potvrzeno-dojizdeni-zimnich-pneumatik-v-lete-je-riskantni.jpg

Potvrzeno – dojíždění zimních pneumatik v létě je riskantní!

zimní pneumatiky

Říkáme to pořád, tedy že dojíždění opotřebených zimních gum v létě přináší zvýšené riziko, zejména na mokré vozovce. A teď to posvětily autority.

Diskuze

12 komentářů

    pepe

    Asi se nenajde blázen, který by tvrdil něco zásadně jiného, než bylo naměřeno. Je ale nutno dodat, kdo jsou ti, kteří dojíždí v létě zimáky a jezdí rychle. Není to náhodou policie, městští strážníci, soukromé sanitky? Možná ještě pár teenagerů. Lidi co jezdí autem do práce se většinou moc rychle nehrnou protože, co si budeme povídat, kdo musí šetřit na gumách, šetří i na palivu a je si vědom, že když to zbuší, na nové auto mít nebude. Takže z téhle strany bych v tom teda žádné velké riziko neviděl.

    PepaSFI

    na mé auto se už ve fabrice obouvají jako originál gumy M+S. Žeby výrobce něco nepodchytil?
    Na zimních gumách které momentálně mám je kontrolní značka hloubky dezénu dvojitá. Jedna je pro zimní použití a druhá, nižší, na letní. Žeby výrobce něco nepodchytil?
    Jsou to gumy které v testu Autobildu který u nás přejímá Autotip a SM propadly hned po první zkoušce na mokru. Na podzim jsem je zkoušel na klouzací dráze. Drželo to tak že to skoro bylo až nudný. Říkám tomu dozorčímu že to nějak neklouže a on se směje jak puklej pecen a ukazuje na dráhu kde se kdosi zmítá v hodinách.
    No a na závěr snad jen tolik že letos jsme půl zimy odjezdili v prakticky letních podmínkách a nikomu nevadilo že máme zimní gumy.
    A úplně na závěr: Kdo si myslí že může jet na mokru tak jak na suchu protože má skvělý gumy je DEBIL, nemá co pohledávat na silnici a zasluhuje násadou od krumpáče přerazit všecky čtyři pracky i hnáty.

    XXX

    Něco jako rychlost je nebezpečná, alkohol za volantem zabíjí a pod., vždy je to hlavně na tom mezičlánku mezi volantem a sedačkou. Je to pochopitelně naprosto bezpečné, jen člověk musí vědět jak to funguje, jaké ho čekají rozdíly a jak vzhledem k tomu jízdu přizpůsobit. Je komické jak se tzv. autority a tzv. experti můžou strhat, aby něco označili za nebezpečné pokud se jedná především o komerční záležitost.

    Michal

    proč se v článku hovoří o létě když u zimních pneumatik dokáže každý „expert na gumy“ hovořit o teplotě nižší než 7 stupňů. Proč prostě nenapíšete, že nad 7 stupňů jsou lepší letní, když pod 7 stupňů mají být vhodnější zimní pneumatiky. To by se asi Humlovi a spol. nelíbilo, že když je kalendářní zima, na teploměru 15 jako letos a na obzoru ani mráček, že pokuty za gumy nemají materiální aspekt.

    PepaSFI

    oni obvykle hovoří o průměrné teplotě 7 stupňů při které by se mělo přezouvat na zimní. Což samozřejmě nikdo není schopen změřit a technicky je to nesmysl. Ta guma není statistická tabulka, je to hmotný předmět a na průměrování se nehraje. Jenže to by museli ti chytráci připustit že by vlastně bylo potřeba přezouvat dvakrát denně protože je ráno -1 a odpoledne +15 takže ráno jednoznačně potřebujem zimní a odpoledne zas letní a kdo je nemá je bezohledný pirát a vrah. Jenže to technicky dost dobře nejde a tak se slovíčkaří s průměrem a dělá se propaganda aby se lidem zblbla hlava a vymyslely další buzerace. Jenže ona ta jízda bude vždycky o kompromisech, o tom že si prostě my, naše auta a gumy, musíme poradit v strašně široké škále situací která prostě nejde podchytit v laboratorních testech které navíc, jak už se ostatně ukázalo v Německu často zavání manipulací a zájmem trhu.

    FuckingFreak

    Ježiš marjá! Mám doma 7 let starý zimní Polarisky min 5mm vzorek. Chtěl jsem je dát na zadní nápravu. Ještě že jsem si přečetl tenhle článek, který mi ukázal cestu…! Je jasný, že nová guma je lepší než ojetá. Já bych chtěl spíš porovnání těch 3mm pneu. Pěkně zimní vs letní ojetina. Tohle je zase jen vymejvání mozků!

    audis

    rekapitulace viz tabulka: ojeté zimáky na suchu no problém, protože nové letní mají výsledky 95 – 100 % z referenčního nového Continentalu a ojeté zimáky 101 – 96 %. Takže na hranici vnímatelnosti v praxi.

    Na mokru to je horší, nové letní se pohybují v pásmu 93 – 100 % (Rockstone teda 70 %), ojeté zimní 71 – 82 % oproti referenčními letními novému Continentalu.

    Výsledky nejsou žádné hvězdy, jsou % přepočty z naměřených hodnot (díky Autoklubu, jen víc těchto testů!!) . takže když má např. guma 95 % , znamená to, že třeba zabrzdí třeba na 60 metrech a 100% na 63m. takže minimální rozdíl. Hvězdovité testy by tomuto výsledku srazily bezdůvdně hned jednu nebo dvě hvezdy, a přitom jde o hovno, tak pozor na to.

    taky je na tom vidět, že pneumatiky jsou skoro všechny stejné. Starší výsledky to potvrzují (blbě se u nich v archivu Autoklubu starší testy hledají). To jen medyjální masáž udílí hvězdy, ale jejich jednotka je minimalistiká a výsledek 5* a 3* pneu je dle mě skoro stejný.

    Lukáš

    „Ve prospěch letních modelů hovoří i skutečnost, že úroveň opotřebení zimních pneumatik je v teplých měsících vysoká a výrazně také roste spotřeba paliva“ – přečetl jsem si celý ten test AČR a o opotřebení ani spotřebě tam není ani hláška. Jak tedy pane Rakovane roste ta spotřeba? A že se více opotřebují? No přece to je snad účel toho doježdění, ne?

    Shrnutí testu: v létě se na suchu sjeté zímní pneu chovají úplně stejně jako sjeté letní. Horší jsou jen v prudkém dešti.
    Rada pro dojížděče: na suchu s nimi jezděte úplně stejně jako s letníma a na mokru zpomalte (což byste stejně museli udělat i s letníma).

    PepaSFI

    samozřejmě že se zimní v létě rychleji opotřebují. Proto je potřeba je vyhodit radši hned a honem běžet pro nový. Pokud jde o spotřebu, v některých testech se ukazuje že je to často naopak, zimní mají nižší valivý odpor. A ten výše uvedený test vpodstatě ukázal to co tvrdím už dávno. Spíš záleží na značce a typu, než na tom jestli je to zimní nebo letní. Některá uspěla v jednom, jiná v jiném testu a vlastně se vůbec nedá říct konkrétní závěr. A pokud jde o ty testy, mě je úplně jedno jaký má guma valivý odpor na zkušebním stroji nebo jaký vytváí hluk na zkušební dráze. S realitou to nemá vůbec nic společného. Na našich rozbitých silnicích se to chová úplně jinak než v laboratoři. Spíš je důležité jak se bude valit po nerovnostech a jak bude hluk a vibrace přenášet do vozidla. Jenže to nikdo netestuje. Dost mě pobavil test zimních gum co vyšel v Autotipu čili Autobildu. Zkusili brzdnou dráhu na mokru a která guma neprošla přes nějaký jejich limit, šla pryč, dál se netestovala. Že třeba může být naprosto skvělá na sněhu a ledu a dokonale sloužit někomu v horách už nikoho nezajímá. Stanovili jsme pravidla a o tom se nediskutuje.

    Sjetá Guma

    „dojíždění zimních pneumatik v létě je riskantní“ – řekl bych že riskantní je když je někdo blbej – pak mu nepomůžou žádný pneumatiky.

    tom

    Vypadá to, že autor článku si do něj napsal, co potřeboval, ale za nestranné vyhodnocení zmíněního testu se to považovat nedá. Tak například tento odstavec:
    „Z testu vyplynulo, že i letní opotřebená pneumatika má v létě lepší vlastnosti než opotřebená zimní. Autoklub ČR podrobil pneumatiky testu v podélném (vodní sloupec 8 mm) a příčném (vodní sloupec 6 mm) aquaplaningu. Oba odpovídají silnému dešti, v silničním provozu jde o zvýšené bezpečnostní riziko.“
    Tak když se podíváte na výsledky testů, tak zrovna v obou případech aquaplaningu mezi opotřebenými pneumatikami byla nejlepší zimní Sava.
    Pokud si výsledky testů přečtete pozorně ě nepředpojatě, zjistíte, že mezi opotřebenými letními a zimními pneumatikami není zase tak velký rozdíl a velmi záleží, od kterého výrobce a který typ pneumatiky to zrovna je a jaký má vzorek. Ano,. v celkovém procentuálním hodnocení, tak jak bylo nastaveno, což je také otázka, jsou opotřebené letní pneu velmi mírně lepší, ovšem v jednotlivých konkrétních situacích to bývá také naopak. Viz už zmíněný aquaplaning.
    Spíše než nejaký zásadní rozdíl mezi opotřebenými letními a zimními pneumatikami test ukazuje jinou věc – že samozřejmě nejbezpečnější je před každým létem a před každou zimou koupit nové pneumatiky. Protože hlavní rozdíl není mezi letními a zimními, ale mezi neopotřebenými a opotřebenými. Tedy pokud si zrovna nekoupíte tu od čínského výrobce :-).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist