Sice jsem tam žádný radar nenašel, ale to by byl vrchol buzerace. "Vymysleli jsme krav..inu a donutíme vás ji dodržovat!"

    Michal

    Je to přesně jak to říkal Clarkson, je to malá skupinka křiklounů, která je ale velmi aktivní. Chtělo by to někoho, kdo bude zastupovat zájmy motoristů.

    Michal

    Protože tito jsou nemalým přijmem do státní kasy.

    Michal

    Navíc ekologové jsou jen banda tlučhubů, kteří vymýšlejí nařízení, která nás serou…………

    da_bomb

    Autor článku by se měl ještě trochu přivzdělat, než začne dělat vševěda 🙂

    hluk.eps.cz/index.php?section=hluk&page=hluk-z-motoru-a-pneumatik

    A o "významném" zvýšení emisí se taky dá pochybovat, ať nejdřív udělá studii.Teorie a praxe jsou často dost odlišné.

    huliman

    tohle si vymyslel nějakej zakomplexovanej zelenej kretén. Kde je certifikát o kalibraci zařízení? Kde je nějaký etalon, podle kterého se to měří. Takové "měření" jde zfalšovat, jak budu chtít.

    Stačí se podívat na těch stránkách do aktualit a do kontaktu. Evidentně to píše zelenorudej přizdisráč, kterýmu vadí, že někdo má lepší auto a on má jenom kolo.

    da_bomb

    Prospělo by vám, zjistit si o tom něco víc.Začal bych tím, co je to dB (napovím, že rozdíl mezi např. 30 a 35 dB není to samé jako 65 a 70 dB).

    Dál bych se podíval, jak se podobná problematika řeší ve vyspělejším zahraničí.

    A naposledy si můžete projít stránky výrobců pneumatik, podobných nahrávek tam najdete víc, slouží jako vzorek pro zákazníky.

    P.S.:Jezdím autem rád, nejsem pro zúžování magistrály a podobné blbosti, ale když už píšu článek a nadávám jak je někdo neodborník, nebudu psát sám bludy že snížení o 3 dB není poznat…

    huliman

    tím vyspělým zahraničím máte na mysli socialisticko-zelenou Evropu???

    Hmm… tak děkuji

    da_bomb

    ???

    Tomáš

    "tím vyspělým zahraničím máte na mysli socialisticko-zelenou Evropu???"

    s tímto názorem souhlasím, každý se obrací na tu úžasnou evropu, ale téměř nikdo si nejspíš ani neuvědomuje, že se stát za státem dobrovolně přidružuje pod velení "vyspělých" idiotů za stolem, co pod sebou mají ještě větší idioty, rádoby odborníky. A potom platí: co řekne idiot, to je svatá pravda a musíme si všichni nadělat do kalhot.

    Zamyslete se trošku

    kuba

    to ne, ale rozhodne by se vic projevilo snizeni o 6 temi stenami ne?

    da_bomb

    To je jasně fakt, už jsem se k tomu vyjadřoval v první diskuzi pod článkem o demonstraci – tu Mgr. by měli místní nakopat.

    Tuv

    To už jste na tom fakt tak špatně, že přebíráte články z D-Fens? Jaký odpad pod vámi ještě zbývá, kde je hranice, za kterou nepůjdete? Blisty? Aha? Reklama na mountfield?

    Tomáš

    Koukám, že je tady někdo příliš chytrý nebo také jeden ze zelenáčů 😉

    Anton Spelec

    Jak ctu Vase argumenty , tak bohuzel proste musim rict , ze ste solidni dement kricici do sveta svoje nazory ktere jemu vyhovuji a tak to proste bude. Vazne , nebylo by moudrejsi si lecit treba mindraky v posilovne nebo v hospode.Nez koukani do osobnich automobilu v centru Prahy a nemoci prez srdce prekousnout co tu ono auto dela kdyz vnem preci sedi jen jeden clovek ! ? …Proboha , nejste vy Ceske narodnosti ?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist