Pozemní rychlostní rekord bude začínat trojkou

Bloodhound SSC s Andy Grrenem míří za 1600 km/h. Jenže jistý Waldo Stakes plánuje překonat dvojnásobek. A má na to dvě rakety z X-15.

Rychlost zabíjí. Zatím však není jasné, jak rychle člověk musí jet, aby zemřel. Andy Green jel v roce 1997 s Thurstem SSC bez pár setin 1228 kilometrů v hodině – nadzvukovou rychlostí – a rozhodně nezemřel. Za rok chce Green s vozem Bloodhound SSC (titulní) překonat hranici tisíce mil v hodině (1609 km/h). Jenže Waldo Stakes míří mnohem výš. Dvakrát výš.

Přestože nemá formální technické vzdělání, sleduje Waldo Stakes dění kolem pozemních rychlostních rekordů už dlouho a snad je i schopným samoukem. Dvou tisíc mil v hodině však nedosáhne snadno. Green a Richard Noble míří na polovinu, přestože mají pětadvacet let zkušeností a rozpočet přes dvě stě milionů korun.

Stakes už má ke svému rekordnímu pokusu vhodné pohonné ústrojí. Opatřil si dva raketové motory XLR99 – strojům X-15 stačil v šedesátých letech jeden k překonání řady rekordů. Létaly přes sto kilometrů vysoko rychlostí až 7274 kilometrů v hodině (ne obojí najednou). Stakes míří sotva na polovinu.

3.1.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist