POZOR: Tohle auto jezdí na vzduch!
3 fotografiemotorsport
Sen mnoha šetřílků z celého světa se zhmotnil v Lucembursku.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
3 fotografiemotorsport
Sen mnoha šetřílků z celého světa se zhmotnil v Lucembursku.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
a navyse, vzduch sa pri tlakovani nadrze filtruje, takze z motora ide cistejsi ako do neho 🙂
je skoro jedno, jestli u pumpy el. kompresorem stlačíte vzduch nebo pružinu
Pokud by jsme měli na Zemi pouze elektrárny větrné , vodní , sluneční .. pak by to bylo ekologické skoro na maximum . Ale tak to není a zajímalo by mě kolik škodlivin v ovzduší stojí jedno načepání nádrže (kompresorem) vzhledem k obyč motoru.
* Jen tak dál už aby jsme jezdili všichni na nefosilní paliva.
jako směr dobrej, až jen na tu energetickou náročnost na to ten vzduch stlačit
Každopádně je energie získaná v elektrárně mnohem čistější než energie získaná v klasickém motoru. Je to dáno mnohem větší účinností elektráren.
A můj oblíbený kousek je tohle: Z výfuku jde vzduch o teplotě asi -20°C, takže žádný příplatek za klimatizaci!
Výroba stlačeného vzduchu kompresorom patrí medzi najstratovejšie premeny energie. Kompresory patria medzi zariadenia s najmenšou účinnosťou.
viac na http://www.kompresory-info.sk
Takže na jednej strane vyrobíme stlačený vzduch za vysoké náklady na energiu a potom ho budeme míňať v aute.
No neviem
http://www.kompresory-info.sk/post/prikon-kompresora-32/
Tohle auto už "jezdí" asi od roku 2000, ale jen na papíře. Dokonce jsou už "postaveny" továrny ve Špamělsku, jihoafrické republice i ve Francii a další se staví. Ve skutečnosti nestojí ani jedna, auto existuje v prototypové verzi, ale prototyp nikdy neujel více než 7 km, pak mu došlo "palivo". Na stránkách http://www.autonavzduch.cz se dozvíte více těchto úchvatných zpráv a kdo zná trošku fyziku, pochopí, že v článku je mnoho omylů. Např. se píše, že si budete moci natankovat z domácí sítě zbudovaným kompresorem poháněným elektromotorem, někde je psáno 5, jinde 5,5 kw, ale to není podstatné, víte, kolik takový elektromotor váží a jak je velký ? Pokud ne, podívejte se na pořádnou cirkulárku. K tomu připočítejte hmotnost vlastního kompresoru. Dále popisované nádrže by musely mít objem cca 300 litrů, to je jeden a půl sudu. Nesmysl je i přídavná ojnice. Dále některé články hovoří o 2 válcích , jiné o 4 válcích. Rovněž tlak v nádržích není stejný, ale jak dochází "palivo", tlak klesá. Když má dojít u motoru ke stlačení tak, aby se stlačený vzduch zahřál na 400 oC, musí být stlačen asi na 100 atm. Do toho se pak "vstříkne" vzduch z nádrže. Tedy při poklesu tlaku v nádrži pod 100 atm. se již palivo se nepřepustí pod píst, protože pod pístem je tlak vyšší a jak známo, tlak v kapalinách a plynech se šíří všemi směry stejně. Některý článek se zmiňuje o unikátním bezdrátovém ovládáná vozidla, že se ušetří 22 kg drátů, tedy že v autě je nějaký sentrální vysílač, který ovládá např. blinkry i hlavní světla a bezdrátově přenáší i elektřinu. K této hovadině se nemá cenu vyjadřovat. Ale takových nesmyslů si najde každý sám. Když jsem se kolem roku 2005 dozvěděl o tomto autě, zůstal jsem jak opařený, říkám si paráda, zbavím se "ropáka" a budu jezdit na vzduch. Druhý den jsem vystřízlivěl a článek několikrát znovu četl. Pak jsem pochopil, že s "ropákem" ujedu ještě mnoho kilometrů. Ve dnešních Zprávách uveřejnila TV NOVA tohle auto a dokonce i cenu – 90 000 Kč. Jinak v článcích se hovoří jak kde, někde 9 až 10 tis dolarů, někde 3 500 EURO, někde do 5 000 US dolarů. Televize jen trošku rozvíří motoristy, spoustu takových naletí. Podobně jak TV NOVA uvěřejnila řidiče z Jihlavy, který má ropáka SEAT TOLEDO a dále zabudované vstřikování vody, prý spotřebuje kolem 2 až 3 litry nafty na 100 km a k tomu litr vody. bylo to asi před rokem a dále ticho po pěšině. Bohužel opět měla TV nějakou senzaci a to diváci potřebují, ne ?