Pozemní rychlostní rekord bude začínat trojkou

Bloodhound SSC s Andy Grrenem míří za 1600 km/h. Jenže jistý Waldo Stakes plánuje překonat dvojnásobek. A má na to dvě rakety z X-15.

Rychlost zabíjí. Zatím však není jasné, jak rychle člověk musí jet, aby zemřel. Andy Green jel v roce 1997 s Thurstem SSC bez pár setin 1228 kilometrů v hodině – nadzvukovou rychlostí – a rozhodně nezemřel. Za rok chce Green s vozem Bloodhound SSC (titulní) překonat hranici tisíce mil v hodině (1609 km/h). Jenže Waldo Stakes míří mnohem výš. Dvakrát výš.

Přestože nemá formální technické vzdělání, sleduje Waldo Stakes dění kolem pozemních rychlostních rekordů už dlouho a snad je i schopným samoukem. Dvou tisíc mil v hodině však nedosáhne snadno. Green a Richard Noble míří na polovinu, přestože mají pětadvacet let zkušeností a rozpočet přes dvě stě milionů korun.

Stakes už má ke svému rekordnímu pokusu vhodné pohonné ústrojí. Opatřil si dva raketové motory XLR99 – strojům X-15 stačil v šedesátých letech jeden k překonání řady rekordů. Létaly přes sto kilometrů vysoko rychlostí až 7274 kilometrů v hodině (ne obojí najednou). Stakes míří sotva na polovinu.

3.1.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist