PPI RS TT Coupe

Tvarově převratné Audi je v prodeji už řadu let, ale stále musí mít hodně skalních fanoušků, když někomu stojí za to posunout hranice motoru 1,8T na 355 koní.

Německá firma PPI Automotive Design se vrhla na auto, které je v prodeji už skoro sedm let, a i když je jeho základní tvar nedotknutelný (proto vypadá i po továrních faceliftech stále stejně), celkový vzhled upravila tak, aby bylo všem jasné, že se startovní stoosmdesátikoňovou verzí nemá nic společného.

Úpravy PPI na motoru a karosérii jsou svým rozsahem vyvážené a dobře se doplňují, a i když je exteriér tak trochu Fast & Furious, může si to dovolit, když se výkon přeplňovaného 1,8T vyšvihnul z původních 225 koní až na 355 k.

Za takovým vylepšením stojí jak přeprogramovaná řídicí jednotka, tak i zesílené vnitřní komponenty motoru, větší mezichladič, průchodnější sání, nerezové výfukové potrubí od svodů až po koncovky a větší turbodmychadlo, chlazené olejem i vodou. Výsledný poměr 197 koní na litr je srovnatelný například s nejnovější omezenou sérií Mitsubishi Eva FQ400 a dokazuje, že 200 koní na litr je z důvodů spolehlivosti a přijatelné trvanlivosti u současných turbomotorů nejvyšších silničních úprav stropní hodnotou.

Audi TT velká fotogalerie

Audi TT fotogalerie

O výkonu motoru svědčí svými expresivními tvary přední a zadní nárazníky, prahy a také zadní stavitelný spoiler.

Čelní maska má větší průduchy pro lepší chlazení stlačeného vzduchu v mezichladiči a zároveň celý předek opticky rozšiřuje. Spodní průduchy jsou funkční a přivádějí vzduch pro chlazení brzd.

Brzdový systém Brembo má kotouče s průměrem 332 mm a na přání zákazníka je vybavený destičkami GT2 pro vyšší teplotní zátěž.

Podvozek má stavitelnou světlou výšku a pružiny s progresivním účinkem, a seřídit se dá i tvrdost tlumičů.

Zadní nárazník je celý nový a má funkční průduchy pro odvod vzduchu ze zadních podběhů, čímž snižuje vztlak na zadní nápravě a zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech. K zadním brzdám vede chladicí potrubí, které partiím kolem zadních kol přidává dávku agresivity navíc.

Velký spoiler se elektronicky aktivuje ve vyšší rychlosti a je vyrobený z uhlíkových vláken, aby byl co nejlehčí. Jeho účinnost byla testovaná pro nejvyšší rychlosti, i když PPI zatím neuvádí, jakých jízdních výkonu RS TT dosahuje.

Osmnáctipalcová pětipaprsková kola PPI mají stylově matný černý povrch a pneumatiky 225/40. V nabídce jsou i devatenáctipalcová BBS LeMans s obutím 235/35.

Při kompletní zakázce na klíč je možné předělat i celý interiér, například v barvě karosérie nebo i jiném zbarvení, a vedle celokožených úprav nabízí PPI i kompletní škálu soutěžních sedaček Recaro, zabudovaný bezpečnostní rám a výměnu volantu a řadicí páky za sportovnější varianty.

redakce autoweb.cz

29.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist