Praga R1 – nový český supersport je tady!

Škoda Octavia není jediná zajímavost, která se tento týden dostává do povědomí veřejnosti. Představuje se i nový český supersport Praga.

Svět se netočí jenom okolo Škody Octavia III v tédéíčku. Tedy, tento týden se kolem ní bude točit, ale v Česku se nestaví jen koncernová auta, vznikají tu i zakázkové supersporty. Jen se o nich moc nemluví, protože mají benzínový motor, velkou spotřebu a malý kufr, mámo, takže s  tím nemůžeme jet na chatu.

Společnost Praga Cars teď postupně odhaluje nový supersport, který možná dostane i silniční verzi, ale prozatím se podívejte na tu okruhou. Má dvoulitrový čtyřválec RenaultSport o výkonu „skromných“ 210 koní v 7500 ot./min., ale celá okřídlená placka váží jen 590 kg, takže poměrem výkonu ku hmotnosti 356 koní na tunu zastíní i mnohem exkluzivnější supersporty s velkými motory.

Praga R1 je dlouhá 4170 mm, široká 1800 mm a vysoká necelý metr. O velikosti kufru se výrobce nezmiňuje, ani o tom, jesti je ve víčku nádrže ukryta škrabka na led. Zmiňuje se ale o tom, že mezi motorem a zadním samosvorným diferenciálem je šestistupňová sekvenční převodovka Hewland JFR s pneumatickým ovládáním.

Samozřejmostí je nastavitelný podvozek, závodní pneumatiky do sucha, deště nebo přechodné a neobešlo by se to ani bez bezpečnostní výbavy jako je klec, skořepinová sedačka se šestibodovými pásy, hasící systém či pokročilá palubní elektronika sbírající telemetrii. Tohle je stoprocentní závodní auto a nezbývá než doufat, že vznikne i nějaká omezená silniční série. Cena? Zhruba dva a půl milionu korun. Ještě pořád chcete na okruhy Radical?

12.12.2012 7:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist