Poručíme smogu, dešti!
Zajímavosti o autech
Vzhledem k teplotní inverzi se smog stal v minulých dnech součástí naší městské reality.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Zajímavosti o autech
Vzhledem k teplotní inverzi se smog stal v minulých dnech součástí naší městské reality.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dovolím si upozornit na několik nepřesností, respektive omylů. Naftové motory do osbních aut jsou vysokootáčkové a jsou zdrojem mikrosazí, které neumíme odstranit. S tím si neporadili ani Němci, ani Japonci. To je důvodem zákazu osobních naftových aut v řadě států USA. Motory na metan jsou též zdrojem mikrosazí. Na druhou stranu plynové kotekny s tlakovými hořáky jsou kysličníků dusíku (NOx). Už jste někdo viděli blokovou kotelnu s trjcestným katalyzátorem? Já ne. Osobně si myslím, že nejlepším bojem proti smogu je přístupu zelených do médií a veřejné správy.
Nerozumím několika větám z Vašeho příspěvku:
\“Na druhou stranu plynové kotekny s tlakovými hořáky jsou kysličníků dusíku (NOx).\“
a
\“Osobně si myslím, že nejlepším bojem proti smogu je přístupu zelených do médií a veřejné správy.\“
Zdá se mi, že v těchto větách chybí slova, která jsou pro ně podstatná. Nebylo by lepší dělat věci pořádně a před odesláním si příspěvek po sobě přečíst? Snad by poté působil skutečně fundovaně.
Jaký smysl má přístup zelených (rudých) dp médií a veřejné zprávy???? Zelení jsou jako většina ostatních stran – jde jen o to jak si nahrabat. A poručit větru, dešti (smogu, gl. oteplování/ochlazování\“,) uměla jen jedna strana, ale to radši budu šlukovat vejfuk.
Autor nám zatajil jednu dost podstatnou věc. V centru Prahy kam by eventuelně měly auta vjezd zakázaný, autobusy nejezdí. Jen metro a tramvaje.
Svůj výpočet udělal taky jak se mu hodilo do krámu. Příměstské autobusy ve špičce zdaleka nejezdí skoroprázdné. Naopak jsou nacpané až k prasknutí a vezou víc než je jejich udávaná kapacita (cca 100 cestujících). Vozový park dojíždějící ze satelitů do města taky neodpovídá celorepublikovému průměru. Přes 90% tvoří služební auta (bo dojíždět soukropmým autem je drahé), která jak jinak jsou téměř ze 100% sice moderní, ale diesly.
zajímalo by mě, jak by se vám v tom autě jezdilo a jaká by ta města byla, kdyby všechny ty socky, se kterýma odmítáte sdílet metro či tramvaj přesedli do aut. Myslím, že by to byl totální kolaps. Každý by měl dodržovat pravidlo, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Rád jsem si přečetl protinázor a tento nebyl až na pár mírných urážek moc arogantní. Zajímavá fakta, ale nepřijde mi vše pravdivé.
Proč by auto, které jede 30 mělo více brzdit? Ano, na začátku zóny musí auto zpomalit, ale dále brzdí na červené/přechodu/odbočování jen z 30ti a ne z 50ti. Stejně tak rozjíždění, kdy auto spotřebovává nejvíce, je omezeno na kratší dobu.
Trochu jsem se koukal na mapy znečištění prahy ČHÚ: http://pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf
Přijde mi, že nejvyšší znečištění provázejí frekventované silnice, proč když auta, jak říkáte, vypouštějí tak málo?
Ještě jedna věc ke splňování limitů autobusy vs. auta. Známý s 3 roky starým dieslem (autem) byl na emisích, kde mu naměřili, že je nad limitem. Stejně mu to dali s tím, že starší diesly to nesplňují nikdy. Možná ten poměr nebude tak moc v neprospěch autobusů… Ale nevim, kde bych si tohle info ověřil.
sakra,proč není víc takovejchle logicky a do hloubky myslících lidí. Dfens tady podává perfektní názory ať už jde o tuhle šaškárnu nebo piráty silnic. Perfektní, palec nahoru za tyhle názory. Nechápu, kterej mentál se hádá v diskuzi a chce jezdit po Praze 30. To jste fakt tak debilní, že Vás komunisti tak jednoduše přesvědčí. Hoši, tak nečtěte autoweb, ale novinky, tam sou komanči jako vy!
Já, zřejmě narozdíl od vás, za centrum Prahy považuji např. i Palachovo náměstí, Náměstí Republiky nebo Karlovo náměstí, kde všude autobusy jezdí. Možná by to chtělo nezatajovat tyto podstatné skutečnosti…
Mně by zase zajímalo, zda jste tento svůj text, který kopírujete do diskusí u rozličných článků bez ohledu na jejich obsah, vymyslel sám, nebo jestli vám radil ještě někdo chytřejší a bystřejší, než jste vy 🙂
No nevím jestli na Karláku nebo Nám. republiky nějaké autobusy jezdí, v životě jsem je tam nepotkal, ale je to Možné. Nicméně si pamatuji smogovu situaci někdy v polovině 90tých let, kdy snad jedinkrát byl omezen vjezd aut do centra (vyjma kategorie S2) a tehdy autobus 193 končil na Pražského povstání a dolů na Synkáč nejezdil. Což je další věc, kterou nám autor zamlčel, tedy, že případná protismogová opatření se nerovnají jen zákazu vjezdu osobních automobilů, ale jedná se též o omezení autobusové dopravy v centru, o zákaz bouracích (ty mimochodem byly letos začátkem listopadu asi dva týdny zakázány – stupeˇregulace) a stavebních prací, o omezení výroby atd.
Vše je tendenční a předpojaté. Akorát argumnety na D-FENSu jsou sofistikovanější a je složitější je prokouknout. Nejsou to zjevné bláboly jako na Novinkách, ale kolikrát vychází z neadekvátních předpokladů, z neúplných informací, obsahují chyby ve výpočtech či logické zkratky. Proto bych je nikdy nebral a priori za bernou minci. Bylo by to stejné jako ten druhý extrém = levičácké nadávání na poměry, na vládu, atd. Vždy je třeba se zamyslet, mít na paměti, že autor může být předpojatý, zastávat extrémí názor, … BTW jsem si nevšiml, že by tu někdo z diskutujících chtěl jezdit 30 po městě 😉
Tak teď jste mě teda dostal… pane oliver, vy jste ale frajer, zasloužíte si uznání…
…ale hlavně vzdělání a vychování, kterého se Vám asi nedostalo. Prosím, najděte mi lepší definici svobody.
Je to pěkné shrnutí současného stavu. Jenže lidi jsou blbí. A demokracie stojí na tom, že vrchnost ovládá plebs (rozuměj dementy), aby náhodou nerozhodovala střední třída. Na to přišli už za starého říma. A taky ví, jak nejlépe dementy ovládat – stači vymyslet něpřítele. Dnes je nepřítel aut v boji za ekologismus, zítra to zase bude něco jiného – to se nezmění.