Právě testujeme: BMW M135i (2013)

Předchozí jízda v 335i xDrive od M Performance příliš přesvědčivá nebyla, jak dopadne reparát s poněkud komplexněji přestavěnou jedničkou?

Mnichovská automobilka BMW poslední dobou svému nejtvrdšímu jádru příznivců s výšivkami „Freude am Fahren“ na zádech moc důvodů k radosti nedává. Přede dveřmi jsou modely s pohonem předních kolelektromobily, atmosférické motory byly téměř vybity emisními předpisy EU, nemluvě o ofenzivě automatů či pohonu všech kol a nadto většina aut není zrovna muší váhy.

Znamená to snad, že BMW tak jak jsme jej znali dlouhá desetiletí, definitivně skončilo? Upřímně řečeno, staré pořádky se už asi opravdu nevrátí, házet flintu do žita po ukončení produkce poslední M3 Coupé však ještě nehodlám. Mám totiž za to, že si ještě pořád můžete vsadit na zajímavého koně.

Tato třídveřová jednička – celým jménem M135i – podle tabulek jako kandidát pro náročného řidiče a adept na svezení roku v jednom zrovna nepůsobí. Váží jeden a půl tuny, k šestiválci dostanete povinně turbo a jaksi bez optání také adaptivní řízení.Co naopak hraje ve prospěch tohoto konkrétního vozu, je použití klasické koncepce s pohonem zadních kol (xDrive je také k mání) a šestistupňová manuální převodovka. S ní je sice M135i papírově pomalejší a žíznivější, ještě stále ale dává řidiči při jízdě více než kterýkoli automat, jakkoli kvality produktů ZF uznávám.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Bez toho, abych předem prozradil více, než bych nyní chtěl či mohl, musím naznačit, že nejvýkonnější jednička v karoserii hatchbacku není zdaleka dokonalým nástrojem na řezání zatáček, jak by možná někdo podle písmene M nalepeného na zádi očekával. Přesto však dokáže toto kompaktní BMW vyvolávat ten druh zvláštního uspokojení, které vás pobízí usednout za jeho volant bez ohledu na to, jestli musíte vyjet za každodenními povinnostmi anebo jen chcete hledat intimní spojení mezi člověkem a strojem. O tom, jak moc skutečně chcete, ale až příště, v silničním a zčásti i okruhovém testu

12.8.2013 7:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist