POZOR: Tohle auto jezdí na vzduch!

3 fotografiemotorsport

Sen mnoha šetřílků z celého světa se zhmotnil v Lucembursku.

Diskuze

8 komentářů

    palo

    a navyse, vzduch sa pri tlakovani nadrze filtruje, takze z motora ide cistejsi ako do neho 🙂

    Yaroukh

    je skoro jedno, jestli u pumpy el. kompresorem stlačíte vzduch nebo pružinu

    BOHHy

    Pokud by jsme měli na Zemi pouze elektrárny větrné , vodní , sluneční .. pak by to bylo ekologické skoro na maximum . Ale tak to není a zajímalo by mě kolik škodlivin v ovzduší stojí jedno načepání nádrže (kompresorem) vzhledem k obyč motoru.

    * Jen tak dál už aby jsme jezdili všichni na nefosilní paliva.

    Mi

    jako směr dobrej, až jen na tu energetickou náročnost na to ten vzduch stlačit

    Pavel

    Každopádně je energie získaná v elektrárně mnohem čistější než energie získaná v klasickém motoru. Je to dáno mnohem větší účinností elektráren.

    Pan P.

    A můj oblíbený kousek je tohle: Z výfuku jde vzduch o teplotě asi -20°C, takže žádný příplatek za klimatizaci!

    lubo

    Výroba stlačeného vzduchu kompresorom patrí medzi najstratovejšie premeny energie. Kompresory patria medzi zariadenia s najmenšou účinnosťou.

    viac na http://www.kompresory-info.sk

    Takže na jednej strane vyrobíme stlačený vzduch za vysoké náklady na energiu a potom ho budeme míňať v aute.

    No neviem

    http://www.kompresory-info.sk/post/prikon-kompresora-32/

    Baterkar

    Tohle auto už "jezdí" asi od roku 2000, ale jen na papíře. Dokonce jsou už "postaveny" továrny ve Špamělsku, jihoafrické republice i ve Francii a další se staví. Ve skutečnosti nestojí ani jedna, auto existuje v prototypové verzi, ale prototyp nikdy neujel více než 7 km, pak mu došlo "palivo". Na stránkách http://www.autonavzduch.cz se dozvíte více těchto úchvatných zpráv a kdo zná trošku fyziku, pochopí, že v článku je mnoho omylů. Např. se píše, že si budete moci natankovat z domácí sítě zbudovaným kompresorem poháněným elektromotorem, někde je psáno 5, jinde 5,5 kw, ale to není podstatné, víte, kolik takový elektromotor váží a jak je velký ? Pokud ne, podívejte se na pořádnou cirkulárku. K tomu připočítejte hmotnost vlastního kompresoru. Dále popisované nádrže by musely mít objem cca 300 litrů, to je jeden a půl sudu. Nesmysl je i přídavná ojnice. Dále některé články hovoří o 2 válcích , jiné o 4 válcích. Rovněž tlak v nádržích není stejný, ale jak dochází "palivo", tlak klesá. Když má dojít u motoru ke stlačení tak, aby se stlačený vzduch zahřál na 400 oC, musí být stlačen asi na 100 atm. Do toho se pak "vstříkne" vzduch z nádrže. Tedy při poklesu tlaku v nádrži pod 100 atm. se již palivo se nepřepustí pod píst, protože pod pístem je tlak vyšší a jak známo, tlak v kapalinách a plynech se šíří všemi směry stejně. Některý článek se zmiňuje o unikátním bezdrátovém ovládáná vozidla, že se ušetří 22 kg drátů, tedy že v autě je nějaký sentrální vysílač, který ovládá např. blinkry i hlavní světla a bezdrátově přenáší i elektřinu. K této hovadině se nemá cenu vyjadřovat. Ale takových nesmyslů si najde každý sám. Když jsem se kolem roku 2005 dozvěděl o tomto autě, zůstal jsem jak opařený, říkám si paráda, zbavím se "ropáka" a budu jezdit na vzduch. Druhý den jsem vystřízlivěl a článek několikrát znovu četl. Pak jsem pochopil, že s "ropákem" ujedu ještě mnoho kilometrů. Ve dnešních Zprávách uveřejnila TV NOVA tohle auto a dokonce i cenu – 90 000 Kč. Jinak v článcích se hovoří jak kde, někde 9 až 10 tis dolarů, někde 3 500 EURO, někde do 5 000 US dolarů. Televize jen trošku rozvíří motoristy, spoustu takových naletí. Podobně jak TV NOVA uvěřejnila řidiče z Jihlavy, který má ropáka SEAT TOLEDO a dále zabudované vstřikování vody, prý spotřebuje kolem 2 až 3 litry nafty na 100 km a k tomu litr vody. bylo to asi před rokem a dále ticho po pěšině. Bohužel opět měla TV nějakou senzaci a to diváci potřebují, ne ?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist