autoweb.cz > Ferrari > Ferrari LaFerrari > Poskládejte si své vlastní Ferrari LaFerrari, zatím je k mání motor. Bez hybridu, bez auta
Poskládejte si své vlastní Ferrari LaFerrari, zatím je k mání motor. Bez hybridu, bez auta
Ferrari LaFerrari patří k nejžádanějším vozům současnosti. Italská automobilka ovšem vyrobila pouze 499 exemplářů. Následně přidala ještě jeden, který zamířil do aukce a jehož výtěžek zamířil na konto obětí ničivého zemětřesení, tím ale byla produkce kupé u konce. Kromě toho Ferrari vyrukovalo ještě s 209 kusy otevřeného provedení zvaného Aperta, i to však na celý svět bylo málo. Nepřekvapivě je tak LaFerrari vyvažováno zlatem. Tedy za předpokladu, že se vůbec na trhu s „ojetinami“ objeví.
Nyní se ovšem můžete mezi exkluzivní klub majitelů zařadit i vy, i když jen částečně. Na prodej totiž není kompletně celý vůz, ale pouze jeho pohonná jednotka. Tedy 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, který produkuje 800 koní. To rozhodně není nedostačující výkon, kromě toho se motor může pochlubit také nadmíru působivým a pod kůži se zažírajícím zvukem. S čím naopak ale již počítat nemůžete, to je hybridní ústrojí, které spalovací agregát pod kapotou LaFerrari doplňuje a jenž přihazuje dalších 163 koní.
Celá nabídka vzbuzuje řadu otázek, nevěrohodnost však mezi ně nepatří. Prodávající působí na serveru eBay již čtrnáctým rokem a má pouze pozitivní hodnocení. Vzácný motor V12 mu tedy bezesporu patří a je schopen jej doručit. Co se ale stalo s vozem, ve kterém odváděl svou práci? A kam se poděly hybridní komponenty? Na to se již budete muset zeptat napřímo, pokud svůj zájem myslíte vážně. Připravte se ovšem na nemalý výdaj, neboť okamžitě ke koupi je dvanáctiválec za 385 000 USD, tedy za zhruba 8,185 milionu korun.
Lze pak jen dodat, že koupí motoru můžete odstartovat svou pouť za LaFerrari, jenž si postavíte sami. Stejně tak ovšem můžete pohonnou jednotku usadit do jiného vozu. Tímto směrem se ostatně vydalo znovuzrozené Apollo (dříve automobilka Gumpert), jehož nový model Intensa Emozione pohání tentýž dvanáctiválec. Jen přepracovaný firmou Autotecnica Motori a naladěný na 780 koní.