Povinná zimní výbava vs. auta s pohonem 4×4
pokuty v rakousku
Jsou majitelé čtyřkolek z hlediska povinnosti vybavit své vozidlo zimní výbavou jakýmkoli způsobem před zákonem zvýhodněni?
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
pokuty v rakousku
Jsou majitelé čtyřkolek z hlediska povinnosti vybavit své vozidlo zimní výbavou jakýmkoli způsobem před zákonem zvýhodněni?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pan Beran se na věc podíval ze stránky legislativní. Já bych snad na prvním místě doporučoval rozum.
V první řadě automobilů s pohonem všech čtyř kol je velká spousta a stejně tak je zde velká spousta systémů, které pohon všech čtyř kol umožňují. A jen velmi malá část těchto systémů disponuje permanentním pohonem všech kol – například Symetrical AWD od Subaru, či Quattro od Audi, ovšem pouze s motory umístěnými podélně (zde je použit středový diferenciál Torsen, u motorů napříč je použita Haldex spojka, která spíná v případě potřeby) a pár dalších. To znamená, že není 4kolka jako 4kolka.
Za druhé, pohon 4×4 přináší výraznou výhodu při přenosu točivého momentu na vozovku a při brzdění motorem. Nikoliv však při brzdění brzdami, nebo při vyšlápnuté spojce. Je tedy hezké, když má řidič vůz s pohonem všech kol obutý na letních pneu a do kopce se tak vyškrábe (záleží však na povrchu, teplotě, apod.) stejně jako vůz s pohonem zadních kol, či předních na zimních pneu, když však přijde na brzdění provozními brzdami, jde již jen o pneumatiky, stejně jako při průjezdu zatáčkou. To samé platí pro použití zimních řetězů, které mají za úkol zvýšit trakci.
PS: nikdy nezapomenu na Stoupu, kterého tahal můj kamarád z příkopu. Ten tvrdil, že kdyby měl Passat 4Motion a ne tu jeho obyčejnou předokolku, byl by to býval ubrzdil, protože by mu při brzdění brzdou, brzdily i zadní kola. Toliko k technickému povědomí řidičů.
Zeptal bych se na povinnost mít sněhové řetězy u 4kolky v zahraničí (Itálie, Rakousko), kde toto např. na horách taky stanovuje značka. U mého SUV a při zvolené (a povolené) konfiguraci kol řetězy nenasadím. Znamená to tedy, že za značku nesmím a mám smůlu? Máte-li někdo zkušenosti, podělte se…
Díky za doplnění. Tyto technické aspekty jsou právě těmi, o kterých se zmiňuji a které by se případně posuzovaly a porovnávaly.
To, že není čtyřkolka jako čtyřkolka, je jasné a někdy mohou být čtyřkolky zrádné v tom, že vyjet se dá leccos i na letních, ale ubrzdit dolů z kopce na sněhu už mnohem méně. 🙂
s letnakama to na 4×4 neni tak jednoduche – na kluzkem povrchu to bude znamenat, ze v zatacce se staci dotknout plynu a ujede zadek. Ostatne takto se chova ctyrkolka i na ledu. V beznych podminkach typu snih, ujezdeny snih apod. je nahon 4×4 velka vyhoda. Je to fajn i v desti – kdyz do louze vjede jedno hnane kolo ze 2, nebo jedno ze 4 je sakra rozdil. Na cistem ledu je to dle mych zkusenosti jedno – ano 4×4 na ledu vyjede kopec, ale jak se dostat dolu ?
A jeden tradicni: Auto s nahonem 4×4 projede vic, dojede dal, takze zapadne na velmi tezko pristupnem miste 😉
mohu popsat jen osobní zkušenost, když jsem jel na ledovec Solden v AT, v půli kopce je brána kde kontrolovali povinné řetězy. uplně mi zatrnulo páč jsem je neměl ale chlapík jen prohlásil áááá subaru …jeďte dál … takže takto to chodí v civilizaci…
mohu popsat jen osobní zkušenost, když jsem jel na ledovec Solden v AT, v půli kopce je brána kde kontrolovali povinné řetězy. uplně mi zatrnulo páč jsem je neměl ale chlapík jen prohlásil áááá subaru …jeďte dál … takže takto to chodí v civilizaci…
mohu popsat jen osobní zkušenost, když jsem jel na ledovec Solden v AT, v půli kopce je brána kde kontrolovali povinné řetězy. uplně mi zatrnulo páč jsem je neměl ale chlapík jen prohlásil áááá subaru …jeďte dál … takže takto to chodí v civilizaci…