Povinné ručení: Jak fungují bonusy a malusy?

Pojišťovny při výpočtu ceny povinného ručení neměří všem řidičům stejným metrem. Do ceny pojištění se nejvýrazněji promítá věk řidiče, dosavadní historie nehodovosti a také místo bydliště. Nejrizikovější skupinou jsou pro pojišťovny mladí řidiči do 25 let s trvalým pobytem v Praze, kteří již mají za sebou dopravní nehodu.
zelena-karta-1-1100x618.jpg Zdroj: Archiv

Jezdí pomalu, nevnímají dopravní značky a mají pomalé reakce. To jsou nejčastější výtky mladších řidičů vůči seniorům za volantem. Naopak lidé starší 65 let si o mladších řidičích často myslí, že zbytečně riskují, přeceňují své schopnosti a někdy jsou také agresivní, nebo dokonce řídí pod vlivem alkoholu.

Specifický styl jízdy mnohé Čechy vede k domněnce, že senioři představují v dnešním silničním provozu nebezpečí a často způsobí dopravní nehodu. Statistiky ale ukazují, že tomu tak není a mnohem více dopravních nehod mají na svědomí čerství majitelé řidičských průkazů do 25 let. Těm se také výrazně prodraží povinné ručení. Nehodovost jednotlivých věkových skupin totiž pojišťovny zohledňují při výpočtu ceny pojištění.

„Věk je jedním ze tří hlavních parametrů, který se promítá do ceny povinného ručení. Zatímco velmi mladí řidiči si připlatí za svoji nezkušenost, u seniorů nad 65 let cena povinného ručení mírně stoupá z důvodu rizik spojených s věkem. Cenu povinného ručení samozřejmě dále významně ovlivňuje bonus za bezeškodní průběh a místo trvalého bydliště pojištěného,“ uvádí Ladislav Gruber z portálu ePojisteni.cz. Rozdíl v ceně povinného ručení bývá značný. Například dvacátník bydlící na vesnici zaplatí za povinné ručení Škody Octavie 5 000 korun ročně, senior ve věku 70 let o 2 300 korun méně.

Bez ohledu na věk pořídí povinné ručení výhodněji řidiči, kteří jezdí dlouhou dobu bez nehod. Ladislav Gruber k tomu dodává: „Za každý měsíc bez nehod získá řidič jeden bod, za rok tedy může získat 12 bodů. Po deseti letech bez nehod pak dosáhne na nejvýraznější slevu okolo 50 až 60 procent ze základní ceny. Naopak za každou způsobenou škodu uplatňují pojišťovny takzvaný malus 24 až 34 bodů. Pokud mladý řidič hned v prvním roce nabourá, pojišťovna uplatní malus a cena pojištění bude výrazně vyšší.“

1.11.2019 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: ePojištění

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist