Právě testujeme: Citroen C-Elysée 1.2 VTi

Tak jsme se dostali k základní tříválcové motorizaci levného sedanu Citroen C-Elysee. Nikdo s ním nechtěl jezdit, los nakonec padl na Dalibora.

A víte co? Tohle nebudou nářky na to, jak je Citroen C-Elysée levné a pomalé auto. Mně se to docela líbí, protože se jedná o sice levný, ale upřímný dopravní prostředek. Nejprve se mi do Citroenu popravdě moc nechtělo, ale když jsem měl před sebou vidinu hromadné dopravy a dvou ponižujících přestupů, přijal jsem levný sedan od Citroenu jako úlevu.

Klikněte: Pomalí řidiči jsou nebezpeční, ukázal průzkum

Pod kapotou je atmosférický tříválec o objemu 1,2 litru, výkonu 72 koní (53 kW pro fanatiky do jednotek SI) a točivém momentu 110 Nm, v prostřední výbavě s klimatizací a ESP tohle auto stojí 249 000 korun (v akci) a abych ho jel ihned vyzkoušet do jeho přirozeného prostředí, vyrazil jsem na nákup do obchodního domu LIDL. No, sešlo se okolo auta pár zvědavců, ne že ne…

Malý motor do města stačí, má dobrou reakci na plyn a jadrný zvuk. Na dálnici mu sice rychle došel dech, hluboko pod dálničním limitem, ale na cestování devadesátkou to snad bude stačit. Výhodný nákup je tedy doma, palubní počítač ukazuje spotřebu 6,5 litru na 100 km (a to jsem autu stál na dálnici prakticky pořád na krku) a teď jen zbývá zjistit, jak bude Citroen C-Elysée fungovat jako rodinné auto a každodenní přibližovadlo.

Ehm, nemáte někdo na srovnání tříválcovou Škodu Rapid? Mně jí nikdo půjčit nechce.

13.2.2013 3:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist