Právě testujeme: BMW X5 xDrive M50d

Třikrát přeplňovaný naftový šestiválec pod kapotou velkého SUV s pohonem všech kol a logem „M“ v označení. My máme řadu otázek.

Pohledem do tabulek vypadá tohle auto úchvatně. Výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm v rozmezí 2000 až 3000 otáček. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 5,4 sekundy a maximálka omezená na 250 km/h.
A k tomu spotřeba 7,5 litru na sto kilometrů v kombinovaném režimu. To všechno dohromady zní jako zázrak, obzvlášť když se na sedačky vejde pět lidí a do kufru složíte 620 litrů nákladu.

Nejsem kovaný fyzik (i když jsem jím být měl), a říkám si, že tady něco nehraje. Nemůže hrát… Je tady totiž ještě také údaj o hmotnosti, 2225 kg, bez posádky a nákladu, a já si pamatuji jasně zákony, které pojednávají o výkonu a hmotnosti.

BMW X5 velká fotogalerie

BMW X5 fotogalerie

Každopádně auto stojí na parkovišti u redakce, tedy pokud s ním nekorzujeme po městě, v plánu je také dálniční přesun a co víc, v sobotu vyrážíme na závodní okruh do Sosnové. Na zasněžený(!) závodní okruh.
Podle uvedených parametrů by tahle X5 měla deklasovat většinu starých Imprez a Lancerů Evo, které se tam ukáží, měla by v podstatě strčit do kapsy každé auto, které na okruhový den přijedete. Uvidíme.

DOPORUČUJEME: Velký test BMW X5 M

Takže co konkrétně zajímá mne, je, jak si BMW poradí se svou hmotností v ostrých zatáčkách (já předpokládám, že když má emko na zadku, tak je určené ke sportovnímu vyžití), chci vědět, jaké bude na brzdách. Je něco konkrétního, co byste chtěli vědět vy? Dole v komentářích je na dotazy dostatek prostoru.

13.12.2012 5:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist