Postaví Porsche plochý osmiválec?

Malý supersport Porsche, o němž vážně uvažuje vedení, by mohl dostat nový osmiválcový motor. Automobilka má prostředky i potřebnou techniku.

Světová premiéra nového Porsche 911 se zdaleka netočila kolem jediného auta. Novináři z celého světa tu na vedení německé firmy vyzvídali, jak daleko jsou plány na nový menší supersport s cenou mezi 911 a plánovaným modelem 918. Šéf Porsche Matthias Müller prozradil, že ho „irituje“, když jeho automobilka není schopná postavit se Ferrari na cenové hladině přes šest milionů korun. Prostoru pro auto ve stylu legendární 959 je podle něj na trhu dostatek. Své k věci řekl také Wolfgang Hatz, šéf výzkumu a vývoje Porsche, když připustil vývoj nového plochého osmiválce: „Na takový trh musíme vstoupit pořádně vybaveni.“

Němci mají za to, že v segmentech ovládaných Ferrari je nejméně osmiválcový motor nezbytnou podmínkou úspěchu. Jejich plochý šestiválec je navíc blízko svých limitů. Zvětšit ho výrazně přes čtyři litry není možné bez velkých obětí na straně efektivity.Osmiválcový motor by navíc vhodně odlišil malý supersport od nejsilnějších verzí Porsche 911, které jistě i v generaci 991 nakonec překoná hranici šesti set koňských sil. Spekuluje se o tom, že Porsche by dokázalo vyvinout nový plochý osmiválec relativně levně. Jeho inženýři totiž v současnosti pracují na čtyřválcovém boxeru pro svůj chystaný nejmenší model. Malý motor by měl být koncipovaný jako modulární. Dalším nákladným problémem by v tomto případě byla převodovka, ale podle Hatze může Porsche upravit kompaktní skříň Carrery GT.

autoweb.cz

31.8.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist