Právě testujeme: Nissan Leaf

Na první pohled stejný, pod povrchem docela jiný. Řeč je o novém Nissanu Leaf, vůbec prvním masově vyráběném elektromobilu na světě.

Na první pohled nový Leaf nerozeznáte od toho starého. Tedy alespoň já ho nerozeznal. S tím, který na evropský trh vstoupil v roce 2011, bych si ho bez problémů spletl. Do Česka se Leaf oficiálně vůbec nedovážel a při letmém setkání na autosalonu mi v paměti rozhodně neutkvělo provedení předního nárazníku, který dostal kvůli aerodynamice novou podobu.

Nissan LEAF velká fotogalerie

Nissan LEAF fotogalerie

Rozšířená je i paleta barev, jsou tady nové disky a lepší příplatková výbava, která nově nabízí i kožená sedadla. To nás ale teď moc nezajímá, mnohem podstatnější je, jak Leaf jezdí. Minimálně by měl jezdit lépe, než doposud, protože v útrobách auta se odehrálo několik podstatných změn.

Především se sluší zmínit úsporu hmotnosti 32 kilogramů, s ohledem na evropské silnice přepracovaný podvozek, a novou, výrazně rychlejší nabíječku, která dokáže dobu nabíjení zkrátit na polovinu. Skrze speciální bezpečnostní konektor se baterie zvládne nabít na 80 % za 30 minut.

V tuto chvíli můžu říct na adresu Leafu jen tolik, že je tichý a s elektromotorem o výkonu 80 kW i příjemně hbitý. Uvidíme, jak to ve finále bude s dojezdem, největší dosavadní bolístkou elektromobilů. To ale zjistím až zítra, kdy s autem ujedu větší porci kilometrů.

24.4.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist