autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Postavte si elektrickou formuli Westfield iRacer
Postavte si elektrickou formuli Westfield iRacer
Stavět okruhové auto se zážehovým motorem v době hybridů a elektromobilů je něco jako představit nový typ psacího stroje. Něco podobného se nejspíš honilo v hlavách lidem z automobilky Westfield, která namísto další reinkarnace Lotusu 7 připravila ve spolupráci s univerzitou v Birminghamu ryze elektrický závoďák iRacer.
Jako ideální kompromis mezi dojezdem a hmotností považovali lidé z Westfieldu akumulátor o kapacitě 23 kWh. To by mělo stačit na nějakých 25 minut opravdu ostrého okruhového svezení. Zbytek dne už ale nejspíš strávíte v boxech, Westfield sice neříká jak dlouho trvá dobití, ale u takového Citroënu C-Zero si na nabití 16 kWh baterie počkáte devět hodin, z rychlonabíjecího stojanu pak 30 minut.S dvojicí elektromotorů YASA-750 dosahuje celkový výkon hodnoty 134 koní a točivého momentu 745 Nm. Hmotnost se díky rozsáhlému použití karbonu podařilo dostat na 771 kg, což je s 200 kg těžkými bateriemi slušný úspěch.
Nejlepší na tom všem je, že si svůj okruhový závoďák můžete postavit vlastníma rukama, stejně jako Caterham. V krabici vám dorazí hliníkový rám, odpružení, panely z kompozitu, vybavení interiéru a všechny další náležitosti.
A cena? Za sporťák budoucnosti dáte 13 999 liber, tedy asi 450 000 Kč. Motor si však budete muset obstarat sami, v ceně není duo elektromotorů zahrnuto, stejně jako zmiňované baterie. Do budoucna se počítá s rozšířením o všechny možné druhy pohonu, od hybridu až po konvenční spalovací motor pro těch pár zpátečníků.