Právě testujeme: Škoda Octavia 1.2 TSI

Neříkejte, že je Škody Octavia dost. Škody Octavia totiž není nikdy dost, protože každý se chce přece dozvědět, za kolik to jezdí a jak má velký kufr.

Najít na parkovišti novinářských aut novou Octavii dá docela práci. Nejprve jsem zkoušel kliku asi tří Rapidů, až si museli okolní myslet, že bych si chtěl přivlastnit některou z dotykových navigací, následně ji směnit za finanční obnos a ten za startky bez filtru, rum a zbytek naházet do automatů. No, asi bych se měl oholit…

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Nicméně pak jsem novou Octavii v docela pěkné decentní tmavě modré barvě našel. Design je skutečně takový nevýrazný, nudný a nezajímavý. Ale podle mě to nebude nikomu vadit, je to takové beztřídně se tvářící auto. A pravděpodobně nikdy nezastará a bude vypadat i za deset dvacet let pořád stejně – obyčejně a nikoho neurazí.

DOPORUČUJEME: Nová Škoda Octavia Combi 4×4 – české ceny

A právě to je něco, co nová Škoda Octavia, přiznejme si to, umí nejlépe – neurazit. Sice jsem nejprve udělal po usednutí za volant kotrmelec dozadu, protože tu před tím asi seděl nějaký závodní tuner, ale po chvíli laborování se sedadlem jsem si tu našel tradičně perfektní pozici za volantem. Ergonomie se zdá být v pořádku, prostě jako ve škodovce nebo volkswagenu. Jen jsem nemohl najít tlačítko vypínání stabilizace, ale to bude to poslední, co někoho u motoru 1.2 TSI bude trápit.Líbí se mi ten velký centrální displej navigace a palubních systémů. Reaguje mnohem rychleji než ten starý, jehož odezva se dala přirovnat ke zkouřenému levicovému aktivistovi. Zeptali jste se na něco v pondělí ráno a když se zadařilo, v úterý večer jste dostali odpověď „cože?“. Nový systém vypadá logičtěji a hlavně je prostě rychlejší. Hezká je jedna chytrá funkce, že když se přiblížíte prstem, displej rychle zareaguje a hned vám nabídne menu, které by jinak překrývalo mapu navigace. Pěkné.

Čtěte také: Nejčastější chyby řídičů, které způsobují bouračky

I tak mne ale systém dokázal naštvat. V momentě, kde jsem jel podle mapy a hledal ulici, se přes celý displej objevila zpráva, že na dálnici D11 u Poděbrad jede auto v protisměru. Proč mi tohle mapa říká, když jsem asi dvě hodiny cesty na západ v centu Prahy? No nic, tak jsem se holt otočil do protisměru a zkusil se do té křižovatky trefit znovu…A motor? Nemůžu říct, že bych byl z jednotky 1.2 TSI nějak nadšený. Do města a okolí to stačí, ale dynamika je jen průměrná a na předjíždění to chce trochu trpělivosti, i když tomu aspoň trochu pomáhá dobře poskládaný šestistupňový manuál. Tady jde ale o spotřebu a ta zatím ukazuje na slušných 7,1 l/100 km.

Co zvládne podvozek s vlečenou nápravou vzadu, to se teprve chystám odhalit. Velká kola ale komfortu moc nepřidají a celé auto je tak podivně tvrdé a nepoddajné, minulá Octavia mi přišla mnohem měkčí a komfortnější. Také je slyšet práce podvozku, hlavně pak zadní nápravy, ale částečně za to může i to, že motor skoro slyšet není a valivý a aerodynamický hluk je na velmi nízké úrovni.

Vás ale asi stejně nejvíc bude zajímat to, jakou auto bude mít spotřebu paliva. Takže se na to zaměřím a uvidíme.

5.4.2013 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist