Právě testujeme: Radical SR3 SL

Závodní auto homologované pro provoz na běžných silnicích. Dobrá, takže jak tedy po okreskách a po městě jezdí?

Konečně se umoudřilo počasí a tím myslím, že zmizel sníh, nastala ideální příležitost vyrazit na silnice s jedním z nejultimativnějších sportovních aut.

Radical SL3 SL je jak už víme v podstatě závodní auto s homologací pro provoz na pozemních komunikacích. To znamená, že má takové záležitosti, jako jsou světla, ruční brzda, blinkry, registrační značka a tak dále.

Krom toho má pod kapotou dvoulitr EcoBoost od Fordu, poladěný na 300 koní a to je velmi slušná porce výkonu vzhledem k tomu, že tohle auto váží asi tak jako průměrných manželský pár s postelí.

Zpátky ale na začátek… S tímhle autem, které jen tak mezi námi umí zrychlit na stovku za nějaké tři sekundy a ve kterém vám bez helmy upadne hlava a vylezou oči z důlků (nebo vám je vystřelí první moucha, která vám vletí do cesty), se dá skutečně jezdit po běžných silnicích. A přesně tohle jsem udělali. Takže pokud jsme se s Radicalem v minulém týdnu proháněli po brněnské okruhu, tak teď náš akční rádius zahrnoval hlavní město a okolí.

Kompletní test samozřejmě přijde, teď jenom ve zkratce – Radical je překvapivě pohodlný a komfortní v tom smyslu, že má podovzek naladěný tak, že vám nevyrazí zuby, co víc, přejedete bez ztráty kytičky (nebo předního splitteru) retardér v Pařížské nebo železniční přejezd.

Výhled odpovídá konstrukci auta, zpětná zrcátka jsou jen po stranách a na hlavě musíte mít helmu, takže sledování provozu vyžaduje větší nároky, ale vše v rámci bezpečné jízdy.

Jízdní vlastnosti? Fantastické, ale o tom až později. Auto nemá kufr, takže prakticky zaměření čtenáři nemusejí čekat na kompletní test, tohle auto by je neuspokojilo. Na druhou stranu ten, kdo nechce investovat třeba do Ferrari, a chce za zlomek ceny supersportu koupit stroj, který s maranelským žihadlem zatočí, má jedinečnou příležitost.

4.4.2012 1:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist