Pozemní rychlostní rekord bude začínat trojkou
Noble
Bloodhound SSC s Andy Grrenem míří za 1600 km/h. Jenže jistý Waldo Stakes plánuje překonat dvojnásobek. A má na to dvě rakety z X-15.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Noble
Bloodhound SSC s Andy Grrenem míří za 1600 km/h. Jenže jistý Waldo Stakes plánuje překonat dvojnásobek. A má na to dvě rakety z X-15.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
jak dlouha ze je ta solna plan? pri rychlosti okolo 900 m/s to bude ubihat rychle.
No tak je třeba uznat, že zatímco Bloodhound SSC by měl disponovat maximálním tahem 90+122 kN, 2 motory z X-15 by měly dávat celkem od 500 do 626 kN, a to je úplně jiná liga (psychiatrická léčebna?). Ale zatímco SSC má cíle ambiciózní, ale uvěřitelné, nemyslím si, že pro překonání dvojnásobné rychlosti stačí mít něco přes dvojnásobný tah. Stakes bude rád, pokud jeho výtvor přežije mach 1, a pokud jeho pilot přežije akceleraci.
Tak kdo říká, že od začátku ten stroj musí zrychlovat na plný výkon? V autě taky nemáte stále nohu na podlaze … teda většina z nás nemá 🙂 Motory svůj extrémní tak uplatní až ve vysokých rychlostech, kde bude velký aeorodynamický odpor. Což bude největší výzva. Copak motory, to si sežena každej. Ale zajistit směrovou stabilitu v takové rychlosti při jízdě po povrchu, to teda nebude snadný oříšek.