autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Právě testujeme: Škoda Octavia 1.8 TSI
Právě testujeme: Škoda Octavia 1.8 TSI
Novou Škodu Octavia jsme už párkrát v redakci měli. Nejprve s nejmenším (avšak nikoliv nejslabším) motorem 1.2 TSI, u kterého jsme zjišťovali, jakou má reálnou spotřebu, potom možný budoucí bestseller s motorem 2.0 TDI a samozřejmě jsme nevynechali také kombík s pohonem všech kol.
Naše sympatie se nyní snaží získat Škoda Octavia 1.8 TSI, jejíž turbem přeplňovaná osmnáctistovka produkuje 180 koní a 250 Nm točivého momentu, čímž se stává nejvýkonnější pohonnou jednotkou, kterou si můžete objednat – samozřejmě mimo Škodu Octavia RS. Předem můžeme prozradit, že je to povedený motor, který nás příjemně překvapil, ovšem nikoliv spotřebou nebo svou silou. Něčím úplně jiným…
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
DOPORUČUJEME: Škoda Octavia RS – jak šel časNa evropském trhu, tím spíš na tom českém, si však mezi turbodiesely bude cestu na výslunní hledat asi jen velmi těžko. Jinak je to Octavia jako každá jiná, takže praktická, s velkým kufrem a svěžím interiérem. A také střízlivě pohledná. Zvláště v té provokativní rudé barvě se nedokážeme ubránit pohledům kolemjdoucích. Ačkoliv nová Octavia už stihla zaplavit české silnice, stále se při každé zastávce na semaforu najde někdo, kdo si auto se zájmem prohlíží.
Co bychom tedy mohli na Octavii 1.8 TSI najít ještě nového? Ach ano, málem bychom zapomněli na víceprvkovou zadní nápravu. Nabízí podvozek s vyspělejším zavěšením více jízdního komfortu, než jednodušší zavěšení s vlečnými rameny? To jest otázka do pranice. Rozdíl je znatelný, zlepšení citelné (a slyšitelné), ale nedokážeme se vyvarovat myšlence, že to mohlo být o něco lepší.