povinne-zimni-pneumatiky-vse-co-potrebujete-vedet.jpg

Povinné zimní pneumatiky – vše, co potřebujete vědět!

poradna

Od 1. listopadu opět platí povinnost používat zimní pneumatiky. Nemáte přezuto? Nepropadejte panice.

Diskuze

3 komentáře

    zorba

    k vašemu prohlášení v článku: „Nikdo by si asi nechtěl dát na auto gumy, které sice vypadají jako nové, ve skutečnosti ale tři roky ležely kdesi v šeru skladu, a jejichž směs už spíše nefunguje, než funguje.“

    V posledních letech se v období sezonního přezouvání pneumatik pravidelně objevují mezi řidiči diskuze o stárnutí pneumatik a životnosti nových pneumatik. Hlavní neznámou pro většinu z nich je, do jakého data výroby lze novou nepoužitou pneumatiku považovat za “novou”. Zásadním sdělením pro všechny řidiče je skutečnost, že neexistují žádná oficiální vědecká ani technická data, jež by jasně stanovovala maximální stáří nové, nepoužité pneumatiky. Prodejci pneumatik však musí dodržovat důležitou podmínku, že nové pneumatiky je nutné řádně skladovat.

    „Setkáváme se občas s řidiči, kteří odmítají nakupovat nové pneumatiky vyrobené před rokem či dvěma lety. Své chování následně odůvodňují tvrzením, že pneumatiky považují za staré. Jedná se však o mylný názor. Stanovisko společnosti Goodyear je takové, že by neměla být stanovena žádná konkrétní životnost pneumatik, protože neexistují vědecká nebo technická fakta, na základě nichž by bylo možné určit jakoukoli minimální či maximální životnost osobní nebo nákladní pneumatiky. U renomovaných prodejců lze proto zakoupit bez obav pneumatiky i se starším datem výroby,“ říká Lenka Majková, Marketing Specialist společnosti Goodyear Dunlop. Toto stanovisko sdílí se společností Goodyear Dunlop také Evropská technická organizace výrobců pneumatik a ráfků (ETRTO) i americká Asociace gumárenských výrobců (RMA), jelikož ani podle nich neexistují jakákoli relevantní data k této problematice.

    ETRTO uvádí ve své oficiální publikaci mimo jiné doporučení týkající se skladování pneumatik, duší a ráfků. Dokument neobsahuje informace o maximálním stáří nové pneumatiky, nýbrž se soustředí především na pravidla správného skladování, mezi něž se řadí ochrana před vysokými teplotami, výraznými změnami teplot, vlhkostí, ozónem, ultrafialovým zářením, kontaktem s tuky či agresivními chemikáliemi. “Pneumatiky společnosti Goodyear jsou vyráběny v souladu s předpisy ETRTO, díky čemuž jsou velmi odolné vůči přirozenému stárnutí,” dodává Lenka Majková.

    Pokud bychom přesto hledali časové vymezení, do jakého data výroby lze pneumatiky považovat za nové, bylo by jej možné najít například v britské normě BS AU 50. Ta říká, že pneumatiku lze označovat za novou, byla-li vyrobena nejvíce před 6 lety. Národní asociace distributorů pneumatik (NTDA) v této souvislosti uvádí jen 5 let od data výroby. Německé asociace gumárenského průmyslu, výrobců a prodejců pneumatik rovněž tvrdí, že pneumatiky se označují za nové, pokud neuplynulo více než 5 let od data jejich výroby. Za pozornost však stojí i skutečnost, že žádný z dokumentů zmíněných organizací neříká, že po této době pneumatiky nesmějí být prodávány nebo nejsou vhodné ke svému účelu.

    Takže to chce před napsáním nějakého matoucího článku občas něco nastudovat.

    Lucie

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda nutně musí být na všech kolech pneumatika stejné značky nebo zda stačí stejný rozměr. Díky za odpovědi.. jsem hold ženská… 🙂

    Prazdroj

    Na jedné nápravě musí být stejné pneumatiky. Tedy stejný rozměr, stejná značka, stejný dezén. Na druhé nápravě mohou být pneumatiky od jiného výrobce nebo jiný dezén. Velikost pak nejčastěji stejná, pokud výrobce auta neurčil jinak.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist