Mýtné od 1. 1. 2007
poradna
Problematika mýtného a okruh vozidel, které mýtnému podléhají, jsou upravena v ust. zákona o pozemních komunikacích takto:
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
poradna
Problematika mýtného a okruh vozidel, které mýtnému podléhají, jsou upravena v ust. zákona o pozemních komunikacích takto:
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Zde je stanovisko jaké poskytlo MD
Při rozhodování o evidenci vozidla do systému elektronického mýtného a tím možnosti užití zpoplatněné pozemní komunikace (viz příl. č. 3 a 4 vyhlášky č. 527/2006 Sb.) je nutno vycházet z následujících ustanovení zákona č. 80/2006 Sb., kterým se novelizuje zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích:
– § 20 odst. 3): „Za užití zpoplatněné pozemní komunikace stanoveným druhem motorového vozidla nelze uložit současně časový poplatek a mýtné“;
– § 22 odst. 1): „Užití zpoplatněné pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí nejméně 12 tun, nebo jízdní soupravou, jejíž největší povolená hmotnost činí nejméně 12 tun (dále jen vozidlo v systému elektronického mýtného), podléhá úhradě mýtného“.
Největší povolená hmotnost (dále jen hmotnost) vozidla je uvedena v Osvědčení o registraci vozidla. Pro určení, zda se jedná o vozidlo v systému elektronického mýtného, je rozhodující zde uvedený údaj, tj 12 tun (včetně) nebo vyšší. Pokud má vozidlo potvrzeno namontované spojovací zařízení (zaznamenané v uvedeném Osvědčení o registraci vozidla, příp. i v Osvědčení o technickém průkazu), je nutno připočíst i zde uvedenou hmotnost přípojného vozidla. Při součtu 12 tun nebo více vozidlo opět spadá do režimu systému elektronického mýtného. Rozhodující je tedy nejen hmotnost samotného vozidla, ale i součet s přípojným vozidlem. Je-li podle uvedených podmínek vozidlo zařazeno do systému elektronického mýtného, stanoví se zpoplatnění za užívání pozemních komunikací podle typu vozidla a ujeté vzdálenosti bez ohledu na to, zda se jedná o jízdu samotného vozidla nebo jízdu s přípojným vozidlem. Jedinou změnou je rozdílný počet náprav, které řidič nastaví do elektronického zařízení před užitím zpoplatněné pozemní komunikace a tím i rozdílná výše sazeb mýtného ve smyslu příl. č. 1 nebo 2 nařízení vlády č. 484/2006 Sb.
Vozidlo nebo jízdní souprava, které nedosahují hmotnosti podle výše uvedených kritérií, hradí za užití zpoplatněných pozemních komunikací (viz příl. č. 2 cit. vyhlášky) časový poplatek. Jeho zaplacení se prokazuje platným dvoudílným kupónem, jejichž vzory jsou uvedeny v příl. č. 1 cit. vyhlášky.
Je vidět, že na MD asi pracují "inženýři práva". Nemůže docházet k současnému ukládání časového poplatku a mýtného. Samotné tažné vozidlo má známku do 12 tun, která na užití dálnice jízdní soupravou nad 12 tun stejně nestačí (nevztahuje se). Mýtnému zase podléhají právě jen jízdy jízdní soupravou, vylepená dálniční známka do 12 tun s tím nemá nic společného.