Právě testujeme: BMW 335i xDrive M Performance

S pohonem všech kol jej za juniorskou M3 F80 opravdu považovat nelze, přeplňovaný šestiválec pod kapotou má ale také a umí být i zatraceně rychlá.

Komunita příznivců mnichovské automobilky BMW je momentálně v napjatém očekávání prezentace nové M3 (F80), ta ale nedorazí dříve než za několik měsíců. Abychom vám čas do její premiéry alespoň trochu zkrátili, nabídneme vám již brzy test modelu 335i M Performance.

Není to sice plnohodnotná náhrada, to uznáváme, nicméně první kilometry za volantem (ověnčeném LED po vzoru indikátoru omezovače otáček v F1) ukazují, že trojka s lehčí příměsí genů sportovní divize M GmbH vůbec není pomalá.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Po zásahu do standardní řídicí jednotky stoupl výkon řadového třílitru z 306 na 326 koní a nejvyšší hodnota točivého momentu se ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou posunula ze 400 na 450 newtonmetrů (v případě manuálu 430 Nm).BMW tvrdí, že tato změna zkrátila čas akcelerace na stovku o dvě desetiny sekundy, což znamená, že při prostém sprintu z místa na 100 kilometrů v hodině by tato konkrétní 335i dokázala časem 4,8 sekundy držet krok s minulou generací M3 osazenou osmiválcem a manuální převodovkou.

Podvozek testovacího stroje je ve srovnání se standardními vozy snížen o 20 mm a oproti modelům vybaveným paketem M Sport o 10 mm. Auto je postaveno na obřích dvacetipalcových kolech, což pro komfort jízdy nevěší na první pohled nic dobrého, nutno ale podotknout, že se i díky adaptivním tlumičům prozatím chová způsobně.

Poněkud rozpačitě na začátku působily mohutné odvrtávané brzdy s průměrem 370 mm a čtyřpístkovými třmeny vpředu a 345 mm a doupískovými brzdiči vzadu. Rozhodně bychom tedy očekávali ostřejší nástup po sešlápnutí brzdy, s přibývající vzdáleností však musíme uznat, že jde pouze o otázku zvyku, protože účinek se s patřičným tlakem na levý pedál dostaví.


Zásahem do řízení motoru stoupl maximální výkon o 20 koní a 50 newtonmetrů

Co za poměrně atraktivním zevnějškem a jeho rychlostí zaostává, je zvuk motoru. Vzpomínáme si totiž, že minulá generace se v tomto příliš neomezovala a ze dvou koncovek dokázala pod plným plynem vyloudit rozkošný mechanický kravál. Ne že by zdejší sympaticky trčící trubky o průměru 80 mm byly zticha, soundtrack je ale spíše umírněný než vyzývavý, a to i po aktivaci režimu Sport +.

Co je prozatím spojeno s otazníkem, jsou jízdní vlastnosti. Vzhledem k přítomnosti pohonu všech kol xDrive je zřejmé, že se tato 335i driftovací mašinou na požádání nestane, agresivnější přidání plynu v zatáčkách však s utahováním stopy pomoci dokáže. Více již zanedlouho na Autowebu…

Autoweb.cz

6.6.2013 6:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist